Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@16:01:21 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۴/۲۶

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۲۹۳

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۴/۲۶

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۴۰۳ دلار و ۸۱ سنت رسید. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال انتشار آمارهای مثبت از بخش خرده فروشی آمریکا ارزش دلار تقویت شده است، قیمت طلا امروز کاهش داشت، اما امیدها به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و نامعلوم بودن سرنوشت جنگ تجاری مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1403 دلار و 81 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.3 درصد افت داشت و به 1406 دلار و 40 سنت رسید.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: «دیروز شاهد انتشار آمارهای مثبتی از اقتصاد آمریکا بودیم که موجب افت قیمت طلا شد. اما همچنان انتظار می رود نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاهش یابد.»

وی افزود: «از سوی دیگر، آمریکا و چین به حل اختلافات تجاری نزدیک نیستند و خیلی از بانک های مرکزی جهان به ویژه چین به خرید طلا ادامه می دهند.»

اما عاملی که موجب کاهش اشتها برای خرید طلا شد، رشد ارزش دلار بود. پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان خرده فروشی در اقتصاد آمریکا در ماه ژوئن بیش از حد انتظار رشد داشته و تحلیل ها در مورد تقویت اقتصاد این کشور را تایید کرد، شاخص ارزش دلار با افزایش مواجه بود.

اما با این وجود، فعالان بازار همچنان انتظار دارند که فدرال رزرو در پایان ماه جاری اقدام به کاهش نرخ بهره خواهد کرد. احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره 100 درصد و کاهش 50 واحدی 27 درصد برآورد شده است.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «4 بانک مرکزی بزرگ جهان در نیمه دوم امسال اقدامات محرک اقتصادی جدیدی را به اجرا خواهند گذاشت و به نظر می رسد که چشم انداز افزایشی قیمت طلا همچنان ادامه خواهد داشت و قیمت فلز زرد به حدود 1500 دلار هم خواهد رسید.

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت مثقال امروز 98/04/26

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,79,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت طلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا چند دلار شد؟

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۱۷ آوریل) ثابت ماند زیرا تقاضا برای طلا در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تا حدی فشار ناشی از بازدهی بالاتر خزانه داری آمریکا را جبران کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۹۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

معیار بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده در نزدیکی بالاترین رقم پنج ماهه جلسه قبل در نوسان بود زیرا بازارها ارزیابی کردند که فدرال رزرو چقدر سریع ممکن است برای کاهش نرخ بهره در سال جاری حرکت کند.

مقامات ارشد بانک مرکزی ایالات‌متحده از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از ارائه هرگونه گزارش در مورد زمان کاهش نرخ بهره اجتناب کردند و اعلام کردند که سیاست پولی باید برای مدت طولانی‌تری محدودکننده باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

باریک گلد، معدنچی کانادایی گزارش داد که تولید اولیه طلا در سه ماهه اول کمتر از حد انتظار بوده است. بورس آتی شانگهای محدوده معاملات و نسبت حاشیه برخی از قراردادهای آتی فلزات از جمله مس و طلا را افزایش خواهد داد.

طبق گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهانی برای یک سال دیگر با رشد آهسته اما ثابت در نظر گرفته شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۸.۱۷ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۵۲.۹۳ دلار رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۷ دلار و ۲۵ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد