Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@14:52:52 GMT

صنعت سنگ از اولویت‌های وزارت صمت نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۴۷۵

صنعت سنگ از اولویت‌های وزارت صمت نیست

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با انتقاد از سیاست های صنعتی وزارت صمت، گفت: صنعت سنگ از اولویت های وزارت صمت نیست و باید توجه بیشتری به این صنعت درآمد ساز و ارز آور بشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد بگی صبح امروز چهارشنبه _۲۶ تیرماه_ در فستیوال نوآوری صنعت سنگ در محل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه دانشگاهیان نوآوران عرصه تولید هستند، اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان یکی از صنعتی ترین استان های کشور با در اختیار داشتن ۹ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی فعال می تواند نقش مهمی در صنعت سنگ کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه ۲۰ درصد واحد های صنعتی و صنفی استان اصفهان در حوزه سنگ فعالیت می کنند.

وی افزود: رتبه صادرات سنگ از استان اصفهان در سال های اخیر سوم یا چهارم بوده است و با توجه به دو هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی که در اصفهان در حوزه سنگ فعالیت می کنند انتظار داریم به جایگاه بهتری در معاملات منطقه برسانیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به درآمدهای میلیارد دلاری صنعت سنگ اصفهان در سال های گذشته، خاطر نشان کرد: صنعت سنگ اصفهان یک رقیب جدی برای صنعت نساجی است و درآم های حاصل از صادرات سنگ می توانند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد.

بگی تصریح کرد: می خواستیم دولت را با یک برنامه میان مدت ۱۰ ساله، از وابستگی به درآمد های نفتی رهایی ببخشیم اما تحریم های اقتصادی و سیاست‌های غلط وزارت صمت از این اتفاق جلوگیری کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: اصلی ترین مشکل صنعت سنگ محدود شدن ارتباطات کشورمان با کشورهای صاحب تکنولوژی و فناوری دنیا است. اگر حتی با دور زدن تحریم‌ها هم به تکنولوژی این صنعت دسترسی پیدا کنیم این فناوری به شدت گران است و توان رقابت را از ما می گیرد.

 بگی با اشاره به پیشرفت فناوری‌های معدنی و صنعتی گفت: معادن ما هنوز به صورت کوچک و سنتی اداره می شود و همین امر موجب هدر رفتن منابع و ایجاد مقدار زیادی از ضایعات شده است. اگر بخواهیم با کشورها و استان‌های دیگر در این حوزه رقابت کنیم نیاز داریم تا با دسترسی به فناوری‌های نوین قدرت صنعتی خود را افزایش دهیم.

 وی ادامه داد: باید عرضه محصولات در بازارهای جهانی بر اساس استانداردهای بین المللی صورت بگیرد تا بتوانیم به جایگاه ویژه ای در صنعت سنگ جهان برسیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل سازنده صنعتگران در شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان موجب تبدیل این شهرک صنعتی به یکی از قطب های صنعت سنگ و یک بازار ایده آل و شاخص سنگ در ایران شده است.

 بگی اضافه کرد: صنعتگران حوزه سنگ، هیچ گونه کمکی از دولت دریافت نکرده و نمی کنند و همیاری و همکاری آنها موجب رشد در برخی از شاخص های صنعتی شده است. توسعه صنعت سنگ اصفهان نیز در سایه حمایت‌های دولت نبوده و اتحاد میان فعالان این حوزه منجر به پیشرفت شده است.

وی ادامه داد: باید به جایگاه شاخصی در صنعت سنگ منطقه و جهان برسیم تا بتوانیم درآمدهای این صنعت را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم. توسعه صنعت سنگ نه تنها وضعیت اقتصاد، بلکه فرهنگ و هنر را نیز بهبود می بخشد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرک صنعتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شهرک های صنعتی صنعت صنعت سنگ وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی و زیربنایی شهرک صنعتی لیا گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده بیش از ۴۰ طرح عمرانی و زیربنایی برای توسعه و تقویت زیرساخت ها، تملک اراضی و تکمیل پروژه‌های در حال اجرا با اعتباری بالغ بر نه هزار میلیارد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان سرمایه گذاری می‌شود.

وی یادآور شد: اعتبارات یاد شده برای اجرای و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آراسنج، پست برق شهرک‌های صنعتی آراسنج و کاسپین، شبکه مخابرات فاز چهار و پنج شهرک صنعتی کاسپین و توسعه لیا، شبکه گاز فاز توسعه شهرک صنعتی خرمدشت، شبکه گاز و برق فاز پنج شهرک صنعتی کاسپین، اجرای شبکه آب و برق شهرک تخصصی انرژی خورشیدی شال، راه سازی، جدول گذاری و آسفالت بلوارها، خیابان‌ها و معابر تعدادی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های دولت برای آماده سازی اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان امکان جذب سرمایه گذاران را در بخش تولید فراهم خواهد کرد، ادامه داد: با توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، بستر لازم برای جذب سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خوشبختانه ایجاد شده است.

صفاری اضافه کرد: سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین هزینه شد.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک‌های صنعتی قزوین مستقر هستند و به همین تعداد نیز طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین