Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:23:36 GMT

افزایش نرخ بیکاری در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۴۸۱

افزایش نرخ بیکاری در ترکیه

شمار بیکاران ترکیه از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکز آمار ترکیه اعلام کرد نرخ بیکاری این کشور تا پایان ماه آوریل به ۱۳ درصد افزایش یافته است. با افزایش ۳.۳ درصدی جمعیت افراد غیر شاغل در جستجوی کار، شمار بیکاران دارای ۱۵ سال و بیشتر با ۱.۱ میلیون نفر افزایش به ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون نفر رسیده است.

نرخ بیکاری در بخش غیر کشاورزی با ۳.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۵ درصد رسیده است. نرخ بیکاری جوانان که نسبت جمعیت بی کار ۱۵ تا ۲۴ ساله به کل جمعیت جوان را می سنجد به ۲۳.۲ درصد رسیده است که یکی از بالاترین نرخ های بیکاری جوانان ذر بین کشورهای اروپایی است.

هم چنین به گفته مرکز آمار ترکیه، جمعیت شاغلین ترکیه با ۸۱۰ هزار نفر کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۸.۲ میلیون نفر رسیده است. ۱۷.۶ درصد کل جمعیت شاغل در بخش کشاورزی، ۱۹.۷ درصد در بخش صنعت، ۵.۷ درصد در بخش ساخت و ساز و ۵۶.۹ درصد در بخش خدمات مشغول به کار بوده اند.

تا پایان ماه آوریل جمعیت مشارکت کننده در بازار کار ترکیه با ۳۰۶ هزار نفر افزایش به ۳۲.۴ میلیون نفر رسیده است تا نرخ مشارکت به ۵۲.۹ درصد افزایش یابد. این نرخ برای مردان ۷۱.۸ درصد و برای زنان ۳۴.۵ درصد اندازه گیری شده است.

لازم به ذکر است نرخ بیکاری ترکیه در سال گذشته بین ۹.۶ دصرد تا ۱۳.۵ درصد بود. بالاترین نرخ بیکاری این کشور در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ مربوط به ژانویه و فوریه امسال با ۱۴.۷ درصد و کمترین نرخ مربوط به می ۲۰۱۴ با ۸.۸ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام اسدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه پنج روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

وی افزود: هدف‌گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف‌گذاری اولیه رقم خورد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

کد خبر 6087169

دیگر خبرها

  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان ۲۱ درصد افزایش یافت
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال