Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@06:05:02 GMT

رونق بیشتر در کسب و کار با سئو سایت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۶۳۵

به طور کلی سئو سایت به مجموعه کار هایی گفته می شود که با محوریت طراحی سامانه اینترنتی، ایجاد محتوا در کنار رفع ایرادات کدنویسی اشتباه سایت، موجب بالاتر آمدن رتبه سامانه شما از نظر گوگل و بینگ و یاهو و دیگر موتور های جستجو در یک کلمه یا مجموعه ای از کلمات کلیدی خاص می شود. این مطلب بدین معناست که هر قدر شما به بهینه سازی مفاهیم و ساختار سایت خود اهمیت بدهید و وقت بگذارید به همان میزان بازخورد آن بالاتر رفته و در هنگام سرچ کردن کلمه ای خاص ، آدرس سایت شما در صفحه اول و در جایگاه اولیه قرار خواهد گرفت و این مساوی است با فروش و کسب کار بیشتر و قدرتمند تر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل بسیاری این زمینه تاثیر گذار هستند از جمله لینک های ورودی به سامانه شما و یا کلمات استفاده شده در متن نوشته ها و مقالات داخلی آن. پس با یک برنامه ریزی هدفمند و هوشمندانه و کمی حوصله می توانید در مدت زمان چند ماه، جایگاه مناسبی در هنگام جستجوی کلمه مورد نظر کاربران میلیونی گوگل و غیره... پیدا کنید.

اما اولین سوالی که به ذهن خطور می کند این است که موتور های جستجوگر چگونه متوجه این اقدامات می شوند و متاثر از این مجموعه اقدامات قرار میگیرند؟

الگوریتم جدید گوگل برای کمک به سئو سایت های واقعی

مگر سئو سایت غیر واقعی هم داریم؟ خب بله، منظور از سئوی واقعی و غیر واقعی در حقیقت به نوع روش افزایش رتبه آن ها بر میگردد. برخی از سامانه ها با روش های غیر اخلاقی و ترفند های خاص قصد کلک زدن گوگل و مخاطبان دارند تا بازدید شان بالاتر برود که این گروه را به سئوی کلاه مشکی می شناسند. خوشبختانه با الگوریتمی به نام "هوش مصنوعی رتبه بندی کننده"  دیگر این گونه سئو های تقلبی جایگاه خود را از دست داده اند و ناچار می بایست با ارتقای محتوا و محتویات داخلی سایت به جذب بیشتر مخاطب روی بیاورند.

اما هوش مصنوعی گوگل چگونه کار میکند؟ این ربات به گونه ای طراحی شده است که کاربران را از زمان وجود به موتور جستجو گر زیر نظر داشته و آنها را تعقیب می نماید و در انتها رفتار سرچری شما را آنالیز می نماید. یکی از پارامتر های موثر برای این هوش مصنوعی، مدت زمان حضور کاربران و سرچر ها در سامانه اینترنتی شما می باشد. یعنی این ربات هوشمند از زمانی که یک نفر با یک آی پی به واسطه جستجوی یک کلمه خاص در سایت شما وارد میشود، تا زمانی که دوباره همان فرد به مرورگر بر میگردد و کلمه دیگری را جستجو می نماید را محاسبه خواهد کرد. حال اگر آن شخص بعد از ورود به سایت شما به پاسخ و ابهام ذهنی اش پاسخ جامعی نداده باشید و نیازش رفع نشده باشد؛ باز همان کلمه را سرچ می کند و این به وسیله هوش مصنوعی شناسایی شده و یک امتیاز منفی به سایت شما خواهد داد.

تولید محتوای با کیفیت؛ میانبر مسیر موفقیت

بالطبع هر سایتی که راه اندازی می شود، شروع به قرار دادن مطالب مرتبط در قسمت بلاک خود می کند. اما مسئله مهم و نکته اصلی که عموما از آن غافل می شوند این است که حجم مطالب و زیاد بودن آن اصلا برای هوش مصنوعی گوگل مهم نیست، چیزی که برای آن ارزشمند می باشد؛ کیفیت مطالب در کنار کلید واژه های درون آن و جایگاه مناسب آن در متن می باشد.

در مبحث کیفیت تولید محتوا در فوق توضیح داده شد که کاربران اگر ناراضی و دست خالی از سایت شما بیرون بیایند و اقدام به جستجوی مجدد کنند، گوگل از سامانه شما ناخرسند شده و شما را از رقبای خویش عقب تر می راند. هر پوئن منفی که شما از بات هوشمندش بگیرید به سختی جبران می شود. اما در مورد واژه های کلیدی، این کلمات خاص در تولید محتوا‌های سئو محور از جایگاه رفیعی برخوردار می باشند. اگر انتخاب کلید واژه های طلایی به درستی صورت نگیرد، ‌ناچارا می بایست خلاء آن را با چگالی بالا (تکرار بیشتر) پر نمود. کلمات کلیدی حتما در متن محتوا باید قرار بگیرد. این شیوه تضمین کننده اینست که کلید واژه‌ها در لینک درونی به طور خودکار تولید و در نشانی URL صفحه موجود باشد.

فراموش نکنید که از واژه های کلیدی در ابتدای سطر محتوا و حتی الامکان در پاراگراف اول می بایست استفاده نمایید. همچنین عنوان جذاب و مناسبی که مخاطبان را وسوسه به پیدا کردن پاسخ سوالاتشان در سایت شما کند، شاه کلید اصلی تولید محتوا می باشد.

لینک بیلدینگ، به ثمر نشاندن زحمات سئوی شما

link building یا لینک سازی ، به معنای ساده تر یعنی متصل کردن صفحه های سایت ها و بلاگ های دیگر به سایت شما. پل ارتباطی که می توان با آن کاربرانی که در سایت های دیگر به دنبال مسائل خود هستند را به صفحات بلاگ شما هدایت کرد و رتبه و بازخورد سایت تان را بیش از پیش ارتقا بخشید.

البته لینک دادن تنها به صفحات سایت های معتبر منحصر نمی گردد. یک بخش از این کار را لینک سازی داخلی می نامند. یعنی صفحات با موضوعات مرتبط یک بلاک یا سایت را می توانید به هم متصل کنید. البته یک سری قوانین هم وجود دارد که اگر از آن ا فراتر بگذارید، نه تنها رتبه شما بالا نمی رود بلکه سقوط هم می کند. برای نمونه چند مورد را در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد که شامل مواردی همچون:

- در یک صفحه حتما باید کمتر از 100 لینک داشته باشید. هرچه لینک کمتر؛ بهتر

-  صفحات مهم و پایه ای سامانه شما (صفحه اصلی، ارتباط با ما و...) در نوار بالای هر صفحه از سایت تان قابل مشاهده و دسترسی باشد.

در نهایت بهتر است بدانید اعمال سئو محور امروزه تبدیل به یک رقابت ماراتن گونه شده است که اگر هر شخص صاحب کسب و کار از آن غافل شود، دیر یا زود سرمایه خود را ورطه نابودی و ورشکستگی خواهد دید. پس با مشاوره سپردن سئوی سایت خود به افراد با تجربه در این زمینه ، می توانید پیشرفت سایت خود را مشاهده کنید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت سئو یوزر مراجعه فرمایید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کسب و کار سئو سایت لینک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)

مهم‌ترین اتفاقی که نه تنها در ایران، بلکه در جهان جستجو شد، پاسخ و حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل بود. بعد از آن، ماه رمضان و شب قدر و دعاهای این ماه بیشترین جست‌وجو را داشتند. نکته جالب اینجاست، مردمی که دعای مجیر جست‌وجو می‌کنند، مرگ «فرامرز اصلانی» خواننده هم برایشان مهم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آموزش تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ + لینک سایت sanjesh.org
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • بیشترین سرچ ایرانی ها در گوگل در فروردین ۱۴۰۳ چه بوده است؟ (اینفوگرافی)
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • ثبت ۱۲۰۰ شکایت از خودروسازان در سامانه خدمات پس از فروش
  • ۱۰تکنیک پیشرفته برای رتبه‌بندی بهتر درسال۲۰۲۴!
  • اخراج از گوگل به خاطر حمایت از فلسطین
  • پروژه «وعده صادق» در قالب چهار محتوا منتشر شد
  • رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است
  • فیلم/ دستگیری کارمندان مخالف اسرائیل در گوگل