Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمینار سراسری آشنایی با دانش پژوهی آموزشی در آیین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و در آن بر تقویت دانش پژوهی آموزشی و تاثیر آن بر ارتقاء آموزش پزشکی تاکید شد.

به گزارش ایسنا، سمینار سراسری آشنایی با دانش پژوهی آموزشی ۲۵ تیرماه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکترسیدعلی حسینی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر شهرام یزدانی رئیس دانشکده آموزش پزشکی و جمعی از اساتید، اعضای هیئت علمی، معاونین آموزشی و دبیران در سالن ابن سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسینی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت در ابتدا شروع این جلسه با اشاره به اهمیت و اعتبارموضوع دانش پژوهی آموزشی اظهارامیدواری کرد برگزاری این سمینار نقش و جایگاه فعالیت‌های دانش پژوهی را تبیین کند.

وی افزود: برگزاری این سمینار با حضور اساتید معتبر دانشگاه‌های علوم پزشکی این اطمینان را ایجاد می‌کند که آنچه مد نظر معاونت آموزشی درباره شکل گیری، ارزیابی و ارتقا اعضای هیئت علمی است در نهایت منجر به ارتقا آموزش پزشکی در کشور خواهد شد.

به گفته رئیس امور هیئت علمی وزارت بهداشت، ارائه صحیح بخشی از فعالیت‌های دانش پژوهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند منجر به اختصاص اعتبار صحیح در سطح کشور و دانشگاه‌ها شود.

دکتر شهرام یزدانی رئیس دانشکده آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از این سمینار توضیحاتی درباره دانش پژوهی، تاریخچه و مفاهیم پایه‌ای آن ارائه داد.

وی گفت: دانشگاه‌ها به عنوان نهادی دانشی باید فعالیت‌های مختلف در زمینه تولید، مدیریت و انتقال دانش در حوزه‌های مختلف علمی را انجام دهند.

رئیس دانشکده مدیریت وآموزش علوم پزشکی ارتباط بین مدیریت، انتقال، تولید و بکارگیری دانش را یادآور شد و تعادل میان کارکردهای دانشی را مهم و ضروری ذکر کرد.

دکتر یزدانی مهمترین فاکتور تمرکز بر حوزه پژوهش را کیفیت بالای آکادمیک بحث‌های دانشی ذکر کرد و گفت: فعالیت‌های دانشی تنها زمانی واجد کیفیت‌های پذیرفته شده آکادمیک است که برازنده نام دانشگاه و عنوان دانش پژوهی باشند، فعالیت‌های نظام مند، هدفمند، روشن و مستند.

وی در ادامه یادآور شد: باید اساتید و پژوهشگران درگیر توسعه جامعه پیرامونی باشند و ضمن توجه به مستند سازی و نوآوری نتیجه اطلاعات آموزشی را مورد نقد و بررسی قرار دهند، آن زمان است که می‌توانیم ادعا کنیم "دانش پژوهی آموزشی" انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مرکز تصویربرداری MRI بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) کازرون در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع ساخته شده است و شامل بخش های ام‌آر‌آی، سی‌تی‌اسکن و سونوگرافی است.

سید وحید حسینی افزود: هفت میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی، سیستم سرمایش، برق کشی کل ساختمان و خرید کامل تجهیزات این مرکز از سوی سعید قناعتی نیکوکار عرصه سلامت شهرستان به نیابت از مادر خود، مرحوم بانو صدیقه باقری نژاد اهدا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همچنین حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت برای خرید دستگاه تامین شده است.

حسینی در ادامه افزود: در صورت تامین ساختمان دارای استاندارد‌های علوم پزشکی، آماده استقرار دانشکده پزشکی در شهرستان کازرون هستیم.

دیگر خبرها

  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان