Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساکنان روستای العوجه، زادگاه صدام، دیکتاتور عراق انتظار دارند پس از پنج سال آوارگی به منازل خود بازگردند. به دنبال اشغالگری استان صلاح‌الدین در سال ۲۰۱۴ توسط گروه تروریستی داعش ساکنان این روستا مجبور به ترک منازل خود شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، اطلاعات موجود درباره العوجه حاکی از آن است که مقامات محلی در صلاح‌الدین و فرماندهی حشد شعبی مستقر در این منطقه توافق کرده‌اند تا اهالی العوجه پس از اصلاح زیرساخت‌های آن، تدریجاً به روستای خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روستا قبیله البوناصر که پسرعموهای صدام هم وابسته به این عشیره هستند، زندگی می‌کنند.

روستای العوجه در کرانه غربی رود دجله در استان صلاح‌الدین و حدود ۱۳ کیلومتری جنوب شهر تکریت واقع شده است.

احمد الکریم، رئیس شورای استان صلاح‌الدین تأکید کرد، شرایط برای بازگرداندن آوارگان در عموم مناطق این استان با همکاری نیروهای حشد شعبی مهیا شده است. همه اقدامات برای بازگشت آوارگان روستای العوجه طی روزهای آتی تکمیل خواهد شد.

فلاح الندا، پسر شیخ عشیره البوناصر در واکنش به توافق بر سر بازگشت اهالی این عشیره به محل زندگی خود در العوجه می‌گوید: تا الان این مساله روشن نیست. ما از ابومهدی المهندس یکی از رهبران حشد شعبی اجازه بازگشت اهالی العوجه را شنیده‌ایم اما تا الان مشخص نیست که چه مکانیزم و شیوه‌ای در پیش گرفته خواهد شد و اینکه چه چیزی از اهالی این روستا خواسته شده و پس از آنچه اتفاقی رخ می‌دهد.

الندا که از چند سال پیش با خانواده خود در اقلیم کردستان زندگی می‌کند، می‌گوید: فرمانده عملیا دستور بازگشت را به آن‌ها اطلاع داده است اما نیروهای مرکز پلیس که قرار است در العوجه افتتاح شود، پس از اینکه حشد شعبی اعلام کرد، نامه رسمی برای آغاز کار جدید این نیروها دریافت نکرده است، دست از پا درازتر بازگشتند.

وی می‌گوید: شاید این مساله به اقدامات پیش از بازگشت اهالی روستا مربوط باشد، زیرا یگان‌های نظامی نیز برای انتقال تجهیزات خود و تخلیه این منطقه به زمان نیاز دارند اما ما امیدواریم این بار مساله بازگشت اهالی جدی باشد، چرا که پیش از این هم طی سال‌ها این اخبار را شنیده‌ایم اما در واقعیت هیچ اقدامی صورت نگرفت.

مروان الجباره، سخنگوی عشایر صلاح‌الدین هم می‌گوید: قرار است پلیس این استان سه‌شنبه آتی منطقه العوجه را از نیروهای حشد شعبی تحویل بگیرد. ایست بازرسی این هیئت از ورودی این شهر برداشته شده و مرکز داخلی پلیس جایگزین آن شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صدام حسین العوجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار که چندی قبل مهمان «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین بود، با اشاره به ماجرای خودروهای شاسی بلند، به کنایه به آنها که این خودروها را دریافت کرده اند، گفت: تعجب می کنم چرا به ما نگفتند، شاید ما هم می گرفتیم(خنده)

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885985

دیگر خبرها

  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر
  • ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • فیلم| حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • صاعقه جان یک نفر را در کرمانشاه گرفت