Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:25:00 GMT

افت فروش رنو در پی تحریم‌های ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۷۳۰

افت فروش رنو در پی تحریم‌های ایران

به گزارش رویترز، میزان فروش محصولات رنو در مدت زمان مذکور در منطقه خاورمیانه و آفریقا ۲۷.۷ درصد و همچنین در کل جهان ۶.۷ درصد تنزل کرده است.

این گزارش می‌افزاید: در شرایط کنونی، جهان با رکود در زمینه صنعت خودروسازی روبرو است.

شرکت رنو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این شرکت میزان سهم خود را در بازار جهانی در ۶ ماه نخست ۲۰۱۹ در حالی حفظ کرده که شرایط بازار کاهشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این گزارش همچنین نشان می‌دهد میزان فروش گروه رنو در شرایط کسادی بازار اروپا ثابت مانده است، اما فروش آن ۲۷.۷ درصد در آفریقا، خاورمیانه و هند افت کرده است.

دیروز شبکه خبری فرانس ۲۴ اعلام کرده بود که فروش گروه خودروسازی پی. اس. ای (PSA) فرانسوی موسوم به پژو- ستروئن در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران کاهش یافته و در چین تقریباً به دو سوم تنزل یافته است.

برپایه گزارش فرانس ۲۴، میزان فروش پژو- ستروئن که خودروهای تولیدی خود را تحت برندهای پژو، سیتروئن، دی- اس، اوپل و واکسول تولید می‌کند، در مدت زمان مذکور با ۱۲.۸ درصد کاهش به یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

همچنین، میزان فروش این شرکت در مدت زمان مذکور در چین و آسیای جنوب شرقی با ۶۰ درصد کاهش به ۶۴ هزار دستگاه رسیده بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • معرفی پرفروش ترین داروها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل