Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@15:19:50 GMT

آمریکا: در برابر ایران گزینه‌ای جز مذاکره نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۷۷۷

به ادعای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا «هیچ گزینه‌ای مقابل ایران نیست جز مذاکره وگرنه آنها تحت تحریم‌های اعمال شده، باقی خواهند ماند». ناطقان: «مورگان اورتگاس» امروز چهارشنبه گفت که کشورش هیچ پیامی (از ایران) درباره مذاکره هسته‌ای، دریافت نکرده است.

اورتگاس در پاسخ به شبکه «اسکای نیوز عربی» که از امارت پخش می‌شود، گفت: «واشنگتن هیچ پیامی درباره قصد ایرانی‌ها برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای دریافت نکرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به ادعای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا «هیچ گزینه‌ای مقابل ایران نیست جز مذاکره وگرنه آنها تحت تحریم‌های اعمال شده، باقی خواهند ماند».

آمریکا هجدهم اردیبهشت سال گذشته (1397) از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شد و بر خلاف تعهداتش در توافق، در دو مرحله در مرداد و آبان ماه سال گذشته تحریم‌های خود را احیا و اردیبهشت سال جاری، معافیت هشت کشور خریدار نفت ایران از تحریم را لغو کرد؛ اقداماتی که وضعیت کلی منطقه را متشنج کرده و تنش را در ماه‌های اخیر به اوج رسانده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت‌وگو با شبکه اماراتی، به تلاش کشورش برای ایجاد ائتلافی دریایی به بهانه حفاظت از نفتکش‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: ما به تنهایی می‌توانیم مراقب آزادی تردد باشیم اما می‌خواهیم شرکا و متحدانی در این تلاش با ما باشند».

او به تحریم‌های کشورش علیه حزب‌الله لبنان نیز اشاره کرد و گفت، «تحریم‌های اخیر علیه لبنان، هدفش حامیان سازمانی است که تروریستی قلمداد شده‌ و به ایران و رفتار بی‌ثبات‌کننده‌اش کمک می‌کند و این چیزی نیست که آمریکا با آن مسامحه کند».

با آنکه اقدامات آمریکا علیه لبنان و بانک‌های این کشور سبب بی‌ثباتی سیاسی آن شده، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که مایک پامپئو وزیر خارجه [می‌داند که] محافظت از ثبات و امنیت لبنان به سودش است.

  نُهم جولای (هجدهم تیرماه) وزارت خزانه‌داری آمریکا سه نفر را در ارتباط با حزب‌الله لبنان به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد که دو نفر از آنها از اعضای پارلمان لبنان هستند. این وزارتخانه در توجیه این تحریم ادعا کرد که این سه نفر (امین شری، محمد رعد و وفیق صفا) از جایگاه خود برای تسهیل دستورالعمل حزب‌الله و ایران استفاده می‌کردند و از جامعه بین‌الملل خواست تا هر دو بخش نظامی و سیاسی حزب‌الله را در لیست تروریستی قرار دهد .

وزارت خزانه‌داری آمریکا اوایل اردیبهشت ماه گذشته هم دو شخص و سه نهاد وابسته به حزب‌الله لبنان را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده بود.
منبع: فارس برچسب ها: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، ایران ، مذاکره

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ایران مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای در پی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی با تاکید بر اهمیت جلوگیری از گسترش تنش‌ها مدعی شد که مقامات ایرانی و آمریکایی از طریق آنکارا درباره متناسب بودن پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی تبادل پیام کرده بودند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه ترکیه در پی حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی طی عملیات «وعده صادق» در بیانیه‌ای گفت که این پاسخ تلافی‌جویانه ایران که در پی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری آن در دمشق انجام شد، نشان داده است که رخ‌دادهای منطقه می‌توانند به سرعت به جنگی منطقه‌ای برسند.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شده مطرح کرد: ما مدت‌ها است که به تمامی میانجی‌هایمان درباره خطر گسترش جنگ اسراییل در غزه هشدار داده‌ایم.

آنکارا با اشاره به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک ایران گفت: حمله اسراییل به سفارت ایران در دمشق که خلاف قوانین بین‌المللی بود، نگرانی‌های ما را توجیه کرده است. تلافی این حمله توسط ایران و رخ‌دادهای پس از آن باری دیگر نشان داد که چطور اتفاقات ممکن است به سرعت به جنگی منطقه‌ای کشیده شوند.

وزارت امور خارجه ترکیه می‌افزاید: ما پیش از این رخ‌داد با مقامات ایران و آمریکا دیدار کردیم و خواستار میانه‌روی شدیم. پیام‌ها و انتظارات دوجانبه طرفین از طریق کشور ما منتقل شد و اقدامات لازم برای اطمینان‌یافتن از متناسب بودن واکنش‌ها انجام گرفت.

آنکارا تاکید کرد که پیام آن به ایران و کشورهای غربی که بر رژیم صهیونیستی نفوذ دارند، پایان دادن به گسترش تنش‌ها است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دولت ترکیه به تلاش‌ها برای جلوگیری از آغاز روندی ادامه می‌دهد که دائما به ثبات منطقه آسیب خواهد زد و منجر به بروز درگیری‌های بزرگ‌تر در سطح جهانی خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب عملیات «وعده صادق» را اجرا کرد و قبل از ساعت ۳ بامداد سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید و گنبد آهنین را درگیر کرد. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • واکنش تراکتور به مذاکره با مجیدی و گل‌محمدی
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • واکنش رسمی تراکتور به مذاکره با مجیدی و گل محمدی | همه چیز در ۴۸ ساعت اتفاق افتاد
  • آمریکا بر حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تأکید کرد
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم