Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به فشار بودجه‌ای دولت علیه صداوسیما، گفت: فشار بودجه‌ای بر صداوسیما بچه‌گانه است و مجلس این اجازه را به دولت نمی‌دهد. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حضور جریان‌های سیاسی و حاکمیتی در عرصه فرهنگ و هنر هر کشوری و اثرگذاری آن‌ها بر تولیدات فرهنگی و هنری مردم را از گردونه مصرف این محصولات خارج می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی مردم به کالاهای سفارشی حاکمیتی کمتر اقبال نشان می‌دهند. تجربه‌های آن در کشورهای مختلف وجود دارد و می‌توان مورد بررسی قرار داد. هر زمان حوزه فرهنگ و هنر به صورت آزادانه موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی جامعه را مورد بررسی قرار داده جدای از این که روند انحرافی در تولیدات فرهنگی را از بین بردند و مسیر درستی را در عرصه هنر پیش روی مخاطبان قرار دادند سبب ایجاد یک مهندسی فرهنگی، هنری و سیاسی در بین افکار عمومی شده‌اند.

«گاندو» فارغ از موضوعات سیاسی که به آن ویژه و خاص می‌پردازد یک سریال خوش ساخت تلویزیونی به شمار می‌رود که از یک بن‌مایه امنیتی سیاسی تلاش کرده مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند. مخاطب، مشتاق ادامه این روند است و اینکه جریانات سیاسی، یک تولید فرهنگی را با یک کوته‌نظری دنبال کنند و آن را دستمایه یک گروکشی قرار دهند نشان‌دهنده عدم اشراف مناسب نسبت به آثار نمایشی، فرهنگی و هنری است.

متأسفانه شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت به واسطه پخش سریال گاندو به دنبال اعمال فشار بر سازمان صداوسیماست و در این دولت به رئیس صداوسیما اعلام شده سریال‌ها باید ممیزی شوند و متن مجموعه‌های تلویزیونی بایستی پیش از هر اتفاق نمایشی در شورای نظارت صداوسیما و توسط نماینده دولت مورد تأیید قرار بگیرد. سپس بودجه آن پرداخت می‌شود و همچنین خبری هم اعلام شده که بودجه سه ماهه صداوسیما نیز قرار است پرداخت نشود.

خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| مسابقه استعدادیابی مداحی در تلویزیون/ پخش «ساختمان پزشکان» از شبکه نسیمآیین تجلیل از سریال «گاندو» در تسنیم| از تأکید برای پخش مجدد و هجمه برای دیده نشدن سریال تا دعوت کارگردان از مسئولان برای تماشای «گاندو» + عکسمقدم‌فر: «گاندو» آینه را نشان داد، نباید آینه شکست/ گاندو نقطه عطف سریال‌سازی در جمهوری اسلامی بودجواد افشار: ما را تحریم کنید، صداوسیما نقشی ندارد/ قاضی‌زاده: کسی نمی‌تواند «گاندو» را بایکوت کند

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به این اتفاق، با تأکید بر این نکته که مجلس با این تصمیم کودکانه دولت مقابله می‌کند به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: بعید می‌دانم و دولتی‌ها را عاقل‌تر از این می‌بینم که بچگی کنند و بدلیل پخش سریال «گاندو» به صدا و سیما فشار بودجه‌ای وارد کنند.

وی تأکید کرد: اگر چنین خبری حقیقت داشته باشد چیزی نیست جز سقوط اخلاقی، سقوط در دیکتاتوری و گذر از آزادی و زیر پا گذاشتن دموکراسی و آزادی بیانی که سال‌ها در شعارهایشان مطرح کرده‌اند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، تکلیف صدا و سیما را قانون مشخص کرده است و در سطح تصمیمات کلان کسی نمی‌تواند بر صدا و سیما فشار وارد کند، گفت: اینکه دولتی‌ها بگویند باید پیش از ساخت برنامه‌ها یا سریال‌ها فیلمنامه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به تائید ما برسد‌ غیرقانونی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: دولتی‌ها و شخص رئیس جمهور باید برای تولید و پخش سریال «گاندو» از صدا و سیما تقدیرهم بکنند چرا که سریال گاندو چیزی نبود جز نمایش نفوذ و آسیب‌پذیری مسئولان که باید مدام محطاط و مراقب باشند.

حسینعلی حاجی دلیگانی درباره فشار بودجه‌ای بر صدا و سیما هم گفت: باید با اصلاح قوانین در مجلس تمهیداتی بیندیشیم که صدا وسیما نیازمند دولت نباشد و دولتی‌ها نتوانند چنین تصمیمات ناصوابی برای رسانه ملی  بگیرند.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس

در حالی که با اصلاح بخش دوم بودجه درامدهای مالیاتی ۷۰ همت کاهش یافته به نظر میرسد در صورت تصویب طرح مجلس ۱۰۰ همت از درامدهای مالیاتی نیز با کاهش رو به رو شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی بخش دوم لایحه بودجه نشان میدهد دولت حدود 70 هزار میلیارد تومان از درامدهای مندرج در قانون بودجه را تعدیل کرده است.

این عقب نشینی 70 هزار میلیارد تومانی تحت تاثیر انتقادها از دولت در خصوص افزایش 50 درصدی مالیاتها در 1403 صورت گرفته است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی حدود 100 همت از درامدهای ناشی از حذف معافیتها کاهش خواهد یافت.

ساماندهی معافیتهای مالیاتی با نقطه نظر مثبت وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه وبودجه و رئیس سازمان مالیاتی در دستورکار قرار گرفته بود که نخستین بار رئیس سازمان بورس نسبت به حکم قانون بودجه، نکات انتقادی را مطرح کرد.

بر این اساس مجموعا 170 همت از درامدهای مالیاتی بودجه 1403 کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • ۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد