Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنجی گفت: خانواده‌ها با دادن مهارت‌های رفتاری و تقويت شخصیت هر فرد در جهت مصون نگه‌داشتن اعضاي خانواده خود از آسیب‌های اجتماعی بالاخص مواد مخدر تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، دكتر «گنجى» درباره لزوم ارائه برنامه‌هاي پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر در سنین پایین گفت: افراد معمولاً در سنين پایین آموزش‌پذيرى بيشترى دارند، وقتی افراد مرز سنی ٣٠-٤٠-٥٠ سالگى را رد كرده باشند داراى شخصيت با ثباتى مي‌شوند و در آموزش‌پذيرى ضعيف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين جامعه‌شناس اجتماعی افزود: بهترین سن برای آموزش‌پذيرى معمولاً دو و سه سال قبل از بلوغ می‌باشد كه افراد بيشترين آموزش‌پذيرى را دارند.


گنجي ادامه داد: در مورد آسیب‌های اجتماعی چون اعتياد و موادمخدر بايد قبل از بلوغ و تا سن ٢٤-٢٥ سالگى آموزش‌ها و آگاهی‌بخشی‌ها به نوجوانان و جوانان داده شود تا این آموزش‌ها مثمرثمر واقع شود.


وي در ادامه به چگونگی رفتار خانواده‌ها با فرزندان اشاره کرد و گفت: با توجه به اينكه هر خانواده و فردى مشخصه و مولفه‌ى شخصى خودش را دارد، نمي‌شود يك فرمول مشخص و از پيش تعيين شده را داشت كه رفتار خانواده با فرزندشان چگونه باشد اما مسئله مهم آن است كه رفتار خانواده بايد طورى باشد كه فرزند فضاي بيرون خانواده را به فضای درون خانواده ترجيح ندهد.


اين جامعه‌شناس اجتماعی بيان داشت: برای حل این موضوع كه بچه‌ها در سنين رشد فضاى بيرون از خانه برایشان اولویت دارد، بايد پدر و مادر فضاى خانه را طوری آماده کنند كه بچه‌ها مشتاق حضور در خانه و هم صحبتی با والدین باشند و همچنین مشارکت در امور خانه داشته باشند.


گنجی ادامه داد: در خانواده‌هایی که پدر و مادر گوش شنوا برای فرزندانشان هستند و بدون سرزنش و با آگاهی با فرزندانشان ارتباط برقرار می‌کنند تقریبا فرزندان از آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای آن در امان هستند، زیرا فرزند مهارت‌های زندگی را آموخته و می‌تواند در مواجه با آسیب واکنش مناسبی نشان دهد.


وی با اشاره به هرم رفتارى مازلو گفت: يكى از نيازهاى انسان از نظر هرم مازلو كه يك هرم رفتارى و مديريتى است خودشكوفايى شخصيتی و احترام اجتماعی داشتن در جامعه می‌باشد بنابراین  يكى از مسائلى است كه انسان رو پايبند به قوانین و دور نگه داشتن ازآسیب‌ها می‌کند، استقلال و شخصيت دادن به افراد است.


گنجی در انتها با تاکید بر موضوع شخصیت دادن به فرزندان از کودکی گفت: خانواده‌ها و پس از آن مدارس و محیط‌های فرهنگی که بچه‌ها با آن‌ها سرو کار دارد، باید با دادن مهارت‌های رفتاری و با بالابردن شخصیت هر فرد برای مصون نگه داشتن هر فرد، خانواده و همچنین جامعه از آسیب‌های اجتماعی بالاخص مواد مخدر تلاش کنند این فرزندان امروز پدران و مادران فردا هستند، پس برای داشتن جامعه‌ای سالم باید از دوران کودکی به‌صورت پایه‌ای آموزش داد و عمل کرد.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع شیراز جشن های دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب خراسان جنوبي بیرجند اردبیل روزنامه پیشگیری از اعتیاد شخصیت اجتماعی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا نصیری ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح همیاران آرامش، اظهار کرد: این طرح به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت فرمانده کلانتری، معاونت فرهنگی و اجتماعی استان و پلیس‌های تخصصی در اردیبهشت ماه جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح همیاران آرامش در ۸ نقطه از شهرهای گرگان و گنبد اجرایی می‌شود، افزود: این طرح در ۶ منطقه گرگان و دو منطقه گنبد اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی گلستان گفت: همه سازمان‌های خدمات رسان و حمایتی از جمله کمیته امداد، شهرداری، فرمانداری، بسیج، شورا و معتمد محل، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب با هدف ارتقا توانمندی ساکنان و کمک به حل مشکلات و آسیب‌ها در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی با موضوع یکی از آسیب‌های اجتماعی محله در دو نوبت صبح و بعد ظهر در این محلات اجرایی خواهد شد، گفت: برای حل مسائل مناطق و اجرای طرح، اطلس آسیب‌های موجود استخراج شد.

نصیری اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی به عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای آن را مورد تعرض قرار می‌دهند بسیار حائز اهمیت است و می‌طلبد تلاش‌ها در این زمینه از سوی همه سازمان‌ها بیشتر شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان با تاکید بر نقش خانواده و آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فقر، اعتیاد، طلاق، بدحجابی و فضای مجازی و گفت: برخورد هوشمندانه با این معضلات، نیاز به همکاری و همگرایی بیش از پیش تمامی متولیان امر، نخبگان علمی، دینی و فرهنگی، خیرین و همراهی مردم در این زمینه دارد.

کد خبر 6088543

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان