Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابوالحسن حیدری سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با پایان داوری مرحلۀ نخست سیزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، اسامی راه‌یافتگان به مرحلۀ نهایی این جشنواره اعلام شد.

حیدری افزود: دبیرخانه این جشنواره بعد از پایان کار کمیته‌های تخصصی داوری مرحلۀ اول و بررسی بیش از ٢١٠٠ اثر ارسالی در بخش موسیقی نواحی، دستگاهی و کلاسیک اسامی ٧٧٦ نوازنده و خواننده را برای اجرا در مرحلۀ نهایی انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در بین راه یافتگان به بخش نواحی اسامی ٢٠ نفر از هنرمندان خراسان شمالی در بخش دوتار شمال خراسان و کمانچه شامل سامه قدیمی، امیرمحمد عیسی زاده، مهدی کمالی، سامان فیرزوه، محمد جعفری، مجتبی حیدری، وحید طاهری و احسان قدیمی از بجنورد و مظاهر حدادیان فاروجی و موسی یوسفی گوگدره از فاروج می‌باشند.

وی، اظهار کرد: اسامی راه یافتگان در بخش دوتار شمال خراسان، سهراب بابازاده، اعظم کارگر فلاح، علی اکبر حداد کارگر گلیان، محمد مهدی، ولی نژاد، رامین نوروزی، سعید هوشمند، صادق غلامرضازاده تنسوان، غلامحسین غلامی و فرهاد اسلامی در بخش کمانچه از شیروان به چشم می‌خورد.

سیزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان از ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/د

راهیابی ٢٠ نفر از هنرمندان خراسان شمالی به سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم با اشاره به پیشینه موسیقی و سرنانوازی در لرستان گفت: اولین اثری که در موسیقی لرستان ثبت شد، مقام‌های سازی بود و این نشان دهنده پیشینه و جایگاه موسیقی لرستان است.

وی افزود: اولین تصویر از سرنانوازی لرستان مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است که فیلم آن پنج سال پیش یمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به اینکه چرا روستای بیشه برای جشنواره سرنانوازی انتخاب شده است، گفت: بر اساس مستندات سرزمین سیلاخور و دورود محل رشد بزرگان موسیقی همچون زنده یاد شاه میرزا مرادی و علی اکبر شکارچی است.

حسن‌پور بیان کرد: از طرفی پرونده ثبت جهانی روستای بیشه تا کمتر از دو هفته دیگر به سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود و اینکه در یک استان دو اثر شانس طبیعی و تاریخی را با هم برای ثبت جهانی کسب کنند یک اقدام و اتفاق بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد شاه میرزا مرادی یک وجهه معنوی و یک گنجینه ارزشمند است، گفت: اما یادگار مادی استاد شاه میرزا مرادی سرنای ایشان است که تحویل شاه رضا مرادی است، این سرنا متعلق به فرهنگ لرستان و جایگاه آن در موزه مردم شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد است.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • ارسال ۱۰۰۰ اثر به نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • دومین جشنواره قلیف‌چال در جاجرم
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است
  • راهیابی ۱۰۲ طرح فناورانه به مرحله داوری جشنواره شیخ بهایی
  • ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود
  • راهیابی ۱۵ دانشجومعلم به جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری