Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جهانگیری صبح چهارشنبه در سمینار گردشگری سلامت و ظرفیت های آن برای توسعه گردشگری حوزه اکو و و همسایگان در اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه بسیاری از فرهیختگان حوزه پزشکی از دیار خراسان‌جنوبی هستند، اظهار کرد: براساس واقعیت‌ها ایران در استفاده از بسیاری از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها چون گردشگری سلامت کم کاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت ایران و معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: ما می‌گوییم ایران جزء ۱۰ کشور دارای برترین جاذبه‌های طبیعی و با تنوع آب و هوایی و فرهنگی مختلف است، اما نتوانسته آنگونه که باید در جذب گردشگر استفاده کند.

جهانگیری با بیان اینکه ایران با ۵۰۰ میلیون نفر همسایه و همجوار است که یک جمعیت مهم برای جذب گردشگر محسوب می‌شود، ادامه داد: دو هزار میلیارد دلار گردش مالی به صورت مستقیم در حوزه گردشگری وجود دارد که سهم جمهوری اسلامی تنها هفت میلیارد دلار است، در حالی که با توجه به ظرفیت‌ها سهم ما باید پنج درصد این میزان می‌بود.

ورود هر گردشگر در حوزه سلامت به ازای ۵۰ بشکه نفت درآمد زایی دارد

وی افزود: ورود هر گردشگر سلامت به کشور ازای ۵۰ بشکه نفت برای کشور ارزش مالی و اقتصادی به همراه دارد که نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد.

رئیس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت ایران و معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ۱.۲ میلیارد دلار درآمد ما در حوزه گردشگری سلامت در سال گذشته بوده است در حالی که می‌توانستیم بیش از این میزان درآمد زایی داشته باشیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه گردشگری سلامت تنها چهار بیمارستان و خدمات پزشکی نیست، اظهار کرد: تنها ۳۰ درصد گردشگری سلامت به خدمات پزشکی برمی‌گردد و بخش مهم دیگر آن آب‌های گرم معدنی و سایر مؤلفه های مهم مرتبط با بازتوانی و سلامت است.

هم مرز بودن با افغانستان یک گام مهم برای رونق گردشگری سلامت

وی با اشاره به تفاهم نامه و پروتکل وزارت بهداشت ایران و وزارت بهداشت افغانستان در راستای گردشگری سلامت بیان کرد: خراسان جنوبی مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و می‌تواند از این مهم در راستای درآمد زایی در حوزه گردشگری سلامت استفاده کند.

رئیس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت ایران و معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: حتی اگر در خراسان‌جنوبی یک پزشک خاص با توانمندی ویژه وجود دارد باید بر روی همان خدمت وی در راستای گسترش گردشگری سلامت سرمایه‌گذاری کرد.

جهانگیری با بیان اینکه بیش از قیمت ارائه خدمت و کیفیت خدمت در گردشگری سلامت حائز اهمیت است، گفت: در گردشگری سلامت همه چیز بر محوریت کار حرفه‌ای، تکنولوژی بالا و بر اساس تخصص است.

در گردشگری سلامت اصل کیفیت ارائه خدمت است

وی اظهار کرد: کیفیت خدمات گردشگری سلامت نیز تنها به آنچه در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود محدود نیست بلکه مواردی چون حمل و نقل مطمئن نیز دارای اهمیت است.

رئیس انجمن خدمات بین‌المللی سلامت ایران و معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت باید بر برند سازی، معرفی ظرفیت‌ها و بیمارستان های برجسته به صورت دقیق و حرفه‌ای کار کنیم.

جهانگیری افزود: پسندیده نیست که مردم عراق و افغانستان و آذربایجان نام بیمارستان‌های دارای ظرفیت بالای ایران در قیاس با سایر کشورهای دیگر چون هند را به درستی نمی‌شناسند که این مسئله به کار تبلیغاتی بستگی دارد.

کد خبر 4669000

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری سلامت اتاق بازرگانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۴۰ مرکز سلامت فارس در خدمت مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از بیست و نهم اسفند پارسال تا پنجم فروردین امسال،  ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به این مراکز مراجعه کردند.

دکتر عباس رضاییان زاده افزود: خدماتی که به مردم و مسافران نوروزی ارائه شده در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت‌های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیــناسیون کودکان و مراقبت بیماری‌ها است.

وی اعلام کرد: این خدمات در ۲۴۳ مرکز خدمات جامع سلامت به شهروندان و مسافران ارائه می شود. 

دکتر رضاییان زاده با تاکید بر تداوم ارائه خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت، گفت: این خدمات با هدف رضایتمندی مردم، تا پانزدهم فروردین، ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • اورژانس اردبیل در طرح سلامت نوروزی سه هزار و ۳۲۱ ماموریت انجام داد
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • دومین دستگاه سونوگرافی پرتابل در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • اجرای مراسم هزار دف در پالنگان برای عیدفطر برنامه‌ریزی شود
  • بیش از ۲۴۰ مرکز سلامت فارس در خدمت مسافران نوروزی