Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، بازار ارز در معاملات روز چهارشنبه شاهد دو تغییر بزرگ بود: پوند انگلیس به پایین ترین سطح خود از آوریل ۲۰۱۷ رسید و شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۵ درصد افزایش مجدداً از کانال ۹۷ واحدی گذشت و به سطح ۹۷.۳۶۵ واحد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمارهای امیدوار کنده از رشد مثبت بخش خرده فروشی آمریکا در ماه ژوئن امیدها را نسبت به کاهش ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی نرخ بهره تقویت کرده است. جونیچی ایشیکاوا، استراتژیست ارشد بازار ارز در موسسه "آی جی سکیوریتیز" گفت: آمارهای نیرومند از اقتصاد آمریکا یکی از محرکه های کلیدی صعود اخیر دلار بود اما نباید از ضعف ارزهای اروپایی غافل شد.

در معاملات امروز پوند با رسیدن به ۱.۲۳۹۶ دلار به ضعیف ترین سطح خود در طول ۲۷ ماه اخیر رسید. بوریس جانسون، شهردار لندن و وزیر خارجه سابق این کشور و جرمی هانت، وزیر خارجه کنونی انگلیس که دو گزینه نهایی محافظه کاران برای نخست وزیری هستند یکدیگر را متهم کرده اند که مواضع غیر معقولی درباره برگزیت دارند.

یورو که دیروز با عقب نشینی ۰.۴ درصدی به کار خود خاتمه داده بود در معاملات امروز توانست دست به مقاومت بزند و نسبتاً بدون تغییر نسبت به روز گذشته و به ازای ۱.۱۲۱۲ دلار مبادله شود. از سوی دیگر ارزش دلار در برابر ین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸.۱۷۵ ین رسید.

دلار استرالیا ۰.۴ درصد در برابر همتای آمریکایی اش عقب نشست تا به ازای ۰.۷ دلار آمریکا مبادله شود.

ماکوتو نویجی، استراتژیست اوراق و ارزهای خارجی در موسسه "نیکو سکیوریتیز" گفت: تغییر نرخ بهره یک مساله حتمی است اما به طور قطع چگونگی و زمان انجام آن آثار متفاوتی بر بازار خواهد داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دلار کاهش نرخ بهره برگزیت پوند انگلیس بازار جهانی ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۸۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه افزایش یافته است. تمایل به خرید این فلز گرانبها به خاطر تشدید تنش‌های خاورمیانه و علیرغم بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. افزایش بیش از حد انتظار خرده فروشی در آمریکا در ماه مارس احتمال به تاخیر افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی افزایش داده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد افزایش به 2386 دلار و 32 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.69 درصدی به 2399 دلار و 40 سنت رسیده است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/27



به نظر می‌رسد این افزایش قیمت طلا بیشتر مربوط به تنش‌های ژئوپلیتیکی و اظهارات نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی مبنی بر تلافی حمله موشکی ایران به خاک این رژیم باشد.
حمله ایران در آخرین ساعات روز شنبه اولین حمله به خاک رژیم صهیونیستی توسط یک کشور دیگر طی سه دهه گذشته بود که ترس از گسترش درگیری‌های منطقه‌ای را بالا برده است.
گزارش افزایش بیشتر از حد انتظار خرده‌فروشی در آمریکا در ماه مارس ارزش دلار را 0.2 بالا برد و سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور هم به بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته رسیده است.
بازار حالا انتظار دارد فدرال رزرو نرخ بهره را دو بار و هر کدام 25 واحد پایین بیاورد در حالی که قبلا انتظار سه بار کاهش نرخ بهره می‌رفت.
برخی عقیده دارند آرام شدن تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت طلا را در کوتاه مدت تا 2200 دلار پایین خواهد آورد.
در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.24 درصد افزایش به 28 دلار و 79 سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش 0.36 درصدی 970 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/21

دیگر خبرها

  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • نوسانات طبیعی در بازار طلا
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • جو مثبت در بازار سهام؛ حدود ۵۰۰ نماد بورسی صف خرید شدند
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین سقوط کرد
  • سقوط درآمد بزرگترین بانک آمریکا
  • سقوط بازار‌های مالی جهان پس از پاسخ ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی