Web Analytics Made Easy - Statcounter



شهردار اسبق تهران در سال گذشته دست به اقدامی عجیبی زد که احتمالا انتشار به موقع خبر آن مانع از قتل هولناک همسر دومش می‌شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در یادداشتی به قلم عباس عبدی آمده است: بخشی از گزارش دادستان درباره قتل خانم میترا استاد، به وضعیت شخصیتی متهم اختصاص داده شده‌ و درباره آقای نجفی آورده است که:

«پس از ازدواج دوم با مقتوله یک فقره اقدام به خودکشی ناموفق در هتل لاله با خوردن ۲۰ عدد قرص کلونازپام در سال ۱۳۹۷ می‌کند که به بیمارستان شهید رجایی منتقل که نجات پیدا می‌کند که انگیزه او همین مشکلات خانوادگی و شرایط جنجالی زندگی با مقتوله بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» قصد ورود به پرونده و ویژگی‌های شخصیتی ایشان را ندارم. ولی نکته مهم‌تری در این میان وجود دارد که اهمیت آن بیشتر است.

چرا خبر خودکشی نجفی در هتل لاله منتشر نشد؟

آن طور که در گزارش مزبور آمده، می‌توان حدس زد که حداقل ۲۰ نفر از مساله خودکشی ایشان مطلع بوده‌اند. خانواده خود و همسرش و نیز مسوولان هتل و بیمارستان و نیز همکاران و دوستان نزدیکش حتما از جزییات دقیق ماجرا اطلاع داشته‌اند. بیایید فرض کنیم که رسانه‌های کشور در وضعیت مناسبی بودند و در قید و بند سیاست نبودند. در این صورت خودکشی آقای نجفی تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها می‌شد. مگر ممکن است این خبر از دید رسانه‌های حرفه‌ای پنهان بماند یا مگر ممکن است هنگامی که رسانه‌ای مطلع می‌شود، به سادگی از کنار آن بگذرد؟ یا تیتر بزرگ و گزارش و خبر تکمیلی درباره آن ننویسد؟ همچنان که درباره خبر قتل نوشتند.

بیشتر بخوانید: رمزگشایی از معمای عزل وکیل شهردار اسبق تهران/ آقای وکیل:قول داده‌ام حرفی نزنم مگر خود نجفی بخواهد ماجرا فاش شود! + فیلم

این‌گونه اخبار خوراک مطبوعات و رسانه‌هاست. اتفاقا انتشار آن درباره آقای نجفی، خبر زرد محسوب نمی‌شود. به نظر می‌رسد که اهمیت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی این خبر خیلی زیاد بود و اگر منتشر می‌شد، به احتمال فراوان قتل خانم استاد رخ نمی‌داد، زیرا زندگی آنان را در مسیر دیگری قرار می‌داد.

اگر این خبر منتشر می‌شد، آقای نجفی مجبور بود بیرون از زندان درباره اینکه چرا چنین کاری را کرده توضیح دهد. فراموش نکنیم که اهمیت خودکشی به ویژه برای چنین اشخاصی کمتر از قتل دیگران نیست اگر بیشتر نباشد. ظاهرا خودکشی هم جدی بوده و چنین نیست که صحنه‌سازی باشد. بنابراین اگر خبر خودکشی در زمان خودش منتشر شده بود بدون تردید مساله در سطح عمومی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گرفت و ...

به‌طور طبیعی خانم استاد هم مجبور می‌شد وارد گفتگو شود و به احتمال زیاد این ماجرا همان زمان مختومه می‌شد و کار به قتل و جنایت و دادگاه امروز نمی‌رسید. البته این فقط یک ادعاست. ما نمی‌دانیم که اگر این خبر هم منتشر می‌شد در نهایت و به‌طور حتم چه اتفاقی رخ می‌داد، ولی در هر حال این وظیفه رسانه‌ها بود که پیگیر شوند و خبر خودکشی را منتشر کنند و طبعا در ادامه خبر نیز تحلیل و چرایی آن در دستور کار قرار می‌گرفت.

از این نوع اخبار در ایران بسیار است که هیچ یک در زمان خود در رسانه‌ها منتشر نمی‌شوند. اخبار فساد‌های مالی، اخبار رفتار‌های غیرقانونی و اخبار مشابه فقط هنگامی منتشر می‌شوند که کار از کار گذشته و اثرگذاری رسانه در آن مورد به حداقل رسیده است. این مشتی نمونه خروار است از وضعیت ناکارآمد نهاد رسانه در ایران.

اعتماد

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...) سایر خبرهای داغیکی از وزرای مهم مکرون استعفا کرد«اورزولا فون در لین» رئیس‌ جدید کمیسیون اروپا شدایران ادعای مذاکره موشکی با آمریکا را تکذیب کردآمار شگفت انگیز درباره نسل دوم رشته‌های پرطرفدار وکیل اولیای دم میترا استاد: آقای نجفی نوک مداد نشکسته‌اید، آدم کشته‌اید خلیلی: برای بالا بردن خودشان می‌خواهند پرسپولیس را زمین بزنند محبوب‌ترین نقاش تاریخ از نگاه مردم بریتانیا خواب جدید حلقه ی اطرافیان ترامپ برای برجامکشف فسیل یک میمون 4 میلیون سالهپاسخ تهیه کننده «گاندو» به سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور/ «گاندو» مطابق با مستندات واقعی است حکم هادی رضوی صادر شد/اعلام جزئیات محکومیت برادران ریخته‌کرانسیدورف و کلایورت از تیم ملی کامرون اخراج شدندسایر خبرهای داغ

1000گیگ اینترنت رایگان با خرید بسته 30روزه

هدیه ایی ویژه برای روز تولدتان

افزایش اعضای کانال تلگرام و پیج اینستاگرام

به همین راحتی به رویاهای خود برسید

قسطی جهیزیه بخرید

اگر می خواهید طراح لباس شوید کلیک کنید

1000 دقیقه مکالمه رایگان به مدت یک سال

بلیط های ارزان و زیر قیمت بازار بخرید

مشاوره تلفنی رایگان

فروشگاه آنلاین قطعات یدکی لوازم خانگی

دندان های زیبا داشته باشید

به استرالیا،کانادا و انگلیس مهاجرت کنید

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار یک کتاب موسیقایی در روزهای پایانی سال

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «موسیقی یارسان» مشتمل سرودهای آیینی و ته‌رزهای باستانی تنبور به روایت علی اکبرمرادی، آوانگاری آموزشی، تحلیلی حیدر کاکی توسط انتشارات سرانه منتشر شد.

در توضیحات تکمیلی این کتاب آمده است:

«کتاب موسیقی یارسان آوا نگاری سرودها و ته‌رزهای باستانی تنبور، به عنوان یک فرهنگ موسیقایی است، که تاکنون به صورت سینه به سینه آموزش داده شده و هم اکنون برای نخستین بار مکتوب و از مضراب ها و نشانه‌هایی که ویژه نوازندگی این ساز است، استفاده شده است.

این نشانه‌ها هنگام فراگیری کاربردی عملی دارند و باعث آسانی در اجرای ساز شده و متناسب با فرهنگ خاص موسیقایی آن هستند.

در کتاب «موسیقی یارسان-سرودها و ته‌رزهای باستانی تنبور» همه مقام‌های کلام و مجلسی و گوشه‌های مختلف آن با روش تقریری و دقیق، و نه به صورت توصیفی، نت‌نویسی شده‌اند.

این کتاب برابر اثر صوتی علی اکبر مرادی، که در قالب چهار لوح فشرده ابتدا توسط خانه فرهنگ‌های جهان در پاریس و سپس توسط انتشارات ماهور منتشر شده است.

کد خبر 6056942 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • انتشار شعر و داستان‌هایی جدید از نویسنده فلسطینی
  • انتشار شعر و داستان‌هایی جدید از نویسنده محبوب فلسطینی
  • غم‌نامه‌ای برای خواب ابدی مانی
  • انتشار یک کتاب موسیقایی در روزهای پایانی سال
  • رادیویی‌ها درباره «تهیه‌کننده فقید» چه گفتند؟
  • مرد بزرگی که در اخلاق و انسانیت «استاد» بود
  • درگذشت تهیه کننده پیشکسوت رادیو
  • واکنش ظریف به انتشار فایل صوتی جدیدش: هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم
  • پخش زنده| نشست خبری «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان
  • ماجرای واریز عیدی رئیس جمهور چیست؟