Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:44:26 GMT

کاهش ۱.۶ درصدی نرخ بیکاری البرز در بهار امسال

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۷۱۰۳

کاهش ۱.۶ درصدی نرخ بیکاری البرز در بهار امسال

به گزارش ایرنا عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه در جمع صنعتگران استان البرز که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد با بیان اینکه شاهد افزایش نرخ رشد اقتصادی در استان هستیم، اظهار داشت: تلاش ها موجب تحقق ۱۰۳ درصدی منابع مالیاتی استان در سال گذشته شد.

وی اضافه کرد: البرز در نظام بودجه بندی همیشه در رتبه های آخر قرار داشت اما امسال با رایزنی دولت و مجلس اعتبارات عمرانی برای ارتقا زیر بناها در استان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی گفت: دستگاه های اجرایی و دولتی در استان هدف شان این است که تمام مشکلاتی که برای بخش تولید و صنعت در البرز ایجاد می شود، را برطرف کنند.

افتتاح و کلنگ زنی ۱,۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در البرز

استاندار البرز ادامه داد: هم اکنون پروژه های بزرگی در استان در حال اجرا است و در سفر هفته آینده معاون اول رئیس جمهوری به البرز یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی داریم که بخش اعظمی از این پروژه ها مربوط به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال شاهد افزایش ۶۰ درصدی صادرات این استان بودیم، عنوان کرد: با تلاش نیروهای امنیتی انتظامی و شورای تامین، البرز در شاخص های امنیت بخش های مختلف رتبه های برتر کشوری را کسب کرده است.

به گفته وی برای اجرای پروژه ها در استان هیچ مسئولی پیدا نمی شود که ما درخواستی داشته باشیم و جواب رد گرفته باشیم.

شهبازی ادامه داد: دولت تدبیر و امید طی سال های گذشته توجه خاصی به البرز داشته و در یک سال گذشته می توان گفت که هر سه روز شاهد حضور یک مسئول ملی در استان بواده ایم.

استاندار البرز بیان داشت: اهمیت استان برای مسئولان به گونه ای است که در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه طی یک روز ۴۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های راه سازی به استان تخصیص و ابلاغ شد.

وی گفت: چالش خاصی در استان نداریم و با وجود اینکه البرز رنگین کمانی از اقوام است اما وحدت و انسجام خوبی در این استان وجود دارد و آینده خوبی را برای البرز متصور هستیبم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به سفر رئیس قوه مقننه به استان اضافه می کند: رئیس مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف به خصوص در دوران سختی و جنگ تحمیلی با لباس سبز پاسداری برای دفاع از ایران اسلامی حضور داشتند و دوره آقای لاریجانی امنیت، آرامش و بردباری که تحت نظر مقام معظم رهبری در کشور حاکم است به عنوان یکی از قوای سه گانه در این خصوص تاثیر فراوانی داشته اند.

شهبازی افزوذ: اتحاد و انسجام بین نیروهای مختلف کشور در استان نیز بین بخش های مختلف افتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایجاد شده همه در کنار هم هستیم تا اسباب آرامش و راحتی مردم را در البرز ایجاد کنیم

وی با اشاره به ظرفیت های البرز اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مستقر که از این تعداد ۱۵۰ برند ملی و موثر در عرصه های بین المللی فعالیت می کنند

به گفته وی صدای واحدی در استان استراتژیک البرز طنین انداز شده و اتحاد و انسجام حاکم در استان طبق منویات مقام معظم رهبری زمینه ساز پیشرفت و توسعه بوده است

استاندار البرز با بیان اینکه ۷۰ درصد تولید داروی کشور در این استان است گفت: فعالیت نخستین شهرک دارویی کشور در البرز آغاز شده و کنسرسیوم های بزرگ اروپایی در آن فعالیت دارند.

۷۴۱۴/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی روحانی بعداز ظهر چهارشنبه در همایش اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش های اساسی اقتصاد ایران که در دانشگاه قم برگزار شد گفت: در عرصه رشد اقتصادی و همچنین کاهش آمار بیکاری وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به شعار سال گفت: در راستای ارتقا مولفه های اقتصادی نیازمند مواردی همانند تامین انرژی لازم برای فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی هستیم.

وی افزود: تامین، مدیریت و تخصیص نرخ ارز برای واحدهای تولیدی از جمله موضوعات مهمی است که در این عرصه از تمامی ظرفیت ها به خصوص بانک ها استفاده خواهد شد.

روحانی گفت: ثبات در برنامه ها از سیاست دولت در عرصه بهبود شرایط اقتصادی و فعالیت بخش های تولیدی است و در این راستا تلاش می شود وضع و تغییرات در دستورالعمل ها کاهش یابد.

وی همچنین بیان کرد: دولت تلاش دارد با تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و مدیریت نرخ ارز، شرایط مطلوبی را برای بنگاه های اقتصادی فراهم آورد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم برقراری تعادل میان تولید و مصرف گفت: این امر سبب خواهد شد انگیزه تولیدکنندگان برای تولید محصولات افزایش یابد و از سویی دیگر مصرف کننده ها نیز با قیمت مناسب تر بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

کد خبر 6081490

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • حال خوب یک روز بهاری در البرز
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • آسارا و جاده پرپیچ و خم کندوان مقصدی جذاب برای گردشگران در بهار
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها