Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@00:23:08 GMT

داستان زندگی معلولین ذهنی در گچساران/ اینجا بهشت خدا روی زمین است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۷۱۲۶

داستان زندگی معلولین ذهنی در گچساران/ اینجا بهشت خدا روی زمین است

‍‍‍‍‍‍

داستان زندگی معلولین ذهنی، داستان کودکانی است شاد و غمگین، بدخلق و پریشان، داستان شباهت ها و تفاوت هات، داستان آن چه موجب جدایی هایمان می شود و آن چه به یکدیگر پیوندمان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب، معلولانی که گوشه ای از آرزوهایشان را با دستانشان نقاشی می کنند تا برگهای دفتر زندگی شان آرام آرام از  روح بی آلایش  آنها  لبریز شود،همان معلولانی که آرزوهایی فراتر از لغات و بی نهایت زیبا در دل کلماتشان پنهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر لحظه کلام، نگاه، لبخند و  حضورشان را قدر و اندازه ای بالاتر از آنچه  که به ظاهر تحقق می یابد، می توان احساس کرد،اگرچه  داستان زندگی معلولین ذهنی، داستان کودکانی است شاد و غمگین، بدخلق و پریشان، داستان شباهت ها و تفاوت هات، داستان آن چه موجب جدایی هایمان می شود و آن چه به یکدیگر پیوندمان می دهد. داستان فاصله ها و تنهایی ها، داستان شکستن مرزها و رهایی…

زمان رویارویی با آنها باید به آنها بگویی از کدامین غصه شان با تو سخن بگویند که طاقت شنیدنش را داشته باشی، یا از کدامین قطرات اشکشان بگویند که به خاطر نیامدن تو به کنارشان، پشت ابرهای تنهایی دلشان شروع به چکیدن کردند و تو بی خیال، مثل همیشه به آسمان نگاه کردی و از باریدن اشکهایشان گله کردی.

هرچند مسئول مرکز توانبخشی حرفه ای مهر گچساران نیز در این خصوص می گوید: این مرکز از مهر ماه  1380 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر 23 مدد جو را تحت آموزش دارد که هدف نیز آموزش مهارت های پایه،مهارت های اجتماعی و نیز حرفه آموزی به منظور آمادگی لازم برای حضور در مراکز شغلی است.

سید نادر حسینی فر می افزاید:در این مرکز به مددجویان معرق کاری،نقاشی،چرم دوزی و قاب سازی آموزش داده می شود که در کنار دیگر فعالیت های حرفه ای این مرکز توانبخشی، خدمات کاردرمانی،موسیقی درمانی،مددکاری و ورزش هم انجام می گیرد.

وی درادامه اظهار می کند:عقب ماندگان ذهنی افرادی هستند که از نظر فعالیت های ذهنی ،نسبت به همسالان خود نارسایی دارند و در نتیجه از نظر توانایی یادگیری با محیط ،درک مفاهیم و استدلال صحیح به درجات مختلف محرومند.

حسینی فر با اذعان به اینکه مسائل و مشکلات معلولان باید در اذهان مردم و مسئولان تداعی شود،تأکیدکرد:مسئولین و افراد جامعه باید توجه بیشتری به این مراکز داشته باشند و در برطرف کردن مشکلات این قشر خاص از جامعه همت کنند.

اگر چه دوست داشتن، روزی برای رهایی از تکرار است،و روزی برای رسیدن به اوج جاودانگی باورها...،پس  اینجا همان بهشت خدا روی زمین است؛ همان پسرهای معلول ذهنی و جسمی خوش خنده ای که با دیدن شان منقلب می شوید.

پس برای دیدن این گزارش جذاب با "آفتاب جنوب" همراه شوید:

انتهای پیام/

اینجا همان بهشت خدا روی زمین است دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت بوده و در مقابل این نگاه، دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در اولین اجلاسیه خانه‌های دین و زندگی استان که با حضور مسئولان، رابطان، مربیان و فعالان خانه‌های دین و زندگی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: خانه‌های دین و زندگی رویشی از زنان با وقار و مادران فهیمی هست که با تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و خلاقیت ویژه با نگاه محبت‌آمیز، با ایجاد یک اتحاد و انسجام و ارتباط دادن دل‌ها اقدام به جذب افراد کرده و در خانه خود تا زمانی که زنده هستند در سینه‌های افراد نفوذ کرده و اقدام به فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نقش زنان در جوامع غربی افزود: در نگاه مقابل زن مسلمان به برکت امام راحل (ره) و شهدا و انقلاب اسلامی، هویت خود را فهمید و شناخت، امام راحل در زمان فعالیت‌های انقلابی خود در جمع خانه‌های ساده و بانوان خانه دار حاضر می‌شد و آنان را رهبران نهضتخطاب می‌کرد، این موضوع یک حقیقت در وجود زن‌ها هست چرا که زن قدرت عاطفه و محبت و عطوفت و عفت را داشته و با آن‌ها، جامعه را رهبری می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: در غزه نیز قدرت رهبری جامعه را به واسطه زنان می‌بینیم، آنان در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارند اما مردانه ایستاده و دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی یادآور شد: در کشور پروژه‌های بزرگ و کوچک با میلیاردها تومان اعتبار در حال اجرا است اما برای رسیدن به درک و فهم خانه‌های دین و زندگی باید قدرت هدایت جامعه را دید، هویت پیوند اجتماعی که در این محل‌ها شکل می‌گیرد و شیطان از آن گریزان است، شما فعالان این مجموعه‌های مردمی باید قدر این اقدامات و فعالیت‌ها را دانسته و بدانید شبکه‌هایی شکل گرفته و مجاهدت‌های شما الگوی کارهای فرهنگی می‌شود که قابلیت اتصال و پیوند را ساده و بی آلایش و همه فهم دارا است.

وی تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا بین ما فاصله بیندازند، وحدت شیعه و سنی رمز دیروز و موفقیت کشور و امت اسلامی هست، نباید نگاه ما دوگانه و قومیتی باشد، خدا تفاوت‌ها را برای تفاهم قرار داده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به فعالان خانه‌های دین و زندگی گفت: شما نقطه اتصال وحدت هستید، دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است، باید هوشیار بود.

حجت‌الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: نگاه ما در سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه توانمند سازی، پشتیبانی از این خانه‌های دین و زندگی است، در شورای اجتماعی کشور و هر جا که توانسته‌ایم و بتوانیم دفاع از فعالیت‌های شما را انجام و قابلیت‌ها و توانمندی‌ها را اطلاع رسانی خواهم کرد، شبکه توزیع در سطح کشور به مثل مجموعه کتاب شهر در ذیل سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند که می‌توان برای عرضه تولیدات بانوان در خانه‌های دین و زندگی از ظرفیت آن‌ها بهره‌گیری کرد.

کد خبر 746966

دیگر خبرها

  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • داستان پدر پستچی من: زمینی که نخرید و پیکانی که خرید(اطلاع رسانی تبلیغی)
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • «محل سگ بگذارید لطفا!»
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه