Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رستمی روز چهارشنبه در نشست شورای استاندارد استان سمنان گفت: تعداد نمونه‌برداری‌های سال گذشته ۴۵۰ مورد بود و کنترل دقیقی بر روی کالاهای تولیدی در واحدهای صنعتی استان انجام می‌شود.
رستمی ادامه داد: یکهزار بازدید میدانی سال ۹۷ از واحدهای تولیدی استان سمنان انجام شد و در سه ماهه نخست سال ۹۸ این رقم ۳۸۹ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: خرید طلا و بررسی عیار آن به صورت مستمر در استان سمنان انجام می‌شود و بیش از ۹۹ درصد از عیار طلای واحدهای صنفی در این استان رعایت می‌شود.
رستمی افزود: سال ۹۷ برای بیش از ۵۰۰ آسانسور در استان سمنان تاییدیه استاندارد صادر شد که در سال جاری این رقم دست کم ۱۰۰ مورد بوده است.
مدیرکل استاندارد سمنان اضافه کرد: بیش از ۶ هزار و ۱۳۹ مورد در سال گذشته از واحدهای صنفی به منظور بررسی کیفیت و استاندارد کالا بازدید انجام شد که این رقم در سال جاری به ۲۵۲ مورد رسید.
وی افزود: سال ۹۷ در استان سمنان هشت دوره آموزشی بررسی استاندارد اجرا و ۳۲۰ مورد آزمون بررسی باسکول انجام شد.
مدیرکل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: مکاتبه‌های اداری به صورت کاغذی در اداره کل استاندارد حذف شده و هزینه‌های جاری در این بخش به شدت کاهش یافته است.
در این آیین، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و علیرضا آشناگر استاندار سمنان حضور داشتند.
در استان سمنان ۲۱ آزمایشگاه در بخش‌های مختلف نمونه گیری از تولیدات را زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می‌دهند و ۳۰ آزمایشگاه همکار مورد تأیید سازمان ملی استاندارد فعالیت دارند، ۹۵۰ محصول تولیدی واحدهای صنعتی در سمنان دارای پروانه استاندارد است.
شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می‌توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ سرپرست اداره کل استاندارد اصفهان ،۲۴ پرونده واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و دارای مغایرت و بدون انطباق کاربردی و بحرانی را از پرونده های رسیدگی شده در این کمیسیون برشمرد.

مهدی هادی افزود: در این کمیسیون  به ۴ پرونده صنایع غذایی، ۹پرونده مصنوعات طلا، ۴ پرونده مکانیک فلزشناسی، یک پرونده لوله و اتصالات، یک پرونده بسته بندی و سلولزی، ۵ پرونده ساختمانی  و متخلفان براساس بند ۱۰ شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون و با لحاظ شرایط و امکانات خاطی و دفعات و سوابق تخلف، تذکر و اخذ تعهد کتبی، معدوم کردن محصولات معیوب با نظارت کارشناس استاندارد و ارجاع به مرجع قضایی و همچنین جزای نقدی از ۱۰۰میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال محکوم شدند.

دبیر شورای استاندارد استان،مجموع جزای نقدی واحدهای تولیدی را شش میلیارد و پنجاه میلیون ریال بیان کردو گفت: از این میزان جریمه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن به مدت شش ماه تعلیق شد.

براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کمیسیون ماده ۴۲ حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند.

دیگر خبرها

  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳