Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیت الله رئیسی گفت: مدیران بر مجموعه‌های خود نظارت داشته باشند. ما نیز در قوه قضاییه در اجرای منویات رهبری و آنچه در گام دوم بیان فرمودند، تلاش داریم زمان دادرسی را کوتاه و احکام متقن صادر کنیم و نظام دادرسی را ارتقاء ببخشیم. تاریخ انتشار: 12:43 - 26 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۰۳۸

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه امروز چهارشنبه بیست و ششم تیرماه در بیست و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار کرد: در مفاهیم دینی ما بعد از توحید شاید هیچ مفهومی گسترده‌تر و فراتر از عدالت نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه حوزه‌ها عدالت مفاهیم گسترده‌ای دارد، سخن در عدالت اثباتی و اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه در راس نظام اسلامی امام عادل است، گفت: براساس قانون اگر ملاکی را برای اجرای عدالت تعریف کنیم، به نظر می‌رسد بهترین ملاک در اجرای عدالت توافق بر اجرای قانون است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در این چهل سال، اقدامات بسیاری انجام شده است و ترسیم گام دوم انقلاب اسلامی در بیانیه رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: زیبنده نظام اسلامی اجرای عدالت در همه حوزه‌هاست و فساد چه خرد و چه کلان زیبنده جمهوری اسلامی نیست. برای مبارزه با فساد باید زمینه‌های فسادزا از بین برود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در همه برنامه‌های توسعه بر کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد تاکید شده است، تصریح کرد: افزایش نقدینگی در کشور موجب مشکلاتی است. این نقدینگی اگر به سمت دلالی برود، مانند سیل بنیان کن در همه حوزه‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: امروز در نظام مدیریت کارآمدترین نظام کنترلی، خود کنترلی است و نقش شما در این میان بسیار مهم است.

آیت الله رئیسی بیان داشت: گزارشگران فساد باید در جامعه مورد تشویق قرار بگیرند و ما به همکارانمان در قوه قضاییه بر این مطلب تاکید کردیم. شما نیز در حوزه‌های خود نسبت به گسترش معروف‌ها و نهی از منکر‌ها فعال باشید.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت، توام با نظارت است، گفت: مدیران بر مجموعه‌های خود نظارت داشته باشند. ما نیز در قوه قضاییه در اجرای منویات رهبری و آنچه در گام دوم بیان فرمودند، تلاش داریم زمان دادرسی را کوتاه و احکام متقن صادر کنیم و نظام دادرسی را ارتقاء ببخشیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر موضوع امیدآفرینی در بین مردم تصریح کرد: به همکارانمان تاکید کرده ایم که دستگاه قضایی باید جایگاهی مردمی، انقلابی، کارآمد و ضد فساد باشد.

وی گفت: جامعه اسلامی زیبنده این میزان جرم و پرونده نیست و باید همه بخش‌ها در کاهش این موضوعات فعال باشند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش علما و ائمه جمعه در حقوق عامه گفت: در زمینه تذکر، انظار و تبشیر شما نقش موثری دارید. در مورد آن دسته از پرونده‌ها که میتوان از طریق کدخدامنشی و ریش سفیدی مشکل آنها را حل کرد، شما نقش تاثیرگذاری دارید؛ از جمله در پرونده‌های اختلافات خانوادگی و مالی ریش سفیدان را در این رابطه هدایت کنید.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رئیسی قوه قضاییه رئیس قوه قضاییه ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ضمن اشاره به تأکیدات رئیس عدلیه پیرامون مقوله مبارزه با فساد در جلسه اخیر شورای عالی قوه قضائیه گفت: یکی از شاخص‌های اصلی دوره تحول و تعالی در دستگاه قضا رویکرد علمی، تخصصی و به‌دور از جنجال در زمینه مبارزه با مفاسد است که این مهم بارها و بارها مورد تاکید ریاست قوه قضائیه نیز قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برخی از توفیقات مجموعه قضائی استان تهران و مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرد: خوشبختانه در استان تهران در حوزه مبارزه با مظاهر فساد اقتصادی اقدامات خوب و قابل توجهی صورت گرفته است؛ به‌طوری که صرفاً در نتیجه اقدامات مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی از ابتدای آذرماه سال ۱۴۰۰ تا آذرماه سال ۱۴۰۲ مجموعاً مبلغ ۵۳۸ هزار و ۶۱۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۱۰۴ هزار ریال و ۵۰ میلیون درهم در حق مالباختگان و بیت‌المال مسترد شده است.

وی با اشاره به وصول هزار و ۷۵۴ میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۷۲۲ هزار ریال در حق صندوق دولت با پیگیری‌ها و اقدامات دستگاه قضا در بازه زمانی یاد شده عنوان کرد: دستگاه قضا در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی با استرداد حقوق بیت‌المال در پرونده‌های مختلف به‌نحو قابل توجهی یاری‌دهنده دولت در وصول مطالبات خود بوده است.

القاصی ضمن اشاره به توفیقات دستگاه قضا در سال گذشته در زمینه استرداد حقوق بیت‌المال و اجرای عدالت در پرونده‌های مهم و شناخته شده مفاسد اقتصادی پس از گذشت چند سال عنوان کرد: واکاوی در پرونده‌های مفاسد اقتصادی حاکی از این است که بعضاً خلاءها، کاستی‌ها و رویه‌های نادرست سبب سوءاستفاده اشخاص سودجو و ایجاد بستر فساد اقتصادی می‌شود؛ لذا در کنار مبارزه علمی و تخصصی با مظاهر فساد، احصا و انسداد گلوگاه‌های فساد در فرایند کاری سایر دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها نیز به‌عنوان یک امر مهم و ریشه‌ای مورد پیگیری قرار گرفته و می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان ضمن اشاره به پیگیری مطالبات ریاست دستگاه قضا مبنی بر مبارزه علمی و حرفه‌ای با مفاسد و پرهیز از سیاسی‌کاری و جناحی‌گری و اقدامات شعاری در مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: دادگستری کل استان تهران به‌عنوان یک اولویت در سال جاری پیگیر تأکیدات رئیس دستگاه قضا در این عرصه خواهد بود.

کد خبر 6063543

دیگر خبرها

  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • آذر ۱۴۰۲؛ مبارزه با فساد با طعم چای دبش/ پروژه آخر: تطهیر ساواک جهنمی
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال 
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع