Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف تصور بسیاری از افراد، تحریم‌ شدن هوآوی از سوی آمریکا نه تنها موجب عقب‌ماندگی این شرکت نشده، بلکه به هوآوی کمک زیادی کرده است. هوآوی حالا می‌داند که باید در همه زمینه‌ها خودکفا شود و یکی از مهم‌ترین این زمینه‌ها، سیستم عامل در حوزه ابزارهای قابل حمل است. هانگ‌منگ نام سیستم عاملی است که شرکت هوآوی به همین منظور طراحی کرده و قرار است نه تنها از اندروید، بلکه از iOS نیز به مراتب سریع‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه با دستور مجدد ترامپ، شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری که در آمریکا قرار دارند یا از پتنت‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، دوباره خواهند توانست به تجارت مستقیم خود با هوآوی ادامه دهند؛ ولی لزوم ساخت یک سیستم عامل اختصاصی که به صورت کامل، مستقل از شرکت‌های آمریکایی باشد امری معقول بوده که شرکت هوآوی آن را در پیش گرفته است.

هانگ‌منگ نام این سیستم عاملی است که هوآوی برای استفاده به صورت عمومی، آن را طراحی نموده است. در واقع در آینده نه چندان دور، با سیستم عاملی روبرو خواهیم بود که نه تنها گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، بلکه ابزارهای بر پایه اینترنت اشیا و حتی خودروهای هوشمند نیز خواهند توانست در ساختار خود یک نسخه از آن را داشته باشند.

رن ژنگ‌فی، بنیان‌گذار هوآوی هفته گذشته در جریان مصاحبه‌ای با مجله معتبر LePoint فرانسه به سوالات مهمی در خصوص برنامه‌های آینده این شرکت از جمله سیستم عامل هانگ‌منگ پاسخ داده است که می‌تواند افق بازتری از آینده این سیستم عامل را پیش روی مخاطبین قرار دهد.

طبق صحبت‌های ژنگ‌فی، هوآوی علاقه‌مند است تا به صورت ملایم و پله‌پله، وابستگی خود به اندروید را کاهش دهد. البته در این مصاحبه آقای ژنگ‌فی اشاره کرده است که سیستم عامل هوآوی تنها یک جایگزین برای اندروید نیست و باید سطح انتظارات خود را از آن بسیار بالاتر ببریم.

این سیستم عامل قرار است بتواند حتی روی دستگاه‌های بر پایه اینترنت اشیا و خودروهای هوشمند نیز استفاده شود. طبق اعلام قبلی مدیران هوآوی، این سیستم عامل به صورت متوسط تا 60 درصد سریع‌تر از اندروید خواهد بود و تأخیر پردازش سیستم عامل در همه حالات کمتر از 5 میلی‌ثانیه است. با این اوصاف هانگ‌منگ نه تنها از اندروید بلکه از iOS نیز سریع‌تر خواهد بود.

هوآوی پیش از این اعلام کرده بود که کاربران می‌توانند همچنان از نرم‌افزارهای اندرویدی روی سیستم عامل هانگ‌منگ استفاده کنند و حتی این نرم‌افزارها روی هانگ‌منگ با سرعت بالاتری از اندروید اجرا می‌شوند.

اما چالش بعدی هوآوی فروشگاه نرم‌افزاری برای دانلود نرم‌افزارهای اختصاصی هانگ‌منگ است. این دقیقاً نقطه تلاقی هوآوی به عنوان پشتیبان اصلی و هانگ‌منگ به عنوان یک سیستم عامل خواهد بود. پیش از این نیز آقای ریچارد یو، مدیر عامل گروه تجاری هوآوی نیز اعلام کرده بود که سیستم عامل هانگ‌منگ، در فصل پاییز به صورت رسمی معرفی و روی گوشی کاربران هوآوی نصب خواهد شد.

برای کاربرانی که در خارج از مرزهای چین باشند نیز داستان به همین ترتیب است؛ ولی ممکن است رونمایی نهایی در ماه‌های ابتدایی سال 2020 صورت بگیرد و شاید این زمان رونمایی، مصادف با معرفی گوشی‌های هوشمند و پیشرفته سری Mate 30 Huawei شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سیستم عامل هوآوی آندورید سیستم عامل هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران

روزنامه کیهان تاکید کرده که نیازی به مذاکره ایران و آمریکا نیست.

بخش‌هایی از این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

اکنون تحولات به گونه‌ای رقم خورده است که ایران و محور مقاومت، در مقابل آمریکا و متحدانش، دست برتر را دارند. در این شرایط آمریکا به شدت نیازمند روکردن یک برگ برنده برای خود است و «مذاکره با ایران» دقیقا همان چیزی است که برای واشنگتن حکم «امتیاز ویژه و طلایی» را دارد.

یک سؤال؛ آیا مذاکره با آمریکا، برای ایران نیز حکم «امتیاز» و «برگ برنده» را دارد؟ پاسخ قطعا منفی است. تجربه ثابت کرده است که آمریکا در مذاکره، به دنبال نتیجه‌ای است که از طریق «جنگ» یا «تحریم» به دنبال آن بوده و، چون نتوانسته از آن طرق، به نتیجه مطلوب خود دست یابد، راه سوم که همان مذاکره است را انتخاب کرده است.

نشان به آن نشان که در دولت قبل، به واسطه مذاکرات هسته‌ای و امضای برجام، همزمان هم در قلب رآکتور هسته‌ای بتن ریخته شد و هم تحریم‌ها دو برابر شد.

افراطیون مدعی اصلاحات در حالی پالس مذاکره مستقیم با آمریکا را ارسال می‌کنند که حتی متحدان آمریکا نیز به خسارت بار بودن نزدیکی با آمریکا اعتراف کرده‌اند. به عنوان نمونه چندی پیش «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود: «اروپا باید در برابر فشار برای تبدیل شدن به «دنباله‌رو‌های آمریکا» مقاومت کند... اروپا باید وابستگی خود به آمریکا را کاهش دهد... اروپا باید وابستگی خود به «فراسرزمینی بودن دلار آمریکا» را نیز کاهش دهد.»

حال سؤال اینجاست که چرا افراطیون مدعی اصلاحات، اصرار دارند که نقش «بلندگو‌های دشمن در ایران» را ایفا کنند و برای بهره‌مندی آمریکا از امتیازات بیشتر، از یکدیگر سبقت می‌گیرند؟!

ما در قریب به سه سال اخیر شاهد هستیم که «دیپلماسی پویا و فعال منطقه‌ای و جهانی» جای «دیپلماسی انفعالی» را گرفته و این تغییر ریل گذاری، دستاورد‌های بزرگی را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران