Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش جدید موسسه نظرسنجی آمریکایی" پیو" که روز دوشنبه منتشر شده، اسراییل را در زمره یکی از محدودترین کشورها در زمینه آزادی مذهبی طبقه‌بندی کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت روزنامه اسراییلی " جروزالم پست"، بر اساس این گزارش، در طبقه بندی کشورها به لحاظ وجود محدودیت‌های آزادی مذهبی، اسراییل جزء 20 کشور نخست لیست و در ردیف کشورهایی چون عربستان سعودی و سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس گزارش  "پیو"، اسرائیل یکی از 20 کشور نخست دارای محدودیت‌ آزادی‌های مذهبی در جهان است. اسراییل همچنین به لحاظ شاخص"خصومت‌های اجتماعی مربوط به هنجارهای مذهبی" در رده پنجم دنیا و از نظر " تنش و خشونت مذهبی" ششمین کشور دنیاست و وضعیتی بدتر از سوریه دارد.  

در این گزارش به حوادثی همچون آزار و اذیت افرادی که در روز تعطیل آخر هفته (شنبه= شبات) با خودرو در محله‌های یهودیان " هارِدی" (فرقه‌ای از یهودیان متعصب) تردد می‌کنند و یا تسلیم مقامات دولتی این رژیم در برابر قانونی کردن برخی احکام و شعائر مذهبی یهود به عنوان مصادیقی از محدودیت‌های مذهبی در اسراییل مورد اشاره قرار گرفته است.  

اسراییل خود را به عنوان یک دولت یهودی تعریف می‌کند و بر این اساس خاخام ارشد "هارِدی" تمامی موارد ازدواج، طلاق، دفن و تغییر کیش در اسراییل را کنترل می‌کند. این بدان معناست که ازدواج‌های غیر رسمی، طلاق، مراسم تشییع جنازه و تغییر آیین یهودیان خارج از احکام و شعائر یهودی، از سوی دولت به رسمیت شناخته نمی‌شود. دولت همچنین ازدواج یک یهودی با غیریهودی را مورد تایید و شناسایی قرار نمی‌دهد و در بسیاری از شهرهای اسراییل شبکه حمل‌و‌نقل عمومی شهرها در روز تعطیلات آخر هفته ( شنبه=شبات) تعطیل است.

در این گزارش همچنین تاکید شده که یهودیان به لحاظ مورد آزار و اذیت قرار گرفتن سومین دین جهان هستند و در سال 2017 در 87 کشور جهان یهودیان مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسراییل آزادی مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین توسط پلیس این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی تصریح کرد: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نوشت: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیرو‌های پلیس انجامید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • هنرمندان اسراییلی غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز را نگشودند