Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@16:27:49 GMT

تصاویر/دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۷۴۲۷

تصاویر/دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد

دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد امروزچهارشنبه (۲۶ تیر) در دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی به صورت علنی در حال برگزاری است.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین جلسه دادگاه محاکمه محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران در پرونده قتل میترا استاد، صبح شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ به صورت علنی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میترا استاد صبح سه‌شنبه هفتم خردادماه به ضرب گلوله در منزلش به قتل رسید و عصر همان روز محمدعلی نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد.

امروز چهارشنبه (۲۶ تیر) دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی به صورت علنی در حال برگزاری است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود

ایسنا/اصفهان نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس، گفت: حداکثر تا شهریور امسال رسیدگی به چک‌های برگشتی در محاکم قضایی توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سالانه ۲۴۰ هزار چک بر اساس قانون جدید برگشت می‌شود که ۹۰ درصد این آمار مسلم بوده و نیازی به تشکیل پرونده و طی رویه قضایی نیست و برای صدور حکم می‌توان از ظرفیت هوش مصنوعی استفاده کرد.

وی افزود: با این کار سرعت رسیدگی به چک برگشتی در کمترین سرعت و هزینه انجام و خواهان سریع تر به خواسته خود می‌رسد.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس با بیان اینکه جلسات هماهنگی آن با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شده، خاطرنشان کرد: با تامین زیرساخت‌ها حداکثر تا شهریورماه امسال این رویه ایجاد و این چک‌های برگشتی توسط هوش مصنوعی رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی به قاضی برای رسیدگی در پرونده‌ها کمک می‌کند، تصریح کرد: پرونده‌های غیر پیچیده قضایی مثل اعسار از هزینه‌های دادرسی و چک‌های برگشتی مسلم قابلیت رسیدگی از طریق هوش مصنوعی را دارد.

به گفته ابوترابی پس از اجرای رسیدگی به چک های برگشتی چهار عنوان دیگر پرونده‌های ساده قضایی نیز در برنامه بررسی از طریق هوش مصنوعی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این پیش بینی در برنامه توسعه هفتم کشور مورد صورت گرفته تا ۳۰ درصد از آمار پرونده‌های دستگاه قضایی از طریق این تکنولوژی رسیدگی شود.

به اعتقاد این نماینده مجلس، ۳۰ درصد از پرونده‌های قضایی آماری نزدیک به ۸ میلیون پرونده است که وقت زیادی را از شعب دادگاه به خود اختصاص می‌دهد.

ابوترابی یادآورشد: چنین اقدامی کمبود نیروی قضایی را تا حدی جبران و مشکلات نیروی انسانی و امکانات زیر ساختی در قوه قضاییه را کاهش می‌دهد.

وی معتقد است به واسطه هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های روز و همچنین برون سپاری برخی از ماموریت‌های دستگاه قضایی، مراجعات به این نهاد کاهش یافته و عمده وقت قضات به پرونده‌های مهم اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد
  • برگزاری بیش از ۴۰ دادگاه علنی برخط در خراسان جنوبی
  • برگزاری ۴۷ دادگاه علنی برخط در دادگستری خراسان جنوبی
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • 14 فروردین؛ نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳
  • محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد