Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: درحالی‌که کشور در شرایط تحریم است، یکی از راهکارها برای تقویت خوداتکایی، در ارتباط قرار گرفتن بخش‌های دولتی و صنایع با نمایندگان صنوف مختلف است تا آن‌ها بتوانند نیازها را برطرف کنند.

نورمحمد تربتی‌نژاد، نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس  در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی دو طرف (دولتی و خصوصی) از مشکلات و نیازهای یکدیگر با خبر شوند، می‌توانند با هدف پاسخ به نیازها و برطرف کردن کمبودها، با استفاده از منابع داخلی با روش‌های ابتکاری گروه‌های صنفی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، به صنایع کمک می‌شود و در شرایط تحریم، برنامه‌ریزی بهتری می‌توان داشت.

این نماینده مجلس همچنین گفت: بخش خصوصی در کوتاه‌مدت، توانایی‌هایی دارد، اما می‌تواند براساس نیازهای موجود برای بلندمدت نیز برنامه‌ریزی کند.

تربتی‌نژاد معتقد است: بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای تولیدات کیفی و همچنین رفع نیازهای کشور دارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» در جلوگیری از خروج ارز نیز اظهار کرد: وقتی تولیدات داخلی افزایش یابند و به خارج نیازمند نباشیم، طبیعتا صرفه‌جویی ارزی می‌شود و اقتصاد کشور قدرت می‌گیرد.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با برگزاری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» طی روزهای ۲۷ تا ۳۰  تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان فعالان حوزه صنعت خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین با تأکید بر اینکه توسعه صنایع دستی نیاز به بازاریابی مناسب دارد، گفت: بهترین صنایع دستی استان خراسان جنوبی شناسایی و در نمایشگاه‌های چین به نمایش گذاشته می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا بابایی در حاشیه بازدید از محصولات صنایع دستی در سه قلعه اظهار داشت: بهترین صنایع دستی استان شناسایی و در نمایشگاه‌های چین به نمایش گذاشته و عرضه می‌شوند.

وی به همراه بخشدار سه قلعه و رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان صبح امروز ضمن بازدید از محصولات صنایع دستی شمسک سه قلعه با بیان اینکه همه صنایع دستی در شهرستان مورد ارزیابی و رصد قرار می‌گیرند افزود: خراسان جنوبی اولین مقصد برای بازدید است که منتخب بهترین محصولات تولیدی در استان در نمایشگاه‌های مناطق مسلمان و غیر مسلمان نشین کشور چین عرضه می‌شوند.

توسعه صنایع دستی نیاز به بازاریابی مناسب دارد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین، بازاریابی مناسب را در توسعه صادارات مهم دانست و گفت: صنایع دستی در توسعه پایدار و اشتغال‌زایی حائز اهمیت است که باید از طریق فضای مجازی و عرضه محصولات در فروشگاه‌ها برای بازدیدکنندگان و گردشگران به این حوزه توجه کرد که کمک شایانی برای توسعه در این حوزه خواهد بود.

بابایی با بیان اینکه هنرهای دستی دارای داستان و نمادهای تاریخی هستند که روایت‌گر بخشی از جهان هستی است، اظهار داشت: بهره‌وری از هنرها و به روزرسانی این هنرها مرتبط با نیازهای جامعه برای جلب سلیقه و ذائقه‌های مختلف نسل جدید باید طراحی و تولید شوند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه انعکاس
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین
  • برای جهش تولید مسیر مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد را هموار کنید
  • (ویدیو) راه اندازی عجیب یک شبکه خصوصی با مجوز احمدی نژاد!
  • راه اندازی عجیب یک شبکه خصوصی با مجوز احمدی نژاد توسط یک بازیگر!
  • نمایشگاه مشترک قطر و هرمزگان در بندرعباس برگزار می‌شود
  • مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  • ایجاد دبیرخانه شورای گفت‌وگوی منطقه شرق کشور در مشهد