Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نتایج همه مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و فرهنگ استان در ابتدای مردادماه اعلام می‌شود، حتی اعلام نتایج آزمون مدارس ماندگار هم منوط به اعلام نتایج این مدارس شده است.

فاطمه یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تاخیر اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی و فرهنگ استان اظهار کرد: امسال آموزش‌و پرورش تصمیم گرفت تا نتایج مدارس نمونه دولتی، فرهنگ و تیزهوشان را با هم اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح دلایل این تاخیر افزود: در سال‌های قبل بسیاری از دانش‌آموزان همزمان در چند مدرسه قبول می‌شدند و این امر باعث می‌شد ثبت‌نام خود را در مدرسه قبلی لغو کنند و پرونده خود را به مدرسه جدیدی که قبولی آن اعلام شده و علاقمندی بیشتری به آن دارند منتقل کنند.

مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه اعلام نتایج مدارس مختلف در تاریخ‌های مختلف چیزی جز بهم‌ریختگی ثبت‌نام‌ها دربر نداشت، تصریح کرد: این شیوه چیزی جز سردرگمی خانواده‌ها نداشت به طوری که خانواده قادر به تصمیم‌گیری قاطع در مورد رشته و نوع مدرسه فرزند خود نبود و قرار شد این روند به نحوی مدیریت شود که نتایج همه مدارس همزمان با هم اعلام بشود که خانواده‌ها برای ثبت‌نام قدرت عمل بیشتری داشته باشند.

فعالیت شش مدرسه فرهنگ دخترانه و پسرانه فعال در اصفهان

وی با ابراز تاسف از تاخیر در خصوص اعلام نتایج مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و فرهنگ اظهار کرد: این تاخیر دو سال است که به وجود آمده و دلیل آن نیز اجرای متمرکز آزمون مدارس نمونه دولتی است، این تاخیر باعث شده در ثبت نام مدارس عادی نیز خلل ایجاد شود، برای نمونه سال گذشته مدرسه‌ای داشتیم که با اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان ۶۰ یا ۷۰ پرونده از مدرسه‌ مذکور گرفته شد که این امر زمینه آزار و اذیت مدیران مدارس دولتی را هم فراهم می‌کند.

یوسفیان با اشاره به آماده بودن روند اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان گفت: نتایج همه مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و فرهنگ استان در ابتدای مردادماه اعلام می‌شود حتی اعلام نتایج آزمون مدارس ماندگار هم منوط به اعلام نتایج این مدارس شده است.

وی در خصوص کیفیت مدارس فرهنگ اظهار کرد: شش مدرسه فرهنگ در اصفهان وجود دارد، در شهرستان‌ها مدارس فرهنگ دایر نیست و تنها رشته انسانی در همه مدارس در کنار دیگر رشته‌ها برقرار است.

مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به قدمت مدارس فرهنگ ناحیه دو و چهار اظهار کرد: حدود ۱۵ سال از فعالیت مدارس فرهنگ این نواحی می‌گذرد اما مدارس نمونه دولتی ناحیه سه، ناحیه پنج به تازگی اضافه شدند و بیشتر از چهار یا پنج سال از فعالیت آنها نمی‌گذرد.

مدارس فرهنگ نقش موثری در تربیت مدیران آینده کشور دارند

یوسفیان با بیان اینکه برخلاف گذشته امروز دانش‌آموزان علاقمند واقعی به رشته انسانی ورود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: در گذشته به رشته انسانی بهایی داده نمی‌شد در حالی که این رشته رشته‌ای مهم و بنیادی برای تربیت نیروی انسانی متخصص است اما امروز این مدارس تنها جنبه آموزشی ندارند و مهارت‌های مختلفی را در ایندانش‌آموزان پرورش می‌دهند.

وی در خصوص آموزش مهارت‌ها به دانش‌آموزان رشته انسانی در مدارس فرهنگ گفت: در این نوع مدارس سعی می‌شود استعدادهایی چون شعر و ادبیات، نویسندگی، سخنوری و بسیاری قابلیت‌های دیگر که در این دانش‌آموزان وجود دارد را شکوفا کنند که در این زمینه همایش‌های فوق برنامه خاصی برای آنها برگزار می‌شود.

مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در مدارسی که دیگر رشته‌ها وجود دارد همه توجه مدیران به رشته ریاضی و تجربی است، افزود: در مدارس فرهنگ تنها دانش‌آموزان رشته انسانی حضور دارند و همه آنها از نخبگان علاقمند به این رشته با معدل‌های بالا هستند.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد مدارس فرهنگ تاکنون رضایت‌بخش بوده است، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌هایی که حاضر نبودند دانش‌آموزان‌شان را به رشته انسانی بفرستند به دلیل عملکرد خوب این نوع مدارس علاقمند به حضور فرزندان خود در این مدارس هستند و به این مدارس گرایش خاصی پیدا کرده‌اند.

یوسفیان با تاکید بر اینکه مدارس فرهنگ نقش مهمی در تربیت مدیران آینده کشور دارند، افزود: هدف از ترویج این مدارس شناخت دانش‌آموزان مستعدی است که مدیر آینده کشور باشند با توجه به اینکه اکثرا رشته‌های مدیریتی در رشته انسانی است هدف این مدارس تنها  موضوعات درسی و آموزشی نیست بلکه تربیت نیروی انسانی توانمند از ضروریات این مدارس و رشته است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش اصفهان ریاضی علوم انسانی علوم تجربی مدرسه تیزهوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و با اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی مقرر شد آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در نیمه اول مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

جزییات شرایط شرکت متقاضیان در آزمون:

۱) افراد با داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۲) دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرط فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت کنند.

۳) زمان ثبت نام آزمون در اردیبهشت سال آینده خواهد بود. زمان بندی دقیق ثبت نام در اطلاعیه های بعدی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در هفته آخر فروردین ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

۴) زمان دقیق برگزاری آزمون طی اطلاعیه بعدی اعلام خواهد شد.

۵) دروس امتحانی مطابق با دروس آزمون کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرح جدول زیر است:

بیومکانیک ۱ و ۲ و ۳ الکتروتراپی ۱ و ۲ ارزشیابی و اندازهگیری
ارتز و پروتز تمرین درمانی ۱ و ۲ و ۳ زبان عمومی
فیزیوتراپی در بیماری های اعصاب و داخلی ۱ و ۲ (قلبی، ریوی، روماتیسمی و پوستی)

کد خبر 6056188

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • آشنایی با نمونه‌ای از تست شخصیت تبتی
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود
  • زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + منابع sanjesh.org
  • آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور + خرید سریال ثبت نام کنکور سایت sanjesh.org
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود