Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم قم، ابوالفضل نیک آزما گفت: طبق گزارش مردمی و هماهنگی های لازم با مراجع قضایی و معاون دادستان استان یک واحد غیر مجاز که اقدام به تولید و یخش محصولات گیاهی و آرایشی بهداشتی در یک محل کاملاً غیر بهداشتی می کرد، توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم شناسایی و پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در این گشت و بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو، نماینده سازمان تعزیرات حکومتی استان، نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، نماینده سازمان صمت و عوامل نیروی انتظامی حضور داشتند که یک واحد غیر مجاز (مسکونی) که اقدام به ساخت محصولات آرایشی بهداشتی، داروهای گیاهی، بسته بندی و برچسب گذاری می کرد، شناسایی و برخوردهای لازم صورت گرفت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این بازرسی حدود یک تن انواع مواد اولیه ساخت فرآورده های طبیعی سنتی، برچسب و ظروف خالی، رنگ غیرمجاز، فرآورده های آرایشی بهداشتی تقلبی و فرآورده های دارویی طبیعی سنتی تقلبی و غیر مجاز کشف و توقیف شد.

نیک آزما با بیان اینکه همشهریان می توانند گزارش های خود را در اختیار سامانه ۱۹۰ قرار دهند گفت: پرونده این واحد غیرمجاز جهت سیر قضایی و برخورد قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

کد خبر 4669115

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم قم پلمب واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان

علی رسولی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در سطح شهرستان و از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی یک واحد قصابی در لاهیجان به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی پلمب شد.

رسولی افزود: بر همین اساس کارشناسان نظارت بهداشتی این اداره طی بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان یک واحد قصابی به علت عرضه گوشت غیر بهداشتی با حکم اداره تعزیرات حکومتی شهرستان پلمپ شد.

وی اضافه کرد: برابر هماهنگی‌های به عمل آمده بازدیدهای مشترک با حضور ادارات تعزیرات حکومتی و بهداشت از مراکز توزیع فرآورده‌های خام دامی شهرستان صورت گرفته و طی آن ۱۸۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی ضبط و معدوم و پرونده متخلف مربوطه به مراجع قضائی ارسال شد.

رسولی تصریح کرد: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6078546

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل
  • پلمب کارگاه تولید داروهای غیرمجاز در ساوجبلاغ
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان