Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@04:06:52 GMT

ثبت جهانی یزد، مقصد گردشگری را تغییر داد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۸۰۴۲

ثبت جهانی یزد، مقصد گردشگری را تغییر داد

محمد حسن طالبیان روز چهارشنبه در نشست "ستاد راهبردی یزد شهر میراث جهانی" در یزد افزود: این شهر بعد از ثبت جهانی در جذب گردشگر داخلی و خارجی در ردیف نخست کشور قرار گرفته و حتی این ثبت بر روی زندگی معیشی مردم این شهر هم تاثیر بسیاری داشته است.

وی اظهار داشت: پس از ثبت جهانی این شهر، هیچ تخریب عمدی در خانه های تاریخی و بناهای ارزشمند یزد صورت نگرفت که این یک موفقیت بزرگ است و خوشبختانه پس از ثبت جهانی به ندرت شاهد هستیم که فردی به تخریب خانه تاریخی اش در این شهر بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: نباید برجهای چند طبقه در این شهر ساخته شود زیرا چشم انداز منظر تاریخی شهر یزد خیلی مهم است و خوشبختانه در این استان پروانه های ساخت این مکان ها لغو شده است.

وی خاطر نشان کرد: موضوع، فقط ثبت بافت تاریخی نیست بلکه موضوع اصلی شهر تاریخی است؛ مسوولیت ما بعد از ثبت، افزایش یافته و در سطح کشور نیز نگاه ویژه و مثبتی به استان یزد وجود دارد، بر همین اساس دانش حفاظت از این میراث جهانی نیز باید ارتقا یابد.

طالبیان افزود: یزد یک ثروت ملی و جهانی است و باید بعنوان یک پایلوت و الگو برای سایر شهرهای تاریخی کشور باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید نقش حفاظت محور از بافت تاریخی و بناهای تاریخی داشته باشند که خوشبختانه در این زمینه مشارکت مردم افزایش یافته است تصریح کرد: اکنون مردم خودشان برای ما پرونده ثبتی ارسال می کنند در حالیکه قبلاً ما پیگیر بودیم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: نگرانی ما اکنون در زمینه مرمت های غلط بناهای تاریخی است زیرا این موضوع از تخریب بدتر است که در این زمینه باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

۲۰۸۸/‏‬ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین، ولی جهانی افزود: این اقدام با همت کلانتری ۱۱ شهر رودبار از قاچاقچیان اشیاء عتیقه انجام شد.

جهانی با قدردانی از کوشش های بی دریغ مجموعه فراجا به منظور صیانت و حراست از مواریث ارزشمند فرهنگی گفت: انواع مهره، سنگ، ظرفی سفالی با قدمت هزاره ی اول ، مهر و جامهری ، سکه مفرغی فلوس ضرب شهر رشت از جمله اشیاء مکشوفه توقیفی بوده است .

مدیر کل میراث فرهنگی با بیان اینکه حراست و مراقبت از آثار تاریخی وظیفه فرد فرد آحاد جامعه است از تمام مردم و علاقمندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه قاچاق اشیاء مراتب را به نزدیکترین واحدهای میراث فرهنگی در سطح استان اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون بازدید از اماکن تاریخی ثبت شده است
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان
  • سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • بازدید نوروزی ۲۰ میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی فارس
  • بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری فارس از مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • بازدید ۲۰۰ هزار نفر از محوطه‌های تاریخی کرمانشاه