Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس تاکید کرد: از مدیران دستگاه های اجرایی می خواهیم با روحیه جهادی به مردم مناطق مورد نظر در این طرح خدمات رسانی کرده و با هدف شناسایی آسیب ها از این دو محله جدید بازدید میدانی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ملی، مورد تاکید مقامات کشوری و استانی بوده و به عنوان یکی از اولویت های کاری ادارات و نهادهای خدمات رسان شهرستان، همه دستگاه های اجرایی مکلف به ارائه گزارشات خود به دبیرخانه شهرستانی این طرح هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در کنار اقدامات عمرانی در اجرای طرح شهید شوشتری باید حتماً فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با مشارکت مردم در اولویت قرار گیرد چرا که مهمترین شاخص اجرای این طرح، مشارکت مردم است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس تاکید کرد: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی در مناطق تحت پوشش طرح شهید شوشتری، وظیفه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اجرای اقدامات پیشگیرانه است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح شهید شوشتری که بیشتر در مناطق و محلات آسیب پذیر و کمتر توسعه یافته شهرها اجرا می شود، توانمندسازی جوامع محلی با ارائه خدمات متناسب و نیز کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در این نقاط است.
کریمی اظهار داشت: مستندسازی اقدامات و فعالیت های مرتبط با سیل اخیر گنبدکاووس توسط تمام دستگاه های اجرایی، مردم و نهادهای نظامی و انتظامی برای ارائه به حوزه های مرتبط در سطح ملی باید مورد توجه قرار گیرد.
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال با توجه به وقوع سیل در مناطق تحت پوشش طرح شهید شوشتری در شهرستان، اولویت سپاه کمک به سیل زدگان بوده است.

سرهنگ سید یحیی قاضوی افزود: هنوز گزارشات دستگاه های اجرایی به سپاه به عنوان دبیرخانه اجرای طرح شهید شوشتری در شهرستان برای جمع بندی ارائه نشده که در خواست داریم در این رابطه همکاری بیشتری انجام شود.

وی توزیع دو هزار سبد کالا، ۱۵ هزار وعده غذای گرم و ۶ هزار دست پوشاک در کنار کفش، لوازم خانگی و چادر مورد نیاز سیل زدگان را از جمله اقدامات سپاه در مناطق تحت پوشش طرح شهید شوشتری در گنبد اعلام کرد.

رییس تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال ۹۷ سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری وزارت کشور، پایگاه های فرهنگی اجتماعی را در سکونتگاه های غیررسمی پیش بینی کرد که سه مورد از این پایگاه ها در محلات مدرسی، سیدآباد و بدلجه و اسلام آباد این شهرستان راه اندازی شد.

حجت الاسلام رضا دیلمی افزود: برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد، آموزش سبک زندگی، پیشگیری از طلاق، مهارت های تربیت فرزند و همسرداری، جلسات اوقات فراغت، نشست های معرفتی و بصیرتی، آموزش احکام، قرآن و عقاید دینی و توجه به اشتغال آفرینی از مهمترین برنامه های اجرایی در این پایگاه هاست.

وی جمع آوری کمک های مردمی در کنار اعزام مبلغان جهادی را از اقدامات تبلیغات اسلامی برای کمک به سیل زدگان منطقه در سه ماهه نخست امسال عنوان کرد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

۳۰۴۲/‌۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی گنبدکاووس اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳

طبق گفته مسئولان، مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و تعرفه ترجیحی برای نخستین‌بار مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال ۱۳۸۶ مصوب شد و حدود ۱۵ سال به طول انجامید تا بعد از همه‌گیری کرونا، با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در این خصوص، در دولت سیزدهم این قانون اجرایی شد.

طبق اظهارات مسئولان مربوطه، این تعرفه‌ها مانند سایر تعرفه‌های حوزه پزشکی وارد سرانه سلامت شده است و با توجه به لزوم در نظر گرفتن تدابیری به منظور ماندگاری پرستاران در مناطق محروم، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم نیز مد نظر قرار گرفت.

محمدتقی جهان‌پور، رئیس کل سازمان نظام پرستاری‌، درباره تعرفه‌های خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جلسات مشترکی را با «معاون پرستاری وزارت بهداشت» و «شورای عالی بیمه سلامت» به منظور تعرفه‌های خدمات پرستاری برگزار کرد، البته اقدامات سازمان نظام پرستاری به منظور افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری به برگزاری جلسات مشترک محدود نمی‌شود، بلکه کارگروه تخصصی تعرفه‌های خدمات پرستاری در سازمان نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به این ترتیب مبلغ ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت، همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ارزیابی نرخ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

جهان‌پور با بیان اینکه تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای نخستین‌بار تصویب شد، اظهار کرد: برای امسال وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری موضوع تعرفه‌های ترجیحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته را در کانون توجه قرار دادند؛ چراکه این مؤلفه را حائز اهمیت می‌دانند، تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای بیمارستان‌هایی است که ضریب K کمتری دارند، هدف از تصویب و اجرای تعرفه‌های ترجیحی، ماندگاری پرستاران برای ارائه خدمات در مناطق محروم است.

وی درباره اثرگذاری اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم گفت: به طور قطع، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم می‌تواند بر ماندگاری پرستاران در این مناطق و ارائه خدمات پرستاری اثرگذار باشد، بسیاری از کارشناسان مسائل پرستاری با در نظر گرفتن مسائل معیشتی بر اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم تاکید داشتند و پیش از تصویب اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم، میزان دریافتی پرستاران ناچیز بود.

تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز پیش از این با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: سال جاری برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

عبادی با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی ادامه داد: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمام پرستاران برسد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری اضافه کرد: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یک ساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

کد خبر 746589

دیگر خبرها

  • رفع معارضین مسکونی از مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزادراه شهید شوشتری
  • شمارش معکوس پایان رفع معارضین آزادراه شهید شوشتری
  • رفع آخرین معارضان طرح آزادراه شهید شوشتری
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • رطوبت هوا در خوزستان افزایش می‌یابد