Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دولت آمریکا اعلام کرده است که با برخی از بندهای طرح صلح این کشور برای فلسطین و این رژیم موسوم به "معامله قرن" مخالف است!

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و تعدادی از مشاوران وی با برخی از بندهای طرح "معامله قرن" مخالف هستند و این موضوع را به دولت آمریکا اطلاع داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ان گزارش، نتانیاهو به دلایل امنیتی با پیشنهاد ایجاد یک گذرگاه میان کرانه باختری و نوار غزه مخالف است و این درحالی است که ایجاد این گذرگاه بخشی از طرح معامله قرن است.

این شبکه گزارش داد: نتانیاهو و مشاورانش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در جریان خطرات ورود فعالان جنبش حماس از غزه به کرانه باختری و تأثیر منفی این مساله بر امنیت قومی اسرائیل قرار داده‌اند.

طبق اعلام این شبکه صهیونیستی، ایجاد گذرگاه میان کرانه باختری و نوار غزه پنج میلیارد دلار هزینه می‌برد و این پیشنهاد جزئی از بخش اقتصادی طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه است و ترامپ دو روز پیش از برگزاری کارگاه اقتصادی بحرین در ماه گذشته میلادی افتتاح این گذرگاه را پیشنهاد داد.

شبکه ۱۳ اسرائیل در ادامه گزارش خود تأکید کرده است که ترامپ و دولت او کرانه باختری و غزه را یک جزء واحد می‌دانند و این عکس اعتقاد دولت رژیم صهیونیستی است که آن را دو بخش جدا می‌داند.

نتانیاهو در حالی با بندهایی در معامله قرن مخالفت کرده که اغلب کارشناسان معتقدند که این طرح یکطرفه بوده و به سود رژیم صهیونیستی است و مقامات فلسطین نیز بارها ضمن تأکید بر جانبداری دولت ترامپ این مسأله را متذکر شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح معامله قرن رژیم صهیونیستی آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است

به گزارش بامداد چهارشنبه المیادین، محمد الهندی در گفتگو با این رسانه لبنانی، افزود: قطعنامه شورای امنیت در خصوص آتش‌بس فوری در غزه، انزوای رژیم صهیونیستی در جهان را نشان می‌دهد، اما عملا منعکس کننده هیچ اقدام عملی نخواهد بود.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی شریک و همپیمان هستند و اختلافات آنها تاکتیکی است و روابط دو طرف راهبردی و فراتر از روابط جو بایدن و بنیامین نتانیاهو است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اضافه کرد: تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی نمایشی است و اختلافات علنی بین آمریکا و این رژیم به نفع نتانیاهو است که می‌خواهد بگوید تنها کسی است که قادر به مقابله با دولت بایدن است.

الهندی افزود: تصمیمات و قطعنامه‌های نهاد‌های بین‌المللی تنها زمانی که ضرورت داشته باشد و منعفت آمریکا در آن باشد، فعال‌سازی خواهد شد و اکنون منفعت این رژیم در عدم فعال‌سازی آن است.

وی در ادامه با بیان اینکه اسرای اسرائیلی برگ برنده مقاومت هستند و دشمن صهیونیستی می‌خواهد با کمترین هزینه آنها را آزاد کند، گفت: مقاومت در جریان مذاکرات انعطاف و نرمش زیادی از خود نشان داد، اما نتانیاهو مانع از هرگونه پیشرفت شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • مقام جهاد اسلامی: اختلاف اسرائیل و آمریکا نمایشی است/رژیم صهیونیستی منزوی شده است
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است
  • بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون
  • استعفای یک عضو کابینه جنگ نتانیاهو
  • لاپید: استعفای «ساعر» آغازی بر فروپاشی کابینه نتانیاهو است