Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:33:31 GMT

ایران، رتبه اول جهان را در رشد نیروهای انسانی دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۸۲۲۶

ایران، رتبه اول جهان را در رشد نیروهای انسانی دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد روز چهارشنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و تولیدی استان قزوین افزود: امروز ایران از یک جایگاه بسیار ممتاز در منطقه، قاره آسیا و معادلات اقتصادی جهان برخوردار بوده و از قدرت های جهانی محسوب می شود.

این خطیب نماز جمعه تهران گفت: موقعیت امروز ایران برای کارآفرینان، دست اندرکاران حوزه تولید و فعالان اقتصادی بسیار کارگشا بوده و استقلال سیاسی کشور برای فعالان این بخش بسیار امید بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوترابی فرد با اشاره به موقعیت منطقه ای کشور، اضافه کرد: ایران جزو کشورهای نادر جهان بوده که با ۱۵ کشور همسایه دارای موقعیت ویژه و منحصر به فرد است و این فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان به حساب می آید.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: دسترسی به بازارهای مصرف جهان یکی از مطالبات تولید کنندگان هوشمند است که این امتیاز هم اکنون در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار دارد.

وی گفت: امنیتی که امروز ایران از آن برخوردار است نه تنها برای این انقلاب اسلامی بلکه برای کشورهای منطقه نیز امنیت آفرین است و امروز اروپا برای امنیت خود برای ارتباط با ایران اهتمام می ورزد.

ابوترابی فرد اضافه کرد: امروزه اروپا امنیت خود را در ارتباط با جمهوری اسلامی می بیند و به همین دلیل با آمریکا زاویه دارد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: شاخص های اقتصادی نشان می دهد ایران در اوج فشارها و تحریم های اقتصادی وضعیت رو به رشدی داشته است و باید به آن توجه کرد.

وی افزود: هرچند تصمیمات آمریکا چالش هایی را در فضای اقتصادی کشور خلق می کند اما بسیاری از چالش ها به نفع اقتصاد کشور است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: نرخ امروز ارز به نفع تولید ملی است چون نرخ ارزان آن در گذشته ایران را به کلکسیون کالاهای خارجی تبدیل کرده بود و امروز محدودیت ورود کالاهای خارجی موقعیت ویژه ای را برای تولید کنندگان فراهم آورده است.

وی افزود: تحریم ها و فشارهای اقتصادی اگرچه چالش هایی را به وجود آورده است اما فرصت هایی را نیز برای کشور داشته که باید با استفاده از آنها برای شکوفایی اقتصاد کشور گام برداشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در کشوری می توان به آینده روشن امیدوار بود که تولید با محور صادرات شکل گیرد، افزود: اگر نگاه کارآفرینان به تولید صادرات محور معطوف باشد اقتصاد جایگاه خود را به دست خواهد آورد و البته تحقق این موضوع، ضرورت و الزامات خود را نیاز دارد.

وی گفت: تولیدی می تواند به بازارهای رقیب دست یابد که به بالاترین کیفیت و کمترین قیمت تمام شده عرضه شده و مبتنی بر دانایی باشد.

این خطیب نماز جمعه افزود: کارآفرینان باید به این حوزه اهتمام جدی داشته باشند و با افزایش دانش خود، علم خود را بفروشند و هر لحظه در حال تولید دانش و به دست آوردن بازار بهتری باشند.

این مسئول با اشاره به جایگاه قزوین در اقتصاد کشور گفت: قزوین در تمامی شاخص ها در مقایسه با استان های هم ردیف خود رتبه اول را دارد و بدون در نظر گرفتن شاخص های وسعت، مساحت و جمعیت در مقایسه با استان های دیگر جزو پنج استان اول کشور است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی ستون فقرات صنعت استان قزوین است، اضافه کرد: افتخار می کنیم که صنعت استان حرکت رو به رشد خود را از ابتدا به دست کارآفرینان واقعی آغاز کرده و همچنان به فعالیت موثر خود با استفاده از این ظرفیت ادامه می دهد.
در ادامه این مراسم از ۳۲ واحد نمونه تولیدی استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.

۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن استان قزوین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید

موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI) روز دوشنبه اعلام کرد که هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۲۳ برای نهمین بار متوالی به بالاترین میزان خود رسیده است و این رقم از هزینه‌های سال قبل بیشتر شده است.

براساس گزارش القدس العری، گزارش جدید منتشر شده توسط سیپری، هزینه‌های نظامی تعدیل شده بر اساس تورم در سال ۲۰۲۳ با ۶.۸ درصد افزایش به ۲.۴۴ تریلیون دلار در مقایسه با ۲.۲۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است. این موسسه گفت این بزرگترین افزایش سالانه از سال ۲۰۰۹ است

این گزارش نشان داد که ده کشور اول هزینه‌های نظامی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دادند. جنگ روسیه و اوکراین نیز عامل این افزایش بی سابقه است. لورنزو اسکارازاتو، محقق موسسه سیپری گفت: تمام مناطقی که ما بررسی کردیم افزایش هزینه نظامی داشته اند. این به ما چشم اندازی از جهانی می‌دهد که احساس امنیت کمتری می‌کند و ممکن است به جای ابزار‌های دیپلماتیک به امنیت سخت متوسل شود.

اسکارازاتو ادامه داد: کشور‌ها تنش و بی‌ثباتی را احساس می‌کنند و بنابراین به جای پیروی از روش‌های دیپلماتیک، به امنیت شدید متوسل می‌شوند، بنابراین بیشتر در هزینه‌های نظامی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آمریکا با ۹۱۶ میلیارد دلار همچنان در صدر فهرست هزینه‌های نظامی قرار دارد. این کشور به تنهایی بیش از یک سوم یا ۳۷ درصد از هزینه‌های نظامی جهان را تشکیل می‌دهد، تقریباً سه برابر هزینه‌های چین که در رتبه دوم قرار دارد.

چین حدود ۲۹۶ میلیارد دلار برای ارتش هزینه کرد که نشان دهنده ۱۲ درصد هزینه‌های جهانی است که نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است. هر دو کشور با هم حدود نیمی از هزینه‌های جهانی را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده اند

بر اساس این گزارش، در مجموع کشور‌هایی که در هفت رتبه اول قرار دارند مانند روسیه که از سال ۲۰۲۲ در جایگاه سوم قرار دارد و پس از آن هند و عربستان سعودی قرار گرفتند، ثابت هستند.

آلمان بار دیگر در رتبه هفتم در میان کشور‌هایی که بیشترین هزینه را به خرج می‌دهند، پس از انگلیس قرار گرفت. اسکارازاتو در همین راستا گفت که آلمان اغلب به دلیل نرسیدن به هدف تولید ناخالص داخلی ۲ درصدی ناتو مورد انتقاد قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • انتشاردهندگان ۸۰درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • انتشاردهندگان ۸۰ درصد گازهای گلخانه‌ای جهان معرفی شدند/ آمریکا در صدر
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • (عکس) مردان کدام کشور‌ها کچل ترند؟ / ایران در رتبه چندم است؟
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم