Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:59:57 GMT

کشت زعفران برای اولین بار در فسا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۸۲۳۲

کشت زعفران برای اولین بار در فسا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در هر هکتار از این اراضی هشت تن پیاز زعفران به صورت مکانیزه کشت شده که با سیستم آبیاری نوین تغذیه می شود.

ناصر انصاری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به استقبال کشاورزان، لزوم بهره برداری بهینه از منابع آبی و اهمیت برنامه ریزی برای رونق تولید و همچنین برگزاری کلاس های ترویجی پیش بینی می شود کشت این گونه گیاهان در شهرستان فسا رونق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پایان کاشت شش هکتار زعفران در بخش ششده و قره بلاغ گفت: در صورتی که مشکلات صنایع بسته بندی، نقدینگی برای خرید گیاهان کم آب براز جمله زعفران و گیاهان دارویی و امکان تامین منابع مالی در قالب تسهیلات با نرخ کم و سهل الوصول فراهم شود سطح زیر کشت این گونه گیاهان افزوده خواهد شد.

شهرستان فسا در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

۹۶۵۳ /‏۱۸۷۶‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی ابوالحسنی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم با اجرای مدیریت تلفیقی محصول سالم در شالیزارها، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) در 5 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان رامسر در حال اجرا است. 

وی به برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مدیریت تلفیقی محصول برنج  (ICM) در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی در راستای اجراي طرح مديريت تلفيقي برنج (ICM) و داشتن برنجی سالم با کمترین میزان سم، با توجه به شروع فصل کشت برگزار و به کشاورزان توصیه شد در اسرع وقت نسبت به نصب تله‌هاي نوري (لامپ، فانوس و ...) برای  جمع‌آوري و شكار پروانه‌هاي نسل زمستان‌ گذران آفت كرم‌ ساقه خوار برنج اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر یادآور شد: این شهرستان دارای 500 هکتار اراضی شالیزاری است.

دیگر خبرها

  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • کاشت نیشکر در شهرستان صومعه سرا