Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:33:03 GMT

زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در عمران شهری فراهم شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۸۲۴۸

زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در عمران شهری فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آرامون پیش از ظهر چهارشنبه در پنجمین جلسه کارگروه سرمایه گذاری شهرداری‌های کشور افزود: رشد جوامع شهری و گسترش شهرها ضرورت توجه به حوزه‌های عمرانی و زیرساختی را دوچندان ساخته است و برای امکان پاسخگویی به این نیاز با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی که بیشتر شهرداری‌ها با آن درگیر هستند باید زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح‌های عمران شهری تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت توجه به مباحث اجتماعی و اقتصادی در پروژه‌های عمران شهری افزود: ساماندهی ترافیک، تقویت سیستم حمل و نقل درون شهری، ساماندهی مبلمان و پسماند شهرها و روان سازی معابر از جمله حوزه‌های است که می‌توان با سرمایه گذاری و ایجاد یک شبکه توانمند سطح خدمات ارائه شده به مردم را ارتقا داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی بر حفظ اصالت و کالبد شهرها بر اساس معماری اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: در پروژه‌ها و طرح‌های شهری هرچه از این اصل و بنیان فاصله گرفتیم شاهد افزایش مشکلات و نارضایتی بوده‌ایم.

مدیر کل امور اقتصادی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این جلسه گفت: تدوین و اصلاح شیوه نامه سرمایه گذاری در حوزه شهری سرمایه گذاری در پروژه‌های عمران شهری را تسهیل خواهد کرد.

کوشش تبار افزود: این شیوه نامه بر اساس تغییر و تحولاتی که در ساختار شهرداری‌ها اتفاق افتاده بروز رسانی می‌شود و در جلسات کارگروه سعی داریم تا پایان شهریور ماه روند اصلاح آن به اتمام رسیده و برای ابلاغ به شهرداری‌های کشور آماده شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با افزایش هزینه‌های مدیریت شهری استفاده از سرمایه گذاری ها کمک حال شهردارایها خواهد شد.

سیف الله مطلبی افزود: در این این شیوه نامه باید سهم مشارکت و نحوه ثبت آن در دفاتر مالی و نقش شوراها در روند بررسی و تصویب به صورت شفاف و جامع دیده شود.

کد خبر 4669138

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی پروژه عمرانی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به روند احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سال گذشته، گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سال‌جاری نیز تداوم می‌یابد و در این زمینه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت ویژه فعال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با توجه به نقش مؤثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکارهای این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و افزود: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش مؤثری ایفا کنند..

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سال‌جاری نیز اشاره کرده و گفت: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.

معتمدیان بر روان‌سازی خدمات جذب سرمایه گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.

وی همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچ‌گونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

معتمدیان در ادامه با قدردانی از دستگاه قضائی استان جهت رفع مشکلات قضائی واحدهای صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

کد خبر 746390

دیگر خبرها

  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری بوشهر تسریع می‌شود
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد