Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشناگر،جلوگیری از واردات کالاهای نامرغوب را از مهم‌ترین وظایف سازمان ملی استاندارد دانست وگفت: پیگیری مجدانه این امر در تحقق شعار سال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مؤثر خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» در جلسه شورای استاندارد سمنان، با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی بدون توجه به کیفیت کالاهای تولیدی حاصل نمی‌شود گفت:  استاندارد زبان مشترک واحدهای صنعتی برای تولید کالاهای باکیفیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار سمنان توجه و وضع قوانین سختگیرانه استاندارد را یکی از مبانی مهم رونق تولید و صادرات دانست وافزود:  با توجه به استانداردهای ملی و بین المللی می‌توان برای توسعه کشور اقدام کرد.

 

آشناگر دغدغه جدی هر کشوری را دستیابی به توسعه اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: رشد اقتصادی تولید محور و صادرات محور در تحقق توسعه همه‌جانبه اقتصادی اثرگذار است که باید در تحقق آن‌همه مدیران و مسئولان تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه مشکل جدی و خاصی در حوزه استاندارد وجود ندارد، اظهار داشت: درعین‌حال لازم است نسبت به اجرای امور توسعه‌ای در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

 

آشناگر تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد تنها سازمانی است که علاوه بر اختیار تدوین مقررات، اختیار اجرا و نظارت را دارد.

 

استاندار سمنان توسعه نظارت از طرف سازمان ملی استاندارد کشور را یکی از مطالبات مردم عنوان کردوافزود: اگر به دنبال تصاحب بازارهای اطراف هستیم باید بپذیریم که باید سختگیرانه عمل کرده و در درجه‌بندی کالاهای صادراتی دقت کنیم.

 

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های مواد شیمیایی، نساجی و مواد سوختی در استان سمنان راه‌اندازی شود تصریح کرد: تولیدکنندگان این محصولات اکنون مجبور به ارسال محموله به آزمایشگاه‌های تهران هستند.

 

آشناگر با تاکید بر اینکه نظارت و ارزیابی استاندارد با وجود واحدهای صنعتی قابل توجه در استان سمنان همواره در اولویت باشد ادامه داد: تجهیز بیشتر این بخش‌ها با همکاری و هم افزایی مسئولان در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار سمنان عملکرد اداره کل استاندارد استان سمنان در یکسال اخیر در ارزیابی و نظارت بر روند تولید کالا را مطلوب خواندو گفت: این روند با توجه به شعار سال ادامه یابد.

 

وی با بیان اینکه زیرساخت ارزیابی و نمونه گیری استاندارد در استان سمنان با توجه به ظرفیت‌ها افزایش یابد اذعان داشت: با برنامه ریزی اصولی باید برای توسعه این بخش اقدام کرد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت امام رضا ع شیراز اردبیل روزنامه جشن های دهه کرامت بیانیه گام دوم انقلاب شبستان یزد مجلس دستیابی به توسعه اقتصادی استاندارسمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ششمین نشست اجرایی‌سازی توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور دستیار معاون علمی رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.

 این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی