Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، جلسه فوق العاده کمیسیون متبوع خود برای بررسی طرح دو فوریتی حذف سود مرکب را تشریح کرد. تاریخ انتشار: 13:36 - 26 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۰۷۲ گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، در تشریح نشست فوق العاده کمیسیون اقتصادی برای بررسی طرح دوفوریتی جزییات طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، گفت: روز گذشته که دوفوریت این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، هیئت رئیسه اعلام کرد که برای بررسی جزییات به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می‌شود، به این دلیل که در نوبت گذشته که موضوع حذف سود مرکب در قالب اصلاحیه قانون بودجه ارائه شده بود، اصلاحیه بودجه باید در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بررسی می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، این بار موضوع حذف سود مرکب هیچ ارتباطی به موضوع بودجه نداشت و تحت عنوان یک ماده واحده مستقل تدوین شده بود و با توجه به اینکه موضوع آن حوزه بانکی بود باید در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شد.

هیئت رئیسه دو فوریتی بودن طرح مربوط به حذف سود مرکب را به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد

وی با بیان اینکه از نظر ما بررسی طرح دوفوریتی جزییات طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، در کمیسیون بودجه و یا اقتصادی تفاوتی ندارد، افزود: آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از طراحان طرح بوده و کاملا به آن اشراف دارد.

حسین‌زاده بحرینی، تاکید کرد: روز گذشته در پایان زمان اداری اعلام شد که هیئت رئیسه این طرح دو فوریتی را به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده است، لذا کمیسیون صبح امروز نشست فوق العاده‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار کرد که کلیات آن مورد اتفاق نظر این دستگاه‌ها بود.

روز یکشنبه هفته آینده جلسه نهایی کمیسیون درباره طرح دوفوریتی تشکیل می‌شود

وی با اشاره به ارائه پیشنهاداتی در مورد جزئیات طرح دوفوریتی جزییات طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، ادامه داد: اگر هر یک از این پیشنهادات تصویب شود، می‌تواند برخی از بند‌های ماده واحده این طرح را تغییر دهد.

آنطور که خانه ملت گزارش داده است؛ رئیس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قرار بر این شد که روز یکشنبه هفته آینده جلسه نهایی کمیسیون درباره طرح دوفوریتی جزییات طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان تشکیل شود، تصریح کرد: مقرر شده از امروز تا یکشنبه کمیته پولی و بانکی جزئیات این طرح را مورد بررسی قراردهد که بر این اساس بعدازظهر امروز نخستین جلسه این کمیته در بانک مرکزی تشکیل می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی طرح دوفوریتی حذف سود جریمه مضاعف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره حمله ایران به اسرائیل گفت: باید یک پاسخ محکم به این رژیم جنایتکار که قوانین و موازین بین‌المللی را رعایت نمی‌کند داده می‌شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه نهاد‌های بین‌المللی جنایت حمله به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را محکوم نکردند به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران براساس منشور سازمان ملل که اجازه می‌دهد دفاع مشروع انجام شود به این جنایت پاسخ داد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس ادامه داد: در پاسخ به حمله جنایتکارانه و تجاوزکارانه اسرائیل به کنسولگری کشورمان در سوریه یک عملیات محدود طراحی شد و علی‌رغم ایجاد سد‌ها و سپر‌هایی که آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی از کشور‌های منطقه در مقابل موشک‌ها و پهپاد‌های ایران ایجاد کردند اهدافی که در سرزمین‌های اشغالی مدنظر بود مورد اصابت قرار گرفت و عملیات وعده صادق بسیار موفقیت‌آمیز بود.

جوکار گفت: تنبیه متجاوز به این معنا نیست که کاملا انتقام گرفته شده، چون در حقیقت عملیات وعده صادق نقش بازدارندگی داشت چراکه ایران در مقابل کشور‌هایی که تهدید نظامی می‌کنند با هیچ‌کس شوخی ندارد و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران منافع ملی است و هر کس منافع ملی را مورد تهاجم قرار دهد یقینا با پاسخ‌های محکم ایران مواجه خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس اظهار کرد: آنچه اهمیت داشت حرکت‌ها و دقت در این عملیات بود البته عملیات وعده صادق خلاقانه و نوآورانه بود، چون عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود که انجام شد.

وی بیان‌کرد: عملیات وعده صادق باعث وحدت، انسجام ملی و افزایش سرمایه اجتماعی کشور شد، چون به تقاضای مردم انجام گرفت و خوشحالی امت اسلامی در منطقه و همچنین مردم مظلوم فلسطین را به دنبال داشت.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس تصریح کرد: آمریکایی‌ها نقاط ضعف زیادی در منطقه دارند و اهدافی که در منطقه متعلق به آمریکایی‌ها وجود دارد زیاد است و به شدت آسیب‌پذیرند لذا آمریکایی‌ها اصلا توان مقابله را ندارند و اگر بخواهند علیه ایران عملیات نظامی انجام دهند یقینا منافعشان در خطر خواهد افتاد و باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوند به همین دلیل سعی می‌کنند آرام‌سازی را انجام دهند.

جوکار گفت: توان موشکی و پهپادی ایران را هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند انکار کند و برای اولین‌بار بود که حمله مستقیم از خاک ایران به اسرائیل انجام شد و قدرت بازدارندگی ایران در مقابل آنها افزایش پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود