Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@16:02:30 GMT

آمریکا رهبران نظامی میانمار را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۸۶۲۹

آمریکا رهبران نظامی میانمار را تحریم کرد

وزیر خارجه آمریکا فرمانده ارتش و چند رهبر نظامی دیگر میانمار را به دلیل کشتارهای فراقانونی مسلمانان روهینجایی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این تحریم ها، مین آنگ هلیانگ، فرمانده ارتش میانمار و چند مقام نظامی دیگر این کشور از ورود به آمریکا منع شده‌اند.

این اقدام شدیدترین اقدام دولت آمریکا در واکنش به قتل عام صورت گرفته از سوی ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینجایی تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان نگران این هستیم که دولت برمه اقدامی را برای مسئول شناختن آنهایی که عامل نقض‌های حقوق بشری و سوءاستفاده‌ها هستند، انجام ندهد؛ گزارش‌های زیادی از نقض‌های حقوق بشری و سوءاستفاده در سراسر میانمار توسط ارتش این کشور منتشر می شود.

وی ادامه داد: افشاگری اخیر مشخص کرد که فرمانده ارتش میانمار دستور داده تا سربازان عامل کشتارهای فراقانونی در روستای "این دین" در جریان پاکسازی قومیتی روهینجایی‌ها در ۲۰۱۷ آزاد شوند و این نمونه بارز عدم مسئول شناختن توسط ارتش و مقام های ارشد نظامی آن است. فرمانده ارتش میانمار این جنایتکاران را پس از تنها یک ماه حبس آزاد کرده در حالی خبرنگارانی که درباره این کشتارها گزارش تهیه کردند، همچنان بیش از ۵۰۰ روز است که در حبس به سر می‌برند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ميانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی استعفا در ارتش صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که گلوله برفی استعفاها در داخل ارتش این رژیم به راه افتاده و بعد از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده «واحد۸۲۰۰» گزینه بعدی خواهد بود.

واحد ۸۲۰۰ بزرگترین واحد در اداره اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل است که وظیفه جمع آوری اطلاعات کلیدی و توسعه ابزارهای جمع آوری اطلاعات و به روز رسانی مداوم آنها، تجزیه و تحلیل و پردازش داده ها و ارائه اطلاعات به مقامات ذیصلاح را بر عهده دارد و در بیشتر مواقع کار خود را از داخل مناطق جنگی انجام می دهد.

این واحد بر توسعه فنی و بعد سایبری با هدف دستیابی به برتری اطلاعاتی در تمام سطوح سیستم امنیتی رژیم اسرائیل اعم از نظامی و سیاسی متکی است.

آهارون هالیوا رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی صبح دیروز دوشنبه پس از اعلام استعفای خود به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و غافلگیر شدن در این روز، گفت: روز هفتم اکتبر، روز سیاهی برای من است.

وی در استعفانامه خود به رئیس ستاد کل ارتش این رژیم، نوشت: حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، عملیاتی را انجام داد که برای ما نتایجی دردناک داشت و واحد تحت فرمان من، در سطح ماموریت محوله (برای پیش بینی وقوع عملیات طوفان الاقصی) درست عمل نکرد.

هالیوا افزود: خاطره این روز سیاه را شبانه روز با خود دارم و و درد شدید ناشی از آن، تا ابد با من خواهد بود.

عصر دیروز دوشنبه نیز خبر تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش برای استعفا در رسانه ها منتشر شد و یهودا فوکس پس از سه سال خدمت در این سمت، تصمیم خود برای استعفا را به «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، فوکس گفته است که تا ماه اوت سال جاری میلادی از منصب خود استعفا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دومینوی استعفا در ارتش صهیونیستی
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بنیامین نتانیاهو: با تحریم گردان اسرائیلی مقابله می‌کنیم
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • گردان افراطی صهیونیستی که آمریکا تحریم اش کرد را بشناسیم
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند
  • خشم و درماندگی عمیق سران تل آویو از اقدام بی‌سابقه واشنگتن!