Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:27:27 GMT

آموزش هزینه نیست یک سرمایه گذاری اثرگذار است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۸۶۴۵

آموزش هزینه نیست یک سرمایه گذاری اثرگذار است

محمدجواد جمالی روز چهارشنبه در نشست آسیب‌های اجتماعی که به میزبانی خیریه آبشار عاطفه‌ها برگزار شد درباره مسائل و آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: امروزه همه مسائل اجتماعی در جامعه به طور مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند بر روی امنیت عموم جامعه اثرگذار باشد. شاید یکی از ایرادات کار ما این است که به مسائل اجتماعی به صورت مجرد نگاه کرده ایم که امروزه این نگاه وسیع‌تر از قبل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی افزود: ما در حل مسائل اجتماعی محتاج علم جامعه شناسی و روانشناسی هستیم.

وی افزود: عوامل داخلی و خارجی زیادی در شکل گیری آسیب‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد. در داخل نوع فرهنگ ما تغییر پیدا کرده و دیگر شاهد فرهنگ سنتی گذشته مان نیستیم. بای مثال حتی فرهنگ دفن کردن متوفی، برگزاری مراسم عروسی و… شکل دیگری به خود گرفته. موضوع دیگر گسست بچه‌ها از خانواده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: به خاطر تک فرزندی یا دو فرزندی، بچه‌ها مسائل خود را با خانواده در میان نمی‌گذارند و از فضای مجازی یا دوستانشان کمک می‌گیرند و پشتوانه عاطفی برای آنها کم شده است.

جمالی اضافه کرد: قدرت گرفتن تاجران و سوداگران از جمله سوداگران موادمخدر تبدیل به تجارت‌های پرمنفعنتی در دنیا شده و کشور ما نیز درگیر است. در جلسه با ستاد مبارزه با موادمخدر متوجه شدیم از بعد از حضور ناتو در افغانستان تولید موادمخدر در اینن کشور ۵۰ برابر شده است. به همین دلیل اگر امروز نیروهای ما یک تن موادمخدر در ایران کشف می‌کنند معلوم است که چندبرابر مواد وارد کشور شده.

وی با اشاره به پیامدهای این آسیب اجتماعی تاکید کرد: به همین دلیل اگر خانواده‌ای فرزندش درگیر موادمخدر است دیگر برای وی زن نمی‌گیرد یا طلاق‌ها به خاطر این موضوع بیشتر شده است.

جمالی با بیان اینکه اختلاف طبقاتی نیز به شدت افزایش پیدا کرده تصریح کرد: معضل دیگری که با آن روبرو هستیم مهاجرت‌ها است. این موضوع دلایل زیادی دارد که شاید مهم‌ترین آن بحث اشتغال باشد. حاشیه نشینی در کلان شهرها بیشتر شده. برای مثال در مشهد بیش از یک میلیون نفر و در تهران بیش از دو میلیون نفر حاشیه نشین شده اند. چراکه غیر از مهاجرات، به خاطر افزایش قیمت مسکن افراد توانایی سکونت در شهرها را ندارند و حاشیه نشینی اختیار می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پدیده مهاجرت گفت: مهاجر فردی است که از اصل خود بریده وبه فضای ناآشنایی وارد شده که پشتوانه عاطفی هم ندارد. رها است و هرکسی بتواند وی را جذب کند، سمتش می‌رود.

وی تاکید کرد: مسائل و آسیب‌های اجتماعی اگر زود درمان نشود مثل بیماری عفونی می‌ماند.

جمالی درباره وظیفه سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: مردم به سمن‌ها اعتماد بیشتری دارند. چراکه به صورت مردمی و داوطلبانه اداره می‌شوند و نسبت به آسیب‌ها شناخت و مطالعه بیشتری دارند اما لازم است تبدیل به اداره نشوند و همین طور غیررسمی باقی بمانند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پول گرفتن از مردم و دادن آن به افراد نیازمند شاید موقتی خوب باشد یا به تعبیری توانمندسازی به این شکل خوب است اما کافی نیست. افرادی که با آسیب‌های اجتماعی در ارتباطند باید روانشناسی جامعه را به خوبی آموزش دیده باشند. آموزش هزینه نیست یک سرمایه گذاری است و بسیار اثربخش است.

ادامه دارد…

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان

 سردار یحیی الهی در  حاشیه توقیف خودروی حامل کالای قاچاق در این شهرستان، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز چندین مرحله عملیات ضرزتیجداگانه در سطح حوزه استحفاظی استان اجرا شد.
وی، از دستگیری ۴۷ خرده‌فروش و قاچاقچی موادمخدر و کشف ۲۳۵ کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری ۳۳ سارق و ۴ مال‌خر خبر داد.
فرمانده انتظامی لرستان، کشف ۶۸ هزار و ۱۹۱ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال و توقیف ۴ دستگاه خودرو سبک قاچاق‌بر، ۴ دستگاه کامیون و دستگیری ۹ نفر در این رابطه را از دیگر نتایج طرح عنوان کرد.
الهی بیان داشت: در این طرح ۴ ارازل و اوباش دستگیر، ۹۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۹۶ مجلوب و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی دستگیر شد.
وی تصریح کرد: همچنین در این طرح ۱۵۸ دستگاه خودرو و تعداد ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت