Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم زاهدان در مجلس درخصوص کمبود پزشک در استان سیستان و بلوچستان، گفت: کمبود پزشک در این استان بسیار شدید بوده و برخی روستاها وضعیت بحرانی دارند؛ بومی‌گزینی داوطلبان و گرفتن تعهد جهت ارائه خدمات، راهکار کمبود ‌پزشک است.به گزارش بلاغ،سرانه پایین و به دنبال آن کمبود پزشک در کشور طی چند وقت گذشته واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی معتقدند که تعداد سرانه پزشک و توزیع پزشک در کشور مناسب بوده و نیاز به تربیت پزشک بیشتر وجود ندارد. در مقابل برخی با استناد به آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و حقایق جامعه معتقدند تعداد پزشک در کشور کم است و نیاز به تربیت پزشک بیشتر وجود دارد.

در همین راستا علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم زاهدان در ابتدا با پرداختن به وضعیت بحرانی شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در زمینه کمبود پزشک گفت: کمبود پزشک در سیستان و بلوچستان بسیار شدید است. نزدیک ۱۵ شهرستان استان سیستان و بلوچستان از جمله نیکشهر، چابهار، سراوان، کنارک و سرباز و... از نداشتن نیروی پزشک متخصص، به مشکلات فراوانی برخورده‌اند. روستاهای استان نیز در وضعیت به مراتب نامناسب‌تری قرار دارند.

وی در ادامه افزود: در استان سیستان و بلوچستان سه دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد. این دانشگاه‌ها فقط نیاز مرکز استان را می‌توانند جوابگو باشند و شهرستان‌های اطراف را نمی‌توانند پوشش دهند. در برخی مناطق استان از قبیل زرآباد و دشتیاری، دسترسی به پزشک عمومی نیز بسیار دشوار است.

*ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان افزایش داده شود

یارمحمدی در ادامه با پرداختن به راهکارهای حل مشکل کمبود پزشک در استان سیستان و بلوچستان گفت: از جمله پیشنهادات عملی برای تامین نیروی پزشک در استان سیستان و بلوچستان، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، بومی‌گزینی داوطلبان و گرفتن تعهد جهت ارائه خدمات و تامین نیاز مردم استان است.

وی در پایان تصریح کرد: مردم استان از وضعیت پزشکی رضایت مناسب ندارند و اکثر بیماران برای درمان به شهرهای شیراز، کرمان تهران، مشهد و یزد مراجعه دارند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی انتخاب شد

رضا جعفری  اظهار کرد: طرح ملی شهریاران همزمان با سراسر کشور در سیستان وبلوچستان نیز آغاز شد که در نهایت و پس از اتمام مهلت قانونی تعیین شده جهت شرکت، سیستان و بلوچستان موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با ثبت ۱۰ هزار و ۸۱۶ ایده و اقدام با مشارکت مردم در رده های بالای کشوری قرار گرفت و در مرحله دوم نیز ۶۷۷ طرح به مرحله داوری رسید که شامل ۴۰۶ ایده و ۲۷۱ اقدام بود.

به گفته دستیار ویژه استاندار سیستان و بلوچستان در امر مردمی سازی دولت، تمامی طرح‌های معرفی شده و قابل قبول پس از داوری مجدداً مورد ارزیابی قرار گرفت و از میان ۶۷۷ مورد تایید شده، ۵۰ مورد شامل ۱۸ اقدام و ۳۲ ایده به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شد.

وی تاکید کرد: از میان این ۵۰ طرح نیز بخش عمده‌ای به حوزه ضعف در زیرساخت‌ها با تعداد ۱۹ مورد بود که در ادامه نیز محور چالش‌های مرزی امنیتی، ورود غیرقانونی اتباع و انواع قاچاق با ۱۵ مورد در رده دوم قرار گرفته است.

جعفری ادامه داد: در بخش‌های بیکاری سوء مدیریت در گسترش صنایع و کم توجهی به ظرفیت‌های طبیعی استان نظیر مرز، دریا، معادن و کشاورزی و مشکلات آبی نیز به ترتیب هفت و ۲ ایده و طرح به ثبت رسید و هفت مورد دیگر مربوط به سایر محورها بود که از سیستان وبلوچستان تایید و به عنوان برتر انتخاب شد.

وی افزود: زود بازده بودن، استفاده از ظرفیت مردم در اجرا و مراحل انجام کار و واسپاری امورات به دست مردم، توجه به وظیفه اصلی دولت که نظارت و پشتیبانی و تسهیل گری است و عام المنفعه بودن و گروهی بودن ایده‌ها و اقدامات به شکلی که شخصی و موردی نباشد جزو شاخصه های اصلی این انتخاب بوده که خوشبختانه جوانان و حلقه‌های میانی سیستان و بلوچستان موفق شدند ۵۰ طرح و ایده برتر را به نام خود ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • ۵۰ طرح از سیستان و بلوچستان به عنوان ایده برتر ملی انتخاب شد
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده