Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: اگر خام‌فروشی نفت برای اقتصاد مضر است در استان گلستان نیز خام‌فروشی محصولات کشاورزی مانند گندم و کلزا ایراد دارد. ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهارداشت: اگر اقتصاد قوام داشته و پیشرو باشد بسیاری از مشکلات و مسائل قابل حل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر می‌گوییم خام فروشی نفت در کشور بد است حتما خام فروشی گندم، کلزا و محصولات کشاورزی که استان گلستان در تولید آنها جزو پنج استان برتر کشور است هم  ایراد دارد. تولیدکنندگان باید از این مزیت نسبی استفاده کرده و آن را تبدیل به محصول نهایی کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه بخش زیادی از محصولات کشاورزی بدون فرآوری به استان‌های دیگر صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: به علت خام فروشی و توجه نکردن به این مزیت‌ها، نرخ بیکاری استان در سه ماهه نخست امسال دو رقمی شد.

انتقاد رئیس منطقه 6 بازرسی کل کشور از «خام‌فروشی» در صنایع‌ / مسئولان گوش شنوایی‌‌ ندارندکاهش آثار تحریم با طرح توسعه پتروپالایشی/ 2برابرشدن ارزآوری نسبت به خام‌فروشی‌جلوی خام‌فروشی معادن یزد با ایجاد صنایع جوارمعدنی گرفته شود

وی در بخش دیگر سخنان خود به عدم تکمیل سدنرماب به دلیل محدودیت‌های اعتباری و نقشی که می‌توانست در کاهش خسارت‌ها داشته باشد، گفت: این سد قرار بود سال 95 آبگیری شود اما امروز هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مخزن سد نیاز است در حالی که در سال‌های قبل می‌شد با 150 میلیارد تومان این پروژه را تکمیل کرد.

حق‌شناس افزود: این سد ظرفیت ذخیره‌سازی 120 میلیون مترمکعب آب را معادل سدهای گلستان، بوستان و وشمگیر دارد که اگر تکمیل می‌شد دست کم 50 درصد خسارت‌ها کاهش می‌یافت.

وی گفت: خسارت سیل به تاسیسات آبی، برق، جاده و غیره در استان یک هزار و 700 میلیارد تومان است که باید متناسب با اختصاص اعتبارات، بازسازی آنها را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت جوجه یک‌روزه گوشتی به انجمن مربوطه هشدار و خبر از برخورد با واحدهای متخلف مرغ مادر گوشتی داد.

کد خبر 6078588

دیگر خبرها

  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • انتقاد استاندار ایلام از وضعیت ساخت بازارچه میوه و تره بار
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد
  • هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی
  • ضرورت حفظ محصولات راهبردی از آفات و بیماری‌ها