Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:30:17 GMT

ممنوعیت داروهای زائران خانه خدا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۸۷۸۹

ممنوعیت داروهای زائران خانه خدا

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سیامک یدی فرمانده پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی‌اصفهانی کرمانشاه گفت : امسال طبق سنوات گذشته با پرسنل آموزش دیده پلیس فرودگاه کرمانشاه خدماتی به زائران سرزمین وحی ارائه می‌دهیم.

وی گفت : به زائران سرزمین وحی در خصوص حمل دارو‌های حاوی کدوئین، و مواد مخدر و عرقیات ناشناخته مانند عرق ریشه شیرین‌بیان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هشدار داده می‌شود، چون در کشور عربستان برای حمل مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اینکه از زائران خواست مراقبت وسائل و اشیای همراه خود باشند، تاکید کرد: حمل دارو‌های حاوی کدئین حتی اگر با تجویز پزشک باشد برای زائران ممنوع است، پزشک کاروان دارو‌های جایگزین و مورد نیاز زائران را در اختیارشان قرار می‌دهد؛ حمل مواد مخدر و دارو‌های کدئین‌دار از یک تا پنج سال محرومیت سفر دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه تسهیلات سفر در فرودگاه کرمانشاه انجام خواهد شد، ابراز داشت: زائران ایرانی کاری کنند که الگو‌های مناسبت برای ما و نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور عربستان باشند.

یدی حمل دارو‌های ممنوعه را برای زائران آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی‌گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی‌گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین ۲ میلی‌گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی‌گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی‌گرم، قرص دیازپام ۲، ۵ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول بوپرنورفین و قرص بوپرنورفین عنوان کرد و افزود: این قلم دارو‌ها حتی اگر پزشک تجویز شده باشد، همراه زائران نباید حمل شود.

فرمانده پلیس فرودگاه کرمانشاه با اشاره به اینکه همزمان با پرواز حج پرواز‌های دیگری انجام می‌شود، از زائران خواست مراقبت از اشیا و لوازم همراه خود را به خوبی داشته باشند، سعی کنند تعداد بدرقه کنندگان محدود باشد، از پذیرفتن لوازم دیگران جدا خودداری کنند، چنانچه موردی در ساک یا وسائلی مشاهده شود مسؤولیت با حمل کننده است.

وی هدف خدمت پلیس فرودگاه را ایجاد آرامش و سفری با امکانات آسان برای زائران عنوان کرد و افزود: زائران استان‌های ایلام و همدان نیز از فرودگاه کرمانشاه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

یدی تعداد زائران امسال را با اختلاف جزئی برابر با سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ نفر عنوان کرد که طی پنج پرواز عازم سفر حج می‌شوند و افزود: تاریخ برگشت دقیق مشخص نیست، اما سفر یک‌ماهه است که زائران ۴۸ ساعت قبل وسائل را باید به فرودگاه تحویل دهند و چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

این مسؤول از حضور نماینده دادستان و بازپرس ویژه در فرودگاه خبر داد و افزود: هرگونه پرونده تخلف بلافاصله رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: زائران خانه خدا می‌توانند تا ۱۵۰ گرم زعفران، ۱۵۰ گرم طلا و ۵ هزار یورو ارز، همراه خود از کشور خارج کنند.

یدی از زائران خواست از همراه داشتن ترشی‌جات و مواد اسیدی مانند سرکه آبغوره و آبلیمو خودداری و وسائل خود را به امانت‌داری فرودگاه با اخذ رسید بسپارند .

 

 

انتهای پیام/د

حجاج از پذیرفتن لوازم دیگران جدا خودداری کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

به‌گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز (۳۱ فروردین) براساس حملات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، سازمان هواپیمایی کشور اطلاعیه مبنی بر لغو تمام پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح خبر داد.

اما این ابطال پروازی از ساعت ۵:۳۰ آغاز شد و بنا بود تا ساعت ۱۰:۳۰ ادامه‌دار باشد، که براساس عادی شدن وضعیت، لغو پروازها تا ساعت ۷:۳۰ صبح بیشتر طول نکشید.

جواد صالحی مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز (۳۱ فروردین) محدودیت پروازی فرودگاه‌ها لغو و تمامی پروازها هم‌اکنون درحال انجام است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه امام در ادامه تاکید کرد: هیچ‌گونه محدودیتی در انجام پروازها وجود ندارد و تنها تا اطلاع ثانوی به «دبی» پرواز با توجه به بارش سنگین در این کشور ممنوع است.

وی برخی شایعات مبنی بر لغو پروازهای عراق - ایران را تکذیب کرد.

کد خبر 6082315 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت