Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رئیس قوه قضاییه در خصوص حفظ کرامت و ارزش های انسانی گفت: رعایت حرمت و کرامت انسانها در دین مبین اسلام همواره مورد تاکید پیامبر و ائمه (ع) بوده است. تاریخ انتشار: 13:27 - 26 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۰۸۸

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین صادقی در جمع کارکنان حوزه ستادی قوه قضاییه با تأکید بر حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی همه مرتبطان، قضات، کارکنان و مراجعان به دستگاه قضایی، اظهار داشت: با تأکید اخیر رئیس قوه قضاییه در این خصوص، لازم است تا کرامت همکاران، کارکنان، مراجعان و متهمان در دستگاه قضایی به طور جد رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از ابلاغ دستورالعمل جامع کرامت از سوی رئیس قوه قضاییه به مبانی دینی آن اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در سیره و در عملشان همواره کرامت انسان‌ها را پاس می‌داشتند. پیامبر اسلام در دستورات شرعی نیز بار‌ها بر این موضوع تاکید داشتند تا جاییکه خطاب به مومنان می‌فرمایند؛ «لا تُحَقِّرَنَّ أحَدا مِنَ المُسلِمینَ، فَإِنَّ صَغیرَهُم عِندَ اللّهِ کبیرٌ. (هرگز هیچ یک از مسلمانان را کوچک مشمار، زیرا کوچک آنان نیز در نزد خداوند، بزرگ است.)»

وی افزود: روایتی از پیامبر اسلام هست که ایشان می‌فرمایند عزت و شان مسلمان و مومن نزد خداوند بسیار بالاست و در این زمینه نیز روایات متعددی داریم که انسان باید همواره مومنین را مورد احترام قرار دهد و با تکریم با آن‌ها برخورد کند و در روایتی دیگر نیز از پیامبر اسلام هست که می‌فرمایند حرمت مومن از حرمت کعبه هم بالاتر است.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: شاغلان در دستگاه قضایی ممکن است با دیدن برخی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم، خدای ناکرده نگاهشان نسبت به آن‌ها از بالا به پایین باشد که این امر آفتی بزرگ است و باید از آن دوری کنند.

وی افزود: در این خصوص بهتر است به دستورات حضرت عیسی (ع) توجه کرد که می‌فرمایند؛ «لا تَنْظُرُوا فِی عُیوبِ النَّاس کالا رْبَابِ وَ انْظُرُوا فِی عُیوبِهِمْ کهَیئَهِ عَبِیدِ النَّاس. (به عیب‌های مردم، چون ارباب منگرید، بلکه به عیب‌های آنان، چون غلامان بنگرید.)»

وی ادامه داد: به عبارتی در مقابل انسان گرفتار و یا مجرمی که نزد شما آمده باید خود را پایین‌تر از او ببینید و رعایت احترام آن‌ها را داشته باشید. البته هر چقدر افراد مسئول، رتبه و سمت بالاتری دارند باید بیشتر توجه کنند. به طور مثال قضات و مدیران باید مراقب باشند که مبادا به زیردستان خود نگاه تحقیرآمیزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید به هیچ مسلمانی به دیده تحقیر نگاه کرد گفت: با توجه به نگاه فرهنگی اسلامی ما، باید همواره در کار‌ها تواضع و فروتنی و رعایت حرمت انسان‌ها را در نظر داشته باشیم و این مسئله هیچگونه استثنایی هم ندارد.

وی در پایان از همه حاضران خواست تا مفاد این دستورالعمل را به طور جدی دنبال و در این زمینه نسبت به سایر دستگاه‌ها پیشتاز باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاون فرهنگی قوه قضاییه تکریم ارباب رجوع قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، پرداختن به موضوع نشاط و شادی در برگزاری این برنامه‌ها است، افزود: در این راستا باید متناسب با گروه‌های هدف اقدام به برگزاری برنامه کرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز، ایجاد نشاط و شادی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان همواره در صدد القای ناامیدی در جامعه هستند، از این رو برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های مختلف با رویکرد نشاط و شادی می‌تواند اهمیت برگزاری چنین جشن‌هایی را دو چندان کند.

این مسؤول با یادآوری اینکه یکی از موضوعات مهم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، لحاظ کردن مباحث اعتقادی، تربیتی و تبیینی است، ادامه داد: برای اینکه برنامه‌های دهه کرامت بیشترین اثرگذاری را داشته باشد، باید فضاسازی گسترده‌ای در این خصوص انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، با تاکید بر اینکه ایجاد نشاط در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت جزو اولویت‌ها است، خاطرنشان کرد: حضور خادمین بارگاه حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در استان زنجان، یکی از برکات دهه کرامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی ناصر به دیگر برنامه‌هایی که قرار است در دهه کرامت برگزار شود، اشاره کرد و گفت: مراسم روز دختر و تجمع دانش‌آموزان، مسابقات کتابخوانی و اجرای طرح تلاوت در شب، از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از ظرفیت نخبگان و روحانیون استفاده کنیم، اضافه کرد: یکی از اقداماتی که قرار است به عنوان خروجی برنامه‌های دهه کرامت در استان مورد توجه قرار گیرد، بحث توجه به اصل ولایت‌مداری و نیز ترویج ازدواج آسان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای تبلیغات شهری برنامه‌های دهه کرامت در استان انجام گرفته است، عنوان کرد: علاوه بر این تلاش شده است تا از سایر ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه کرامت در استان زنجان استفاده شود.

کد خبر 6087695

دیگر خبرها

  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم