Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:14:13 GMT

قم در رابطه با شاخصه های سوادآموزی برتر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۸۹۰۱

قم در رابطه با شاخصه های سوادآموزی برتر اعلام شد

حجت الاسلام والمسلمین  محمدرضا قاسمی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سازمان نهضت سوادآموزی کشور هر سال ارزیابی جامعی از عملکرد و فعالیت معاونت های سوادآموزی استان ها با توجه به شاخص ها و معیارهای استاندارد و محورهایی که از قبل اعلام می شود، انجام می دهد.

وی اضافه کرد: فرآیند ارزیابی و بررسی عملکرد سال گذشته در ۱۲ شاخص و ۲۶ محور تاثیرگذار انجام شده که استان قم برای چهارمین سال بر اساس نتایج این ارزیابی موفق به کسب رتبه خیلی خوب و شایسته تقدیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، درصد پوشش تحصیلی سوادآموزان، تشکیل جلسه های شورای پشتیبانی سواداموزان استان، نظارت و کیفیت سوادآموزی، برنامه های فرهنگی و آموزشی برای جلوگیری از بازگشت به بی سوادی، اجرای برنامه های جدید، تشکیل کلاس های سوادآموزی در مدارس و منازل، حضور و مشارکت فعال در برنامه رسانه ها، پژوهش های کاربردی و برنامه سال از جمله شاخص هایی عنوان کرد که توسط سازمان نهضت سوادآموزی کشور سنجیده شده است.

به گفته قاسمی، بهره گیری از اطلاعات و آمار، داشتن برنامه و برنامه ریزی، هدفمندی سیاست ها، طرح ها و برنامه ها، نظارت مستمر بر فرآیندها، تعامل و ارتباط با دستگاه های اجرایی، کار شبانه روزی، روحیه جهادی و بسیجی از جمله عوامل موفقیت معاونت سوادآموزی قم در این عرصه می باشد.

وی افزود: مقدمات کار با رایانه، سوادآموزی اولیای دانش آموزان، سوادآموزی اتباع، انجام ۱۰ کار جدید و اتخاذ تمهیدات لازم برای تکریم ارباب رجوع برای مراجعه به اداره و پیگیری کار از طریق سامانه سوادآموزی از دیگر عوامل کسب موفقیت توسط نهضت سوادآموزی قم بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ سوادآموز در راستای دولت الکترونیک آموزش دریافت کردند، خاطرنشان کرد: سال گذشته برنامه هایی از جمله طرح خواندن با خانواده، حلقه های کتاب و کتابخوانی، طرح آموزشی نماز، کلید بهشت و مهارت های زندگی در سطح استان برگزار شد که در رشد دینی، اخلاقی و معنوی سوادآموزان موثر خواهد بود.

معاون آموزش و پرورش قم با بیان اینکه این موفقیت توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استاندار قم اعلام شده است، گفت: مسئولان فرهنگی از جمله اعضای شورای فرهنگ عمومی استان باید به امر باسوادی شهروندان به عنوان شاخص مهم و اولویت دار بپردازند.

وی با تاکید بر ریشه کنی بی سوادی در استان قم، بیان کرد: همه مسئولان دستگاه های استان باید باور داشته باشند بی سوادی مانعی برای رشد، توسعه و پیشرفت استان است تا با برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های تاثیرگذار، بی سوادی ریشه کن شود.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با حفظ این جایگاه و افتخار در سال جاری نیز به وظایف خود بیش از گذشته عمل کنیم و برای رسیدن به حد مطلوب و مقصود اصلی در باسوادی استان با تعامل جمعی تمام دستگاه های دولتی و غیردولتی بر رشد آموزشی و فرهنگی استان بیفزاییم.

به گفته قاسمی، اولویت برنامه های نهضت سوادآموزی کشور تا پایان برنامه ششم در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که بر اساس آخرین آمار، حدود ۹۷ درصد از شهروندان استان قم در این رده سنی باسواد هستند.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم سواد آموزی سازمان نهضت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) صحبت‌های مهم رئیس قوه قضائیه در رابطه با عفاف و حجاب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: هم میهن

دیگر خبرها

  • تتلو؛ این‌بار مثل قبل نبود!
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • (ویدیو) صحبت‌های مهم رئیس قوه قضائیه در رابطه با عفاف و حجاب
  • اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی
  • واریز پاداش سوادآموزان قبول شده در استان همدان
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند