Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:26:06 GMT

ریزش قیمت ها در بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۸۹۴۸

ریزش قیمت ها در بازار مسکن

بازار مسکن آماده ریزش قیمت‌ها می‌شود

وبگاه خبری خبرآنلاین در این گزارش به بررسی وضعیت مسکن پرداخت وآورد: ریزش قیمت ها در بازار ارز دوامی دارد؟ نرخ ها بر چه قیمتی تثبیت می‌شود؟ تاثیر ریزش قیمت ارز در بازارهای موازی چیست؟ مسکن را می توان عصاره یک عمر فعالیت اقتصادی خانوار دانست، کالایی که بخش مهمی از درآمد خانوار را می بلعد و در اغلب موارد اجاره یک واحد مسکونی هزینه ای بیش از متوسط حقوق دریافتی روی دست مستاجران، حداقل در تهران به جا می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی ها نشان می دهد قیمت مسکن در فاصله زمانی خرداد ۹۷ تا خرداد ۹۸ افزایش ۱۰۷ درصدی را در تهران تجربه کرده است اما این همه ماجرای حوزه مسکن نیست، آن طور که نایب رییس اتحادیه املاک تهران می گوید: «مسکن بزرگترین رکود ۲۰ سال اخیر خود را از سر می گذارند، به گونه ای که اکنون معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی داشته است.» به این اعتبار مسکن چون زمینی می ماند که ورود بخشی از این سرمایه ها می تواند تا حدودی از قفل شدن این بازار بکاهد. رکود بازار مسکن در سه ماهه نخست سال به گونه ای بود که برخی آن را به سکته تشبیه می کردند، سکته ای ناشی از رشد انفجاری قیمت و از دست رفتن قدرت خرید طبقه متوسط.

مهدی سلطان محمدی، کاشناس بازار مسکن نیز با اشاره به روند کاهشی بازار ارز، تاکید کرد: «قطعا مسکن از این روند تاثیر روانی خواهد گرفت که این مهم در عمل افزایش قیمت‌ها را متوقف خواهد کرد و نرخ تورم در مسکن هم کاهش خواهد یافت. این امر احتمالاً کاهش تولید و رکود در بخش عرضه را به همراه می اورد چرا که اکنون در وضعیت پایان رونق و دوره رکود هم قرار داریم و اگر روند قیمت‌ها کاهشی شود، تولیدکنندگان کمتری حاضر به سرمایه گذاری در بخش ساخت می شوند. به این اعتبار می توان گفت تداوم روند کاهشی در بازار ارز و تثبیت قیمت دلار در نرخ‌های پایین تر بر قیمت مسکن هم اثر گذاری مهمی خواهد داشت.»

آمار ۸۰ درصدی محتوای مستهجن فضای مجازی را از کجا آورده‌اید

وبسایت خبری تابناک در این گزارش به کنایه‌های سیاسیون به رئیس سازمان صدا و سیما پرداخت آورد: رئیس سازمان صدا و سیما چند روز پیش آمار عجیب و غریبی از محتوای فضای مجازی ارائه کرد که بسیاری از صاحب نظران و کارشناسان نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار موضع گیری و اظهار نظر صحیح و اصولی از سوی علی عسگری شدند. او با بیان اینکه ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است، گفته بود که «باید بتوانیم در این شرایط با تولیدات پاک و سالم فرزندانمان را نجات داده و نسلی پاک را بپرورانیم.» آماری که «عبدالعلی علی عسگری» از محتوای فضای مجازی ارائه کرد، باعث بیان انتقادات فراوانی شد. رئیس سازمان صدا و سیما این سخنان را در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی که با حضور بیش از هزار هنرمند از سراسر کشور در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد بیان کرده و خواستار ارائه کارهای فاخر به ویژه برای جوانان، نوجوانان و کودکان شده بود. علی عسگری تاکید کرده بود که «باید محتوای فیلم نامه‌ها را مهندسی و مدیریت کنیم و فرهنگ ایرانی و اسلامی را از این طریق به نسل‌های آینده منتقل کنیم. بیانیه گام دوم انقلاب روح زمانه است و خیلی شیوا گذشته و آینده کشور را ترسیم کرده که باید از این بیانیه برای نوشتن فیلم نامه الهام گرفت.

برخی منقدان اصلاح طلب هم عنوان کرده اند که رئیس سازمان صدا و سیما یا در بیان ۸۰ درصد یا بکارگیری واژه مستهجن دچار اشتباه شده است؛ چراکه این چنین فضا و چنین ابعادی با این فراوانی نمی تواند واقعیت داشته باشد. هرچند برخی هم گفته اند احتمالاً علی عسگری در تعریف فضای نامناسب برای کودکان واژه را به صورت نامناسب بکار گرفته است و احتمالاً منظور او از مستهجن فضای نامطلوب برای کودکان و نوجوانان بوده است. یک فعال سیاسی اصولگرا هم به رئیس سازمان صدا و سیما که البته خود پیش از تصدی این عنوان، کرسی معاونت فنی این سازمان را بر عهده داشته کنایه زده و در توییتی به حرف‌های نوشته: «آقای علی عسکری گفتند ۸۰ درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است، کاش ایشان بگویند وقتی سیستم شان را استفاده می‌کنند، favorit مرورگر کامپیوترشان روی چه سایت‌هایی است؟ به قول صدا و سیمایی‌ها اشکال از فرستنده است نه گیرنده.»

پشت پرده رأی فراکسیون امید به حقوقدان اصولگرای شورای نگهبان

وبگاه خبری خبرآنلاین در این گزارش آورده است: برای سومین‌بار مجلس دهم آستین‌ها را بالا زد و تکلیف سه عضو حقوقدان شورای نگهبان را برای شش سال مشخص کرد. «۲۳۰ رای برای محمد دهقان، ۱۵۶ رای برای هادی طحان نظیف و ۱۸۱ رای برای صادقی مقدم»؛ اینها آرایی بود که از سوی ۲۵۴ نماینده مجلس دهم به ثبت رسید و این سه نفر را عازم ساختمان شورای نگهبان کرد.

البته سه سال پیش وقتی مجلس دهم تازه کارش را شروع کرده بود و هنوز مُهر اعتبارنامه نمایندگانش خشک نشده بود، تازه واردهای مجلس دهم از میان ۵ گزینه معرفی شده از سوی آیت الله آملی لاریجانی رئیس وقت قوه قضاییه، عباسعلی کدخدایی، محمدرضا علیزاده، فضل الله موسوی را راهی ساختمان شورای نگهبان کردند. یک سال پیش هم با فوت محمدرضا علیزاده مجلس دهم سیامک ره‌پیک را بر کرسی خالی مانده حقوقدانان شورای نگهبان نشاند. اما در همه این انتخابات‌ها اما و اگرهایی بود که هرچه به طیف چپ نزدیک می‌شد دایره حرف و حدیث‌ها بیشتر و علامت سوالش بزرگ‌تر می‌شد اتفاقی که امروز به اوج خود رسید.

سه سال پیش وقتی عباسعلی کدخدایی که مجلس نهم حاضر نشد به او رای بدهد، در میان کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان قرار گرفت اصلاح طلبان مجلس دهم چتر حمایتی شان را بر سر کدخدایی گرفتند و او را راهی شورای نگهبان کردند و وقتی از آنها پرسیده می‌شد چرا به یک گزینه تمام اصولگرا رای دادید می‌گفتند کدخدایی دست راست آیت الله جنتی محسوب می‌شود و ما از طریق او می‌توانیم به سمت تلطیف فضا برای انتخابات آینده برویم.

آن روزها همه فکر و ذکر اصلاح‌طلبان تائید صلاحیت برای انتخابات آینده بود و آنطور که گفته شده بود کدخدایی در جلساتی که با اصلاح‌طلبان داشته است از این بابت چراغ سبزی به آنها نشان داده بود، چراغ سبزی که بعدها کدخدایی آن را تکذیب کرد و تنها از جلسه با عارف سخن گفت. گرچه رویکرد کدخدایی در دوره جدید حضورش در شورای نگهبان رویکردی میانه روتر و متعادل تر نسبت به دوره های قبل دارد اما همین چند روز پیش با کنایه به اصلاح طلبان گفت شورای نگهبان برای هیچ کسی فرش قرمز پهن نمی‌کند. حال سه سال از ان انتخاب فراکسیونی می‌گذرد و امروز دوباره امیدی‌ها تصمیم گرفتند تا به یک اصولگرای دیگر آن هم با همان توجیه، رای بدهند موضوعی که هیچ بعید نیست به سرنوشت انتخاب سه سال پیش تبدیل شود.

شورای وحدت نباید به هر قیمتی با پایداری‌ها به ائتلاف برسد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز در این مطلب به گفت وگو با ناصر ایمانی پرداخت و آورد: جبهه پایداری یکی از طیف‌های اصولگرایی است و در این گزاره شکی نیست اما این طیف در انتخابات‌های چندسال اخیر خاطره خوشی برای دیگر طیف‌های اصولگرایی به‌جا نگذاشته است و در هر انتخابات بدنه اصولگرایی به‌دلیل حضور این طیف هزینه‌های سنگینی پرداخته است و برای آنکه با اعضای این جبهه ائتلافی صورت بگیرد معمولاً بسیاری از اصولگرایان دلخور شده‌اند. اگر جبهه پایداری معیارهای شورای وحدت را رعایت کند، طبیعتاً ائتلاف با آنها امکان‌پذیر است و در غیر این صورت مصلحت نیست که با ایشان ائتلافی صورت بگیرد و شورای وحدت نباید به هر قیمت با آنها به ائتلاف برسد.

ارائه فراخوان و دعوت از جوانان و سخن گفتن از نواصولگرایی الزاماً منافاتی با شورای وحدت ندارد؛ یعنی این‌طور نیست که آقای قالیباف با طرح نواصولگرایی از بدنه اصولگرایان جدا شود. به هرحال جبهه اصولگرایی بسیار وسیع است و هر کس دیدگاه خود را دارد؛ موضوعی که در جبهه اصلاحات هم مشاهده می‌شود و از نهضت آزادی، لیبرال‌ها، سکولارها تا مشارکتی‌های قدیم و کارگزاران در زمره اصلاح‌طلبان محسوب می‌شوند. آقای قالیباف در انتخابات سال ۹۶ کار بسیار بزرگی را برای تشکیلات مرکزی اصولگرایان به نام جمنا انجام داد و آن کنار کشیدن از صحنه رقابت انتخاباتی به نفع آقای رئیسی بود و شاید امسال هم چنین رویکرد همدلانه‌ای داشته باشد.

این پرسش در حال حاضر پاسخ روشنی ندارد زیرا آقای ناطق حدود بیست‌سال است که از صحنه رسمی سیاست دوری گزیده است و هر انتخابات که پیش می‌آید زمزمه‌هایی مبنی بر حضورش مطرح می‌شود اما در نهایت حضورش منتفی می‌شود؛ از این‌رو باید صبر کرد و دید که او چه تصمیمی می‌گیرد و اکنون زمان پاسخ به این پرسش نیست.

بی‌انصافی است از «شبی که ماه کامل شد»، فقط عبدالمالک را ببینند

وبگاه خبری خبرآنلاین در این مطلب به گفت وگو با امین میری بازیگر نقش دایی نورالدین در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» پرداخت و آورد: هنوز هم دوست دارم که کار درباره استانم ساخته شود. البته یک فیلم دیگر هم سال ۸۶ با جلیل سامان کار کردیم، به اسم «وقت بودن» که درباره یک سنت در بلوچستان بود که متاسفانه هیچوقت اکران عمومی نشد، گرچه در بخش نگاه نوی جشنواره سال ۸۸ سه جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول را گرفت. خیلی فیلم‌ها آنجا ساخته شد که فقط بخش منفی آنجا دیده شد و هیچوقت به جز آن «وقت بودن» که لهجه‌هایش درست است –چون بازیگرهایش همه بچه‌های تئاتر زاهدان بودند به جز یک نفر- ولی هیچ فیلمی که بازیگر غیربومی در آن بازی کرده باشد و لهجه درستی داشته باشد نداشتیم و هیچوقت هم پتانسیل تصویری که از لوکیشن‌های آنجا بود دیده نشد. هیچوقت در چابهار از اسکله بریس و کوههای مریخی و گواتر تصویر درستی دیده نشد.

از زمان اکران جشنواره تعداد مسافرهای سیستان و بلوچستان بیشتر شده. چون من اعتقاد داشتم که چه کاری می‌خواهم انجام بدهم و دارم وارد چه کاری می‌شوم و اگر این بخش‌ها نبود و فقط قرار بود بخش مالک باشد قطعاً وارد کار نمی‌شدم. حتی اگر خروجی این نمی‌شد و من بازی هم کرده بودم، مصاحبه می‌کردم و می‌گفتم من این کار را قبول ندارم. این نگاهی بود که خانم آبیار داشت و می‌خواست. من می‌خواستم کمک کنم که این بخش‌ها بیشتر دیده شوند. بی‌انصافی است اگر از این فیلم فقط مالک را ببینند. بی‌انصافی است اگر حمید عاشق شاعر نوازنده مهربانی که به حیوانات هم غذا می‌دهد، نمی‌گذارد بزغاله را بکشند، نبیند فقط لحظه آخر را ببینند. بی‌انصافی است اگر آن کپرنشین را نبیند، مادر و نورالدین را نبیند، آدم امنیتی فیلم که او هم بلوچی صحبت می‌کند را نبینند. حتی او هم مهربان است که می‌تواند مالک را بزند و نمی‌زند. آدمی که در اتوبوس است در تاسوکی که می‌گوید تو همانی نیستی که سی دی می‌فروختی، را نبینند...

هزینه ماهیانه خوراکی ها چقدر است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز با درج این گزارش آورده است: کارگران به ۳ میلیون و ۶۸ هزار تومان برای حفظ قدرت خرید خود در سطح اسفند ۹۷ نیاز دارند؛ اما اگر سبد ۶ میلیون و ۹۰۸ هزار تومانی را با حداقل دستمزدهای ۲ میلیون تومانی فعلی مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که «عقب ماندگی مزدی کارگران» از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم گذشته است. افزایش هزینه‌های زندگی، تاثیر افزایش دستمزد در سال ۹۸ را زایل کرده است و دقیقاً به همین دلیل است که گروه کارگری شورای عالی کار، درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی کار را به وزارت کار ارائه داده است.

از ابتدای سال تا امروز، سبد معاش حداقلی خانوار – مرتبط با بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار- هر ماه توسط کمیته دستمزد کانون عالی شوراها محاسبه شده است؛ این محاسبات، ابتدا برای فروردین ماه، سپس برای اردیبهشت ماه و درنهایت، خرداد ماه انجام شده است. مبنای کارِ این محاسبات نیز آمارهای رسمی تورمِ مرکز آمار ایران و اطلاعات رسمیِ خوراکی‌های انستیتو پاستور ایران است.

سبد معیشت خانوار در اسفند ۹۷، ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۲۶۲ تومان تعیین شد؛ هر سه ضلع مذاکرات مزدی – کارگران، کارفرمایان و دولت - پای این رقم را امضا کردند؛ اما فرامرز توفیقی (رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با محاسبات دقیق نشان داد که این سبد تا انتهای فروردین ماه، ۵۷ درصد افزایش قیمت پیدا کرده و برای حفظ قدرت خرید کارگران به بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مازاد دستمزد نیاز است.

متولیان امور فرهنگی و دینی به فکر دینداری نسل جوان نیستند

پایگاه خبری شفقنا در مطلبی به گفت وگو با حجت الاسلام حیدری فر پرداخت و آورد: بر اساس تجزیه و تحلیل و واکاوی که از ابعاد وجودی انسان داریم، انسان سه طبقه وجودی دارد، طبقه اول بینش‌ها و اندیشه های او، طبقه دوم گرایش ها و گریزها، و طبقه سوم کنش ها و واکنش‌های وجودی انسان است. در میان این سه بخش رابطه علیت و معلولیت وجود دارد یعنی بینش ها و اندیشه‌ها علت برای پیدایش گرایش ها و گریزها و گرایش ها و گریزها علت برای پیدایش کنش ها و واکنش ها هستند.

با کمال شرمندگی باید گفت متولیان حکومت دینی ما اصلاً به فکر دینداری نسل جوان نیستند. مشکل اساسی که در کشور داریم این است که نهادهای فرهنگی فراوان داریم اما متولی فرهنگی نداریم. وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و … داریم و هر کسی برای خودش عنوان و وظایف فرهنگی را تعریف کرده است اما در عمل توفیقی را شاهد نیستیم. ما عنوان فرهنگی و بودجه فرهنگی کم نداریم اما در عمل کسی که متولی فرهنگ باشد، سازماندهی و مدیریت کند و مبادی، مبانی و اصول و قواعد آن مشخص باشد را نداریم.

اینکه خانمی حجابش کم است یا اینکه حجاب ندارد، مجوز توهین را به ما نمی‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی جماران به گفت وگو با فائزه هاشمی پرداخت و آورد: اخیراً آقای علم‌الهدی در سخنانی عبارت خواهران ولنگار من! را به کار برده یا در همین تجمع نیز، مجری برنامه بی ادبی هایی خطاب به خانم ها داشته، اینکه خانمی حجابش کم است یا اینکه حجاب ندارد، مجوز توهین را به ما نمی‌دهد. زیرا این فرد هم طرز تفکری دارد و باید برخوردی شایسته با او شود. قرآن هیچ‌گاه چنین تشبیهی ندارد و کسی را مجبور به انجام کاری نمی‌کند. اگر کسی اصول دینی خود را انجام ندهد، باید در آن دنیا پاسخگو باشد. چرا درباره تهمت زدن، غیبت کردن و افترا زدن تاکیدات قران را نمی‌آورند؟ مگر همه این موارد خلاف دین نیست؟ معلوم نیست که چرا برخی بر قرآنی بودن شیوه برخورد با بدحجابان اصرار می‌کنند و مواردی که پایه اخلاق و فرهنگ ما را می‌سازند کنار گذاشته اند. عباراتی که این افراد به کار می‌برند حتی در روایات غیرمعتبر هم وجود ندارد چه برسد به قرآن.

اگر صاحبان قدرت به دنبال وزن‌کشی هستند، اجازه دهند طبق قانون اساسی کسانی که مانند آنها فکر نمی کنند بدون کمترین نگرانی دست به تجمع هایی از این دست بزنند. آن زمان است که ما می‌توانیم ارزش کار هر دو طیف را دریابیم. اما در وضعیت فعلی تنها می‌توان پیام برگزاری چنین تجمعی را ضرب المثل «خود گویی و خود خندی…» دانست. معتقدم که برخی قوانین مانند قانون ماهواره، ویژگی های قانون بودن را از دست داده، زیرا یک قانون باید مقبولیت داشته و جامع و مانع باشد. از این‌رو، شاید یک قانون در دوره‌ای پاسخگوی نیازهای جامعه بوده ولی در دوره‌ای دیگر نتواند پاسخگو باشد. حتی اسلام نیز نیاز به به روز رسانی دارد و نقش مجتهد نیز همین است. معتقدم قوانین یک جامعه باید به روز شده و قوانینی که مقبولیت کافی دارند، وضع شود.

آمریکایی ها پاسخگوی تخلفات خود در عرصه بین الملل باشند

سایت شفقنا در این مطلب به گفت وگو با علاالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پرداخت و آورد: اروپایی ها یک پیمان بین‌المللی مهم امضاء کردند و شورای امنیت سازمان ملل هم با صدور قطعنامه از آن حمایت کرد؛ لذا آنها باید در راستای این موافقتنامه عمل کنند؛ زیرا اگر غیر از این باشد نباید به هیچ چیز از جمله حضور در سازمان های بین المللی هم اعتماد کرد. این تصمیمی است که آن‌ها باید بگیرند. در هرصورت اروپایی‌ها در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران منافع اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی تعریف کردند که آمریکایی‌ها قصد دارند با اعمال فشار آن‌ها را خدشه دار کنند.

اما جمهوری اسلامی ایران به دنبال فشار آمریکایی ها و تحریم شرکت‌های اروپایی بیکار نمی نشیند و به دنبال افزایش مبادلات خود با چین و روسیه است. عملاً این اتفاق در حال رخ دادن است و در دوران تحریم و قبل از آن نیز این امر صورت می‌گرفت، اما این موضوع به معنای آن نیست که ما در برابر تحریم ها سکوت کنیم و معترض نباشیم، چراکه تخلف کردند و باید پاسخگوی تخلف خود در عرصه بین المللی باشند. اصولاً باید این اتفاق بیفتد و در غیر این صورت وضعیت به همین روال خواهد بود و اگر چنین چیزی رخ ندهد اصل بر اقدام متقابل است یعنی آن‌ها به برجام عمل نمی‌کنند و ما نیز متقابلاً عمل نمی‌کنیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود

به گزارش خبرنگار مهر یک ساعت تا بازگشایی بازار سهام باقی مانده است؛ دیروز شاخص بورس برای چهارمین روز صعود کرد و موقعیت خود را در محدوده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را تثبیت کرد. نمادهای بوعلی، فملی و نوری بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

علاوه بر این برای سومین روز متوالی پول حقیقی‌ها به بازار وارد شد و نمادهای کاما، واعتبار، کیا، تنوین، نوری، صبا، خاهن، وبملت، خکاوه و فالوم بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

خبر خوب اینکه در مجموع سه روز اخیر بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شده است و نکته هشدار آمیز اینکه روند آن نزولی بوده و دیروز به ۴۲ میلیارد تومان کاهش یافت.

با این همه، مازاد تقاضا در معاملات دیروز سیگنال مثبتی برای معاملات سه‌شنبه است. ناظران معتقدند روند کلی بازار مثبت است اما دور از انتظار نیست که پس از چند روز صعود متوالی شاهد تعدیل و اصلاح نیز باشیم و طبعاً تعدیل به معنای شکل گیری روند ریزشی نیست.

کد خبر 6086012 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ریزش طلا، مقاومت سکه
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • تورم‏‏‌سنجی در فایل‏‏‌های آپارتمانی
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد