Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@23:05:32 GMT

نتانیاهو با بندهایی از معامله قرن مخالفت کرد!

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۰۹۱

نتانیاهو با بندهایی از معامله قرن مخالفت کرد!

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و تعدادی از مشاوران وی با برخی از بندهای طرح "معامله قرن" مخالف هستند و این موضوع را به دولت آمریکا اطلاع داده‌اند.

طبق این گزارش، نتانیاهو به دلایل امنیتی با پیشنهاد ایجاد یک گذرگاه میان کرانه باختری و نوار غزه مخالف است و این درحالی است که ایجاد این گذرگاه بخشی از طرح معامله قرن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه گزارش داد: نتانیاهو و مشاورانش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در جریان خطرات ورود فعالان جنبش حماس از غزه به کرانه باختری و تأثیر منفی این مساله بر امنیت قومی اسرائیل قرار داده‌اند.

طبق اعلام این شبکه صهیونیستی، ایجاد گذرگاه میان کرانه باختری و نوار غزه پنج میلیارد دلار هزینه می‌برد و این پیشنهاد جزئی از بخش اقتصادی طرح صلح آمریکا برای خاورمیانه است و ترامپ دو روز پیش از برگزاری کارگاه اقتصادی بحرین در ماه گذشته میلادی افتتاح این گذرگاه را پیشنهاد داد.

شبکه ۱۳ اسرائیل در ادامه گزارش خود تأکید کرده است که ترامپ و دولت او کرانه باختری و غزه را یک جزء واحد می‌دانند و این عکس اعتقاد دولت رژیم صهیونیستی است که آن را دو بخش جدا می‌داند.

نتانیاهو در حالی با بندهایی در معامله قرن مخالفت کرده که اغلب کارشناسان معتقدند که این طرح یکطرفه بوده و به سود رژیم صهیونیستی است و مقامات فلسطین نیز بارها ضمن تأکید بر جانبداری دولت ترامپ این مسأله را متذکر شده‌اند.

310311

کد خبر 1280691

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل ایالات متحده آمریکا صلح خاورمیانه باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا باشگاه استقلال محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا گابریل کالدرون خودرو شورای نگهبان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گفت: شکاف داخلی در اسرائیل باید اکنون برطرف شود، چرا که ما با تهدید موجودیت روبه رو هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، نتانیاهو افزود: ما متعهد به پیروزی بر محور تروریسم [مقاومت] در غزه، آزادی گروگان‌ها و مقابله با تهدیدات آینده از ایران هستیم.

نتانیاهو در حالی این سخنان را بیان می کند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از تشدید اختلافات در کابینه جنگ خبر دادند.

 شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که اختلافات بین وزرای شورای جنگ این رژیم در خصوص روند جنگ در غزه بالا گرفت.

بر اساس این گزارش، اختلافات میان نتانیاهو و اعضای شورای جنگ از جمله «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «بنی گانتس» وزیر جنگ اسبق و عضو کنونی این شورا شدت یافته است.

در این گزارش آمده که با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز جنگ غزه، رژیم صهیونیستی نتوانسته است جنبش حماس را شکست دهد. همین امر خشم صهیونیست‌هایی که منتظر تحقق وعده نتانیاهو مبنی بر «پیروزی کامل بر حماس» بودند، به دنبال داشته است.

اخیرا «وال استریت ژورنال» نیز با اشاره به اختلافات بین نتانیاهو، گانتس و گالانت، نوشت که با ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود، افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی در مورد عاقبت این جنگ دچار اختلافات بسیار شده و سه چهره اصلی نظامی این رژیم، در تلاشی مذبوحانه به ‌دنبال رفع تشویش از اذهان عمومی هستند.

در هفت ماه گذشته، این سه نفر بر سر موضوعات کلیدی برای تصمیم‌گیری نظیر چگونگی آغاز یک فشار نظامی قاطع، آزادی اسرا و اداره نوار غزه پس از جنگ دچار اختلافات شدید بوده اند. آنها اکنون بزرگترین چالش تاریخ رژیم صهیونیستی یعنی نحوه واکنش به پاسخ تنبیهی ایران مواجه‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد/مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت افکار عمومی داخلی و متحدان رژیم صهیونیستی با حمله به ایران
  • نتانیاهو: جامعه بین‌الملل یکپارچه علیه ایران بایستد
  • حمله هوایی اسرائیل به مسجدی در شمال غزه