Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@11:18:22 GMT

طوری اذان می‌گفتیم که دشمن نفهمد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۲۵۴

طوری اذان می‌گفتیم که دشمن نفهمد

در اسارت، اذان گفتن با صدای بلند ممنوع بود. ما در آنجا اذان می‌گفتیم، اما به گونه‌ای که دشمن نفهمد.

به گزارش مشرق، روزی جوان هفده ساله ضعیف و نحیفی، موقع نماز صبح بلند شد و اذان گفت. ناگهان مأمور بعثی آمد و گفت: «چیه؟ اذان می‌گویی؟ بیا جلو»! یکی از برادران اسدآبادی دید که اگر این مؤذن جوان ضعیف و نحیف، زیر شکنجه برود معلوم نیست سالم بیرون بیاید، پرید پشت پنجره و به نگهبان عراقی گفت: «چیه؟ من اذان گفتم نه او».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن بعثی گفت: «او اذان گفت». برادرمان اصرار کرد که «نه، اشتباه می‌کنی. من اذان گفتم».

مأمور بعثی گفت: «خفه شو! بنشین فلان فلان شده! او اذان گفت، نه تو». برادر ایثارگرمان هم دستش را گذاشت روی گوشش و با صدای بلند شروع کرد به اذان گفتن. مأمور بعثی فرار کرد. وقتی مأمور عراقی رفت، او رو کرد به آن برادر هفده ساله که اذان گفته بود و به او گفت: «بدان که من اذان گفتم و شما اذان نگفتی. الان دیگر پای من گیر است».

به هر حال، ایشان را به زندان انداختند و شانزده روز به او آب ندادند. زندان در اردوگاه موصل (موصل شماره ۱ و ۲) زیر زمین بود. آنقدر گرم بود که گویا آتش می‌بارید.

آن مأمور بعثی، گاهی وقت‌ها آب می‌پاشید داخل زندان که هوا دم کند و گرمتر شود. روزی یک دانه سمون (نان عراق) می‌دادند که بیشتر آن خمیر بود. ایشان می‌گفت: «می‌دیدم اگر نان را بخورم از تشنگی خفه می‌شوم. نان را فقط مزه مزه می‌کردم که شیره‌اش را بمکم .

آن مأمور هم هر از چند ساعتی می‌آمد و برای این‌که بیشتر اذیت کند ، آب می‌آورد ، ولی می‌ریخت روی زمین و بارها این کار را تکرار می‌کرد» . می‌گفت: «روز شانزدهم بود که دیدم از تشنگی دارم هلاک می‌شوم . گفتم : یا فاطمه زهرا ! امروز افتخار می‌کنم که مثل فرزندت آقا حسین بن علی اینجا تشنه‌کام به شهادت برسم» .

سرم را گذاشتم زمین و گفتم : یا زهرا ! افتخار می‌کنم. این شهادت همراه با تشنه‌کامی را شما از من بپذیر و به لطف و کرمت،‌ این را به عنوان برگ سبزی از من قبول کن.  دیگر با خودم عهد کردم که اگر هم آب آوردند سرم را بلند نکنم تا جان به جان آفرین تسلیم کنم.

تا شروع کردم شهادتین را بر زبان جاری کنم، دیدم که زبانم در دهانم تکان نمی‌خورد و دهانم خشک شده است. در همان حال، نگهبان بعثی آمد پشت پنجره، همان نگهبانی که این مکافات را سر ما آورده بود و همیشه آب می‌آورد و می‌ریخت روی زمین.

از پشت پنجره مرا صدا می‌زد که بیا آب آورده‌ام. اعتنایی نکردم. دیدم لحن صدایش فرق می‌کند و دارد گریه می‌کند و می‌گوید : بیا آب آورده‌ام. مرا قسم می‌داد به حق فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که آب را از دستش بگیرم. عراقی‌ها هیچ‌ وقت به حضرت زهرا (سلام الله علیها ) قسم نمی‌خوردند. تا نام مبارکت حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) را برد، طاقت نیاوردم.

سرم را برگرداندم و دیدم که اشکش جاری است و می‌گوید: «بیا آب را ببر ! این دفعه با دفعات قبل فرق می‌کند». همین‌طور که روی زمین بودم، سرم را کج کردم و او لیوان آب را ریخت توی دهانم. لیوان دوم و سوم را هم آورد.

یک مقدار حال آمدم. بلند شدم. او گفت: به حق فاطمه زهرا بیا و از من درگذر و مرا حلال کن ! گفتم: تا نگویی جریان چی هست، حلالت نمی‌کنم. گفت: دیشب، نیمه‌شب، مادرم آمد و مرا از خواب بیدار کرد و با عصبانیت و گریه گفت: چه کار کردی که مرا در مقابل حضرت زهرا (سلام الله علیها) دختر رسول الله (ص) شرمنده کردی.

الان حضرت زهرا(سلام الله علیها) را در عالم خواب زیارت کردم. ایشان فرمودند: به پسرت بگو برو و دل اسیری که به درد آورده‌ای را به دست بیاور اگر نه همه شما را نفرین خواهم کرد.

کتاب حماسه‌های ناگفته (به روایت سید علی اکبر ابوترابی)

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو ابوترابی شهید آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، محمد رعد رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در اظهاراتی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی هفت ماه است که در باتلاق درگیری با اهالی مقاوم غزه و قهرمانان مقاومت گرفتار شده است و این مردم، جسارت، قدرت و ابتکارهای استراتژیک و تاکتیکی بی‌سابقه‌ای در این درگیری‌ها از خود نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد که کار به جایی رسیده است که دشمن صهیونیستی در پی افزایش فشار از سوی جبهه لبنان و غزه تلاش دارد از این عرصه تقابل خارج شود.

رعد ابراز داشت که امروز دشمن در لبه این تقابل است و موشک‌هایی را به بعلبک یا سوریه یا مناطق دوردست شلیک می کند تا مداخله‌های خارجی را ایجاد کرده و حمایت خارجی را برای خود دریافت کند.

وی ابراز داشت که اسراییل با هدف قرار دادن تعدادی از مستشاران نظامی ایرانی در سوریه، اشتباه بزرگی را مرتکب شد و باعث واکنش ایرانی‌ها به این حمله شد. مهم‌ترین چیزی که در واکنش ایرانی‌ها وجود داشت، این بود که قدرت بازدارندگی برای ایران حفظ شد و قدرت بازدارندگی دشمن اسراییلی در منطقه از دست رفت و این موضوع اهمیتی راهبردی در سطح مناقشات منطقه‌ای خواهد داشت.

هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان نیز در اظهاراتی تاکید کرد که تمام تسلیحاتی که جبهه مقاومت در اختیار دارد، برای دفاع از مظلومان فلسطین و غزه است و تنها برای مانور دادن نیست.

این مقام ارشد حزب الله اظهار داشت: آمریکا باید بداند که موجودیتش در منطقه در حال افول است و اتفاقی که در واکنش ایران افتاد، تنها یک نمونه بود و ایران سلاح‌های پیشرفته‌تر و امکانات بالاتر خود را استفاده نکرده است.

وی افزود که مقاومت غزه با وجود تمامی سختی‌ها همچنان قدرتمند و مقتدر است و دشمن با وجود موشک‌ها و هواپیماهای زیادی که دارد، همچنان نمی‌تواند درگیری‌ها را به نفع خود به پایان برساند و جنگ فراگیر در آینده موضوع بزرگی را محقق خواهد کرد که تنها به زمان نیاز دارد و آمریکا باید منتظر فروپاشی رژیم صهیونیستی باشد.

کد خبر 6085079

دیگر خبرها

  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • عملیات وعده صادق؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر‌دهنده محاسبات
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • در جهت آگاه سازی و تبلیغات باید به شیوه درست عمل کنیم
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم