Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:09:12 GMT

نیروهای انگلیس در منطقه افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۴۷۶

نیروهای انگلیس در منطقه افزایش نمی‌یابد

«راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران عصر امروز چهارشنبه با بازنشر یادداشت وزارت دفاع این کشور، در حساب توییتری خود نوشت: یادداشت منتشر شده نشان می‌دهد کشتی‌هایی که عازم خلیج فارس هستند مطابق یک رویه چرخشی مشخص جایگزین کشتی‌های دیگر می‌شوند. بنابراین، سطح کلی نیروهای ما در منطقه - بر خلاف آنچه برخی رسانه‌ها القاء کرده‌اند- افزایش نمی‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع انگلیس در روزهای گذشته اعلام کرده بود که نیروی دریایی این کشور در اوایل ماه سپتامبر (شهریور) سومین ناوجنگی کشتی جنگی اچ‌ام‌اس کنت (HMS Kent) را به آب‌های خلیج فارس اعزام می‌کند.

در این راستا، سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته درباره اعزام سومین کشتی جنگی و یک نفتکش این کشور به خلیج فارس گفته بود: ما حضور دائمی در منطقه داریم.

شبکه خبری «اسکای‌نیوز» نیز به نقل از وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: اعزام ناوهای جنگی به منطقه خلیج فارس در راستای یک برنامه‌ریزی و عملیات طولانی مدت انگلیس با عنوان «Kipion» در این منطقه است و هیچ ارتباطی با تنش کنونی انگلیس با ایران ندارد.

این شبکه افزود: ایران این اقدام انگلیس را به عنوان رفتاری تنش‌آمیز تلقی خواهد کرد اما وزارت دفاع قطعاً می‌گوید که اعزام ناوهای جنگی در راستای یک طرح برنامه‌ریزی شده صورت می‌گیرد.

نیروی دریایی انگلیس علاوه بر ناوچه مونتروز، چهار کشتی مین‌روب و یک کشتی نظامی کمکی در آب‌های غرب آسیا دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت دفاع سوریه از حمله اسرائیل به جنوب این کشور خبر داد

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که رژیم اسرائیل بامداد امروز (جمعه)، منطقه‌ای را در جنوب سوریه مورد حمله قرار داده است.

به گزارش مشرق، یک منبع در وزارت دفاع سوریه، صبح امروز (جمعه)، خبر داد که جنگنده‌های اسرائیلی، بامداد امروز، محل استقرار پدافند هوایی سوریه را در جنوب این کشور مورد حمله قرار داده‌اند.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» بامداد امروز از فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی در جنوب سوریه و شنیده شدن صدای چند انفجار در این منطقه خبر داده بود.

این منبع در وزارت دفاع سوریه که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، به خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گفت این حمله حدود ساعت ۲:۵۵ بامداد امروز انجام شده و چند محل استقرار سامانه‌های پدافندی سوریه مورد حمله قرار گرفته است.

با این حال منبع یادشده اضافه کرد این حمله هیچ تلفاتی به دنبال نداشته و تنها خسارات مالی به بار آورده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • وزارت دفاع سوریه از حمله اسرائیل به جنوب این کشور خبر داد
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ