Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@13:47:11 GMT

واکنش قطر به کشف موشک در ایتالیا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۵۹۳

واکنش قطر به کشف موشک در ایتالیا

به گزارش جهان نيوز، وزارت امور خارجه قطر بامداد چهارشنبه در مورد خبر کشف موشک های "هوا به هوا" ارتش این کشور در دست گروهی از نئونازی های ایتالیایی اعلام کرد؛ این موشک ها ۲۵ سال پیش در چارچوب یک قرارداد نظامی، به کشور سوم فروخته شده بود.

"لوءلوة الخاطر" سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت: در سال ۱۹۹۴ میلادی، ۴۰ فروند موشک «سوپر ۵۳۰ اف» توسط دولت قطر به یک کشور دوست فروخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از این کشور نامی نبرد.
الخاطر در صفحه توئیترش نوشت: قطر از نزدیک با طرف های ذیربط در ایتالیا و کشوری که این موشک ها را خریده در حال همکاری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر از اینکه موشک های فروخته شده در ۲۵ سال پیش، دست گروه سومی افتاده که نماینده هیچ کشور و دولتی نیست، ابراز نگرانی کرد.

این اظهارات یک روز پس از آن صورت می گیرد که پلیس ایتالیا دوشنبه شب با یورش به برخی مراکز هواداران نئونازی ها، موشک های سوپر ۵۳۰ اف ساخت فرانسه را کشف کرد که نام نیروی نظامی قطر بر روی آن حک شده بود.

منبع: ایرنا کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین، «مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست ترکیه» اعلام کرد که ادعای مقابله و رهگیری موشک‌های ایرانی شلیک شده به سوی اسرائیل تواسط پایگاه راداری کوراجیک در منطقه ملاتیا در ترکیه صحت ندارد.

این مرکز که وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه است در بیانیه‌ای تاکید کرد که ادعاها در این خصوص واقعیت ندارد.

به نقل از آناتولی، در این بیانیه آمده است: پیش از این نیز ادعاهای مربوط به پایگاه راداری کوراجیک که در پی دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس مطرح شد، را تکذیب کرده بودیم. این ادعاها صحت ندارد و بار دیگر به‌طور عامدانه مطرح شد. اطلاعات دریافتی از پایگاه راداری کوراجیک تنها در چارچوب قوانین ناتو و با اعضای این ائتلاف به اشتراک گذاشته می‌شود. به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کشورهایی که در ائتلاف ناتو نیستند مانند اسرائیل وارد نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ترکیه همواره درکنار برادران فلسطینی ایستاده و در هر شریطب به این کار ادامه خواهد داد و نباید به این ادعاها و گمراهی‌ها توجه کرد.

نیروی هوا فضای سپاه اخیرا در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد.

کد خبر 846061 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل ترکیه خبر ویژه ایران و ترکیه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • واکنش وزیر جنجالی اسرائيلی به انتقادها
  • ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه