Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:15:56 GMT

برخورد با گرانفروشان کالا‌های اساسی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۶۲۸

برخورد با گرانفروشان کالا‌های اساسی

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشور امروز در نشست ستاد تنظیم بازار گیلان گفت: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، قیمت برخی از کالا‌ها تعیین شد که از امروز برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این قیمت‌ها مصوب است و با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: قیمت ۱۰۰ قلم کالای مصرفی به صورت روزانه در کشور رصد می‌شود.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کننده در بازار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان، قیمت مرغ زنده ۸ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ۲ هزار و ۲۵۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ هم ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

تابش با اشاره به وضعیت تامین و عرضه شکر در بازار گفت: با اعلام کارگروه تنظیم بازار، شکر به اندازه کافی به استان‌ها تخصیص یافته است و نگرانی‌های گیلان در خصوص کمبود شکر در روز‌های اخیر بررسی می‌شود.

وی با اشاره به شایعه افزایش قیمت گندم و نان تصریح کرد: تا این لحظه تغییری در قیمت این کالا‌ها نداشته ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از حذف ارز دولتی واردات چای خشک و اختصاص ارز نیمایی برای آن خبر داد و گفت: امکان اختصاص ارز دولتی برای واردات چای وجود نخواهد داشت و تولیدکنندگان داخل نگران رکود تولید خود نباشند.

تابش به نرخ حق العمل کاری شالیکوبی‌ها هم اشاره کرد و افزود: امسال درخواستی برای تغییر این نرخ نشده و نرخ مصوب برای شالیکوبی‌ها همانند پارسال است.

ارسلان زارع، سرپرست استانداری گیلان هم گفت: با مدیریت خوب و تنظیم بازار رضایتمندی مردم گیلان از قیمت‌ها از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: بر اساس آمار‌ها نرخ تورم نقطه به نقطه در گیلان از میانگین کشوری کمتر است.

فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در نشست ستاد تنظیم بازار این استان گفت: گیلان در زمینه مدیریت و عملکرد ستاد تنظیم بازار جایگاه نخست کشور را دارد.

انتهای پیام/ع

قیمت ۱۰۰ قلم کالای مصرفی کشور به صورت روزانه رصد می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان