Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@18:46:04 GMT

رئیسی: گزارشگران فساد تشویق خواهند شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۷۵۲

رئیسی: گزارشگران فساد تشویق خواهند شد

به گزارش پارسینه، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه در بیست و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار کرد: در مفاهیم دینی ما بعد از توحید شاید هیچ مفهومی گسترده‌تر و فراتر از عدالت نباشد. در همه حوزه‌ها عدالت مفاهیم گسترده‌ای دارد، سخن در عدالت اثباتی و اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه در راس نظام اسلامی امام عادل است، گفت: براساس قانون اگر ملاکی را برای اجرای عدالت تعریف کنیم، به نظر می‌رسد بهترین ملاک در اجرای عدالت توافق بر اجرای قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیسی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در این چهل سال، اقدامات بسیاری انجام شده و ترسیم گام دوم انقلاب اسلامی در بیانیه رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: زیبنده نظام اسلامی اجرای عدالت در همه حوزه‌هاست و فساد چه خرد و چه کلان زیبنده جمهوری اسلامی نیست، برای مبارزه با فساد باید زمینه‌های فسادزا از بین برود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در همه برنامه‌های توسعه بر کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد تاکید شده است، تصریح کرد: افزایش نقدینگی در کشور موجب مشکلاتی است. این نقدینگی اگر به سمت دلالی برود، مانند سیل بنیان کن در همه حوزه‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: امروز در نظام مدیریت کارآمدترین نظام کنترلی، خود کنترلی است و نقش شما در این میان بسیار مهم است.

رئیسی بیان داشت: گزارشگران فساد باید در جامعه مورد تشویق قرار بگیرند و ما به همکارانمان در قوه قضاییه بر این مطلب تاکید کردیم. شما نیز در حوزه‌های خود درباره گسترش معروف‌ها و نهی از منکر‌ها فعال باشید.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت، توام با نظارت است، گفت: مدیران بر مجموعه‌های خود نظارت کنند و ما نیز در قوه قضاییه در اجرای منویات رهبری و آنچه در گام دوم بیان فرمودند، تلاش داریم زمان دادرسی را کوتاه و احکام متقن صادر کنیم.

رئیسی با تاکید بر موضوع امیدآفرینی در بین مردم تصریح کرد: به همکارانمان تاکید کرده ایم که دستگاه قضایی باید جایگاهی مردمی، انقلابی، کارآمد و ضد فساد باشد.

وی گفت: جامعه اسلامی زیبنده این میزان جرم و پرونده نیست و باید همه بخش‌ها در کاهش این موضوعات فعال باشند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش علما و ائمه جمعه در حقوق عامه گفت: در زمینه تذکر، انذار و تبشیر شما نقش موثری دارید. در مورد آن دسته از پرونده‌ها که می‌توان از طریق کدخدامنشی و ریش سفیدی مشکل آن‌ها را حل کرد، شما نقش تاثیرگذاری دارید؛ از جمله در پرونده‌های اختلافات خانوادگی و مالی ریش سفیدان را در این رابطه هدایت کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه سید ابراهیم رئیسی دادگاه مفاسد اقتصادی اقتصاد فساد نقدینگی ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت

وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدعلی نیکبخت بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش ازیک سال از آغاز "طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" نمی‌گذرد که وزارت جهادکشاورزی به عنوان متولی و هماهنگ کننده، در اولین سال اجرای این طرح بزرگ راهبردی، همه زیرساخت‌های لازم از جمله نهال متناسب با اقلیم و پهنه‌های مورد مطالعه برای کاشت در سراسر کشور را فراهم ساخته است.

وی گفت: استقبال بی‌نظیر مردم و سازمان‌های مردم نهاد، پایبندی به مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی، مشارکت فعال نهاد‌ها ‌و دستگاه‌های اجرایی و نظامی، تاکیدات اثر‌بخش مقام معظم رهبری و پیگیری مجدانه رییس‌ جمهورحضرت آیت ا.. رئیسی در کنار بسترهای لازم در تولید انبوه نهال؛ افق روشنی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در مدت چهار سال را پیش چشم فعالان و علاقمندان محیط‌زیست گشوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بازگشت به چرخه تولید نهالستان‌های راکد و به‌کارگیری ظرفیت کامل تولید نهال در واحد‌های نیمه فعال، اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان و تبدیل خانه‌های روستایی به مزرعه کشت نهال؛ نهضت تولید نهال در کشور را با بیش از250 میلیون اصله به وجود آورده و استان سمنان با توجه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تعهد آن در چهار سال ده میلیون بوده که سالی 2/5میلیون که در سال اول بیش از سه میلیون نهال تولید و با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی آن را در زمستان گذشته غرس کردند.

نیکبخت گفت: وزارت جهادکشاورزی همه امکانات خود را برای اجرای این طرح به کار بسته تا ضمن توسعه فضای سبز کشور از دیگر مواهب آن در جلوگیری از فرسایش خاک، احیای جنگل، ترمیم سفره آب زیرزمینی، پالایش هوا، زراعت چوب و دیگر آثار زیست محیطی و اجتماعی طرح در اقلیم خشک و نیمه خشک ایران بهره‌برداری کند.

در این بازدید سیدحسن میرعماد مدیرکل حوزه ریاست، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مهندس محمدرضا قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان  و جعفرمرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان،  وزیر جهاد کشاورزی را در این بازدید همراهی کردند.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه 
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌ و بلوچستان شد
  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • رئیسی: هر تعرضی به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده در پی دارد
  • رئیسی پیگیر‌ وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر اجرای کاشت یک میلیارد درخت
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند