Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@08:52:30 GMT

مهمترین علت تصادف جاده‌ای چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۹۳۴

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: عدم توجه به جلو با سهم ۳۴ درصد مهمترین علت رخداد تصادفات جاده‌ای در خرداد بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اعلام خبر فوق اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمارها در خرداد امسال عدم توجه به جلو با سهم ۳۴ درصدی مهمترین علت رخداد تصادفات جاده‌ای بوده است و پس از آن تخطی از سرعت مطمئنه با سهم ۲۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه انحراف به چپ با سهم ١٣.۶ درصد و عدم رعایت حق تقدم با سهم ١٢.٢ درصد در رتبه‌های بعدی مهمترین علت رخداد تصادفات برون‌شهری در خرداد بوده‌اند خاطرنشان کرد: پس از این عوامل به ترتیب خستگی و خواب آلودگی با ۵.١ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ٢.۵ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ١.٧ درصد و حرکت در خلاف جهت، عدم رعایت فاصله طولی و نقص فنی هر کدام با ١.٣ درصد دیگر علل رخ داده تصادفات برون شهری در خردادبوده‌اند.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فوتی در تصادف جاده جهرم به قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مسئول اورژانس ۱۱۵ جهرم گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه نیسان و خودرو پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۲۰ جاده جهرم به قیروکارزین، ۴ سرنشین جان خود را از دست داد و ۲ نفر هم مصدوم شد.

رحمانیان با بیان این که دو دستگاه آمبولانس از جهرم و یک آمبولانس از مبارک آباد و بالگرد به محل حادثه اعزام شد، افزود: مصدومان این حادثه به بیمارستان پیمانیه جهرم منتقل شدند.

او ادامه داد: نیسان هم که بر اثر این تصادف دچار آتش سوزی شده بود، توسط نیروهای آتش نشانی ایمن سازی شد.

دیگر خبرها

  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت
  • ۴ فوتی در تصادف جاده جهرم به قیروکارزین
  • سهم عجیب ۹۶ درصدی رانندگان با تجربه در تصادفات! / رانندگان تازه کار سهم صفر درصدی در تصادفات نوروزی داشتند!
  • یک کشته و هفت مجروح در تصادف جاده اراک - قم
  • سهم افراد در تصادفات رانندگی مشخص شد