Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران اصغری صبح امروز در دوره آموزشی ایمنی در معادن در استان با اشاره به اینکه در 6 شهرستان دارای معادن فعال هستیم، اظهار کرد: ارتقای دانش و معلومات در حوزه معادن ضروری است و نیازمند آموزش در همه بخش‌ها هستیم. 

وی با اعلام اینکه حوادث معادن در کل دنیا و کشور زیاد است، تصریح کرد: سیاست‌های بازرسی کار ارتقای ایمنی در محیط های کار و رعایت استانداردهای لازم برای ایمنی معادن و کارگران و معدنکاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه بیشتر معادن در استان روباز است، ادامه داد: بازرسان کار در سطح استان در حال اجرای طرح بازرسی هدفمند از کارگاه های پرخطر هستند و تا کنون بازدیدهای زیادی را انجام داده اند.

این مسئول از افزایش بازدید از معادن با هدف بررسی وضعیت ایمنی در استان خبر داد و گفت: نواقص به صورت مکتوب به معادن و کارگاههای پرخطر ابلاغ می شود و کارفرما موظف به رفع نواقص می باشد و در غیر اینصورت طبق ماده 105 قانون کار، این اداره کل و ادارات شهرستانهای تابعه بدون هیچ اغماضی اقدام به پلمب کارگاه‌های نا ایمن خواهد کرد.

اصغری با اعلام اینکه در همه سطوح کاری نیاز به آموزش داریم تا کمترین حادثه را در معادن استان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار خوبی در معادن مازندران وجود دارد که اگر با رعایت اصول ایمنی همراه باشد شاهد وضعیت مطلوبی خواهیم بود.

وی افزود: اگر نُرمی را برای بازرسی قائل می‌شویم به این مقدار اکتفا نکنیم و از حوادث پیشگیری کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه در بازرسی از معادن استان سختگیری می شود و اغماضی در این بخش نداریم، اظهار کرد: به دنبال این هستیم با اجرای برنامه های پیشگیری، آمار حوادث را کاهش دهیم.

این مسئول ادامه داد: آمار حوادث در معادن استان در سال گذشته نسبت به سال 96 کاهش چشمگیری داشته است.

اصغری در پایان گفت: در اجرای ماده 105 قانون کار و تعطیلی کارگاه در معادن زیرزمینی در سال گذشته 5 کارگاه و در چهارماهه سال جاری 6 کارگاه تعطیل شده است.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قانون کار کار و رفاه اجتماعی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی معادن سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان بر ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی اعضای مجمع نیروهای انقلاب تاکید کرد و گفت: مسائل و مشکلات استانی و ملی باید به صورت مدبرانه و عاقلانه از نمایندگان مطالبه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید حسین بهشتی‌نژاد امشب _چهارشنبه نهم فرودین _در نشست نوروزی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان ضمن تبریک میلاد امام حسن (ع) اظهار کرد: شیعه به معنای پیرو سایه به سایه ائمه (ع) است، امشب ۱۷ ماه رمضان مصادف با جنگ بدر است که عدد مسلمانان در این جنگ ۳۱۳ نفر و عدد دشمنان ۳ برابر بود اما به دلیل اخلاص و استقامت مسلمانان فرشتگان به نصرت مسلمانان آمدند.

وی با اشاره به انتخابات اسفندماه گذشته، ضمن قدردانی از همه کاندیداهایی که با حضور خود به افزایش شور انتخاباتی کمک کردند، گفت: از همه کاندیداهایی که رأی آورده یا نیاوردند و به ویژه کاندیداهای مجمع می‌خواهیم که کمترین حرمت‌شکنی را نسبت به سایر کاندیداها نداشته باشند؛ چرا که هر کدام از کاندیداها ظرفیتی معنوی، علمی و انقلابی هستند که شناخته نشده‌اند.

عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات نوروزی و تصمیم برای افزایش تعامل و ارتباط با نمایندگان منتخب به صورت ماهانه ابراز کرد: برای اینکه مجمع نیروهای انقلاب اصفهان بخواهد پویاتر، زنده‌تر و بروزتر شود، لازم است به بازخوانی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری بپردازد و خود را در مسیر ارتقای سطح معنوی، علمی و فنی در کنار تعامل با نمایندگان قرار دهد.

وی ادامه داد: گزارش گرفتن از نمایندگان منتخب به تنهایی مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه لازم است مسائل و مشکلات استانی و حتی ملی باید به صورت مدبرانه و عاقلانه از نمایندگان مطالبه شود چرا که انتظارات از مجمع نیروهای انقلاب بیشتر است.

آیت الله بهشتی نژاد با اشاره به ظرفیت‌های مضاعف استان اصفهان، بر پیگیری جدی مطالبات مردم توسط نمایندگان استان تاکید و خاطرنشان کرد: با بروز بودن و ارتقای سطح علمی مجمع، نمایندگان نیز خواهند دانست که پشتوانه آنها انسان‌های آگاه و مطالبه‌گر فنی هستند نه افرادی که احساسی تصمیم می‌گیرند.

کد خبر 739808

دیگر خبرها

  • استفاده از پهپاد کاوشگر برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی در اصفهان
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • اجرای پویش «چشم به راهیم» در باغ فدک
  • ضرورت ارتقای امنیت سرمایه گذاری
  • بازدید بازرس کل کردستان از مرکز مدیریت راه های استان
  • ضرورت تکمیل کریدور شمال به جنوب در کردستان