Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:25:03 GMT

۲۰۲۶ واحد تولیدی کشور در تملیک بانک‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۰۰۱۸

۲۰۲۶ واحد تولیدی کشور در تملیک بانک‌ها است

میثم زالی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی سمنان در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: از تعطیلی واحدهای صنعتی با تنظیم و وضع برخی دستورالعمل های نامربوط هیچکس در کشور سود نمی برد و با برنامه ریزی اصولی باید برای احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال اقدام کرد.

وی تصریح کرد: تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار از برنامه های اساسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است که برای اجرای این طرح در سال ۹۸ اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی اضافه کرد: آگاهی نداشتن بنگاه های اقتصادی از قوانین حمایت از تولید یکی از چالش های اساسی است و فعالان اقتصادی قوانین حمایت از واحدهای صنعتی را مطالعه کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی بدهکار به تامین اجتماعی با پیشنهاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و تصویب اعضای هیات دولت اعلام شد و واحدهای صنعتی از این ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلات خود بهره مند شوند.

قوانین حمایت‌کننده از تولید مدنظر مدیران باشد

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قوانین جامع و مثبتی در حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور وجود دارد، اما این قوانین از سوی بعضی از مسئولان مربوط به صورت اصولی اجرا نمی شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی قبل از ابلاغ و اجرا کردن آیین نامه و دستورالعمل ها در صورت امکان این آیین نامه ها را برای مشورت به کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها ارسال کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بعضی از دستورالعمل دستگاه های اجرایی باعث ایجاد مشکل برای واحدهای تولیدی می شود که باید با اعطای اختیارهای استانی به مدیران مربوط از اجرایی شدن قوانین دست و پا گیر اداری جلوگیری کرد.

در این آیین جمعی از فعالان اقتصادی استان سمنان در رابطه با مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بحث و تبادل نظر کردند.

در استان سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی وجود دارد.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن سمنان واحدهای تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از بازدید‌های میدانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای بررسی و حل مسائل واحد‌های تولیدی و پروژه‌های مهم خبر داد. 

 در دومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۳ که ظهر دوشنبه ۳ اردیبهشت و با ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان برگزار شد در خصوص مشکل ۱۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت و معدن و جهاد کشاورزی تصمیم‌گیری شد. 

امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه گفت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، همه با هدف و نگاه به ارتقای تولید و تداوم اشتغال است. 

وی ادامه داد: بیشترین تولید و توسعه را در واحد‌های کوچک و مردمی می‌توانیم داشته باشیم که به عنوان راهبرد امسال ما قرار دارد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از بازدید‌های میدانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در راستای بررسی و حل مسائل واحد‌های تولیدی در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم