Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف: گفت وگوهای بیشتری با رسانه ها در راه است، تصمیمات در شورای نگهبان قائل به فرد نیست، مباحث دفاعی ایران قابل مذاکره نیست، ۲۵ هزار فقره عقد قرار برای بازسازی مناطق سیل زده لرستان داده شده است از جمله گزیده اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ظریف: گفت وگوهای بیشتری با رسانه ها در راه است، تصمیمات در شورای نگهبان قائل به فرد نیست، مباحث دفاعی ایران قابل مذاکره نیست، ۲۵ هزار فقره عقد قرار برای بازسازی مناطق سیل زده لرستان داده شده است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۶ تیرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیمات در شورای نگهبان قائل به فرد نیست

آیت الله «سیدمحمدرضا مدرسی یزدی» شب گذشته (سه شنبه ۲۵ تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وظایف و عملکرد شورای نگهبان به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: کیفیت بررسی در شورای نگهبان در مقایسه با لوایح و طرح هایی که به این شورا ارسال می شود اینگونه است که مجلس پس از تصویب لایحه یا طرح، آن را به شورای نگهبان ارسال می کند و ابتدا گروه های این شورا پیش از طرح آن در صحن شورا ، آن را از نظر حقوقی و فقهی بررسی می کنند.

 


عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه مجمع فقهی و پژوهشگاه شورای نگهبان دو بازوی پشتیبانی و مشورتی این شورا هستند، افزود: گروه فقهی متشکل از استادان، فقها و مجتهدان برجسته، در جلسات متعدد و با تعمق و بررسی های فراوان و تضارب آرا، موضوع را بررسی و نظر نهایی خود را به شورا ارسال و پژوهشگاه شورای نگهبان هم که متشکل از حقوقدانان برجسته است، مسائل را بررسی می کنند.

 

۲۵ هزار فقره عقد قرار برای بازسازی مناطق سیل زده لرستان داده شده است

«سیدموسی خادمی» شب گذشته (سه شنبه ۲۵ تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان لرستان با اشاره به اینکه تاکنون 29 هزار و 490 فقره به بانک ها معرفی شده است، گفت: 25 هزار فقره عقد قرار داده شده است و 23 هزار و 924 فقره هم پرداخت شده است.
 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه 432 میلیارد تومان به حوزه مسکن و 2 و 7 دهم میلیارد تومان به بخش کشاورزی پرداخت شده است، افزود: همچنین 73 هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض مسکن و 2 و 8 دهم میلیارد تومان کمک بلاعوض کشاورزی پرداخت شده است.
 
 

خادمی بر این موضوع هم اشاره کرد که  تعمیرات 14 هزار و 521 واحد شروع شده و بیش از 7 هزار و 531 واحد تعمیرات به پایان رسیده است.

 

۳۹۲ میلیارد تومان از تسهیلات دولت برای مناطق سیل زده به استان گلستان اختصاص یافته است

«هادی حق‌شناس» شب گذشته (سه شنبه ۲۵ تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان گلستان  درباره پروانه های ساخت گفت: بر اساس برآورد اولیه 17 هزار و 800 واحد مسکونی نیاز به تعمیر داشته اند که 16 هزار واحد به بانک ها معرفی و 9 هزار واجد عقد قرار داده شده است.
 

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تعمیرات بیش از 3 هزار واحد به پایان رسیده است، گفت: صدور پروانه نیز به روز شده است فقط تاخیر در گمیشان داشتیم که برطرف شده است و به روز می شود.
 
 

وی با بیان اینکه بخشی از خانه های آسیب دیده به دلیل نزدیکی به رودخانه بوده که اجازه ساخت و ساز مجدد ندارند، گفت: قرار است زمین دولتی تعمین شود. بخشی هم در طرح تفضیلی قرار دارند که باید مشکل برطرف شود تا اجازه ساخت داده شود.
 
 

استاندار گلستان با اشاره به اینکه پرونده تعمیرات نباید تا آخر سال باز باشد، تصریح کرد: در دستورآمده است که کارها به سرعت بیشتر انجام شود.

 

پاسخ ظریف در مورد فعالیت‌های موشکی ایران «تعلیق به محال» بود

«سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه که به همراه وزیر امور خارجه ایران در نیویورک به سر می‌برد در توییتی در پاسخ به برخی از اظهارات مبنی بر آمادگی ایران جهت مذاکره در ارتباط با فعالیت‌های موشکی و استنباط اشتباهی که از سخنان ظریف از سوی برخی از رسانه‌ها در مصاحبه با شبکه آمریکایی nbc در مورد فعالیت‌های موشکی ایران صورت گرفته بود، نوشت: پاسخ ‎دکترظریف به مجری ان بی سی دقیق، هوشمندانه و به قول اهل فن "تعلیق به محال" بود. هم توپ را در زمین آمریکا انداخت و هم بجای موضع تدافعی، موضوع فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای منطقه را به چالش کشید. موضع ایران و دکتر ظریف درباره توانمندی‌های موشکی کشور مشخص است.

 

گفت وگوهای بیشتری با رسانه ها در راه است

«محمدجواد ظریف» با انتشار لینک گفت وگوی خود با برنامه هارد تاک بی بی سی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گفت وگوهای بیشتری در راه است.

 

وزیر خارجه ایران بامداد چهارشنبه (۲۶ تیر) در این توئیت خود با انتشار یک لینک ویدئویی افزود: «گفت وگوی من با زینب بداوی برای برنامه هاردتاک بی‌بی‌سی در جریان سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس اکوسوک (شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد) در اقامتگاه سفیر ایران ضبط شد. گفت وگوهای بیشتر در راه است …».


ظریف عصر روز گذشته (سه شنبه ۲۵ تیر) نیز در حساب شخصی خود در توئیتر با انتشار لینک گفت وگویش با شبکه ان بی سی نوشت: «گفت وگوی من با لستر هولت از برنامه اخبار شبانه این شبکه در نیویورک. ما ۱۵ جولای در اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل متحد به گفت وگو نشستیم، یکی از سه ساختمانی که من اجازه پا گذاشتن در آن را دارم آن هم در حالی که مشغول انجام وظیفه رسمی خود در سازمان ملل متحد هستم. گفت وگوهای بیشتر از بی‌بی‌سی و دیگر شبکه‌ها پخش خواهد شد»

 

مذاکره با آمریکا بی فایده است

«عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان در پستی اینستاگرامی نوشت: روز گذشته خاطره‌ای که به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله شهید بهشتی (ره) در صفحه اینستاگرام با تصویر ایشان در جمع پاسداران سرافزار منتشر کرده بودم، حذف شد!.


شاید علت، تروریستی قلمداد کردن این نهاد نظامی رسمی از سوی ایالات متحده بوده است، اما جالب آنکه هم مرحوم شهید بهشتی و سپاه عزیز هر دو قربانی تروریسم بوده اند. فارغ از آنکه چطور امکان دارد جای جلاد و شهید عوض شود و سازمانی که دستش به خون هزاران ایرانی آلوده شده از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شود و فعالیتش در همین شبکه مجاز باشد! اما انتشار تصویر عزیزان سپاهی ممنوع؟! به سه نکته اشاره میکنم:


اولاً اگر چه تروریسم در نظام حقوق بین الملل تعریف نشده است – لیکن در برخی اسناد از جمله در قطعنامه ۶۰/۴۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورخ ۹ دسامبر ۱۹۹۴ مولفه‌های آن تبیین شده - که هیچ کدام از عناصر آن بر سپاه پاسداران منطبق نمی‌گردد.

 

مباحث دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

«عباسعلی منصوری آرانی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص ادعای آمریکا راجع به آمادگی ایران برای مذاکره موشکی، گفت: موضوعاتی که بستگی به دفاع ما دارد قطعا موضوعی نیست که قابل مذاکره باشد.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در این خصوص تنها دولت تصمیم گیری نمی کند، افزود: صیانت ما از مرزها و ارزش ها یک موضوع حیاتی است که به هیچ وجه مذاکره نمی شود.

 

وی با اظهار این که ما فعلا بر روی این بحث داریم که چرا کشورهایی که ادعای قطعنامه سازمان ملل را دارند از آن خارج شده اند و بدون اینکه دلیلی برای اقدام خودشان داشته باشند مبانی سازمان ملل را زیر سوال برده اند، خاطرنشان کرد: هیچ مذاکره ای در هیچ رابطه ای از سوی ایران رخ نمی دهد الا این که کشورهای اروپایی و آمریکا را وادار کنند که قطعنامه های سازمان ملل را بپذیرد و به آنچه که قطعنامه 2231 مسئولش کرده است بازگردد.

 

کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: این موضوعی نیست که با آن بخواهیم صحبت کنیم موضوعات دفاعی ما به خودمان بستگی دارد و ما هستیم که تصمیم می گیریم که چه سلاحی را متناسب با تهدیداتی که برای ما متصور است به کار ببریم.

 

منصوری آرانی با تاکید براین نکته که با توجه به استقلال ایران بدیهی است که میدان تهدیدات را رصد می کنیم و بر مبنای آن تاکتیک هایی را اتخاذ می کنیم، عنوان کرد: عرصه تهدیدات و عرصه دفع تهدیدات موضوعی است که به استراتژی ما بستگی دارد و هیچ کشور مستقلی روی این موضوعات مذاکره نمی کند./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب جشن های دهه کرامت امام رضا ع شیراز کانون مساجد دهه کرامت معاون رئیس جمهور شورای نگهبان آذربایجان غربی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز - سه شنبه چهارم اردیبهشت - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در جریان بررسی این طرح گفت: پیش از این به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال آنکه این طرح، اخذ مالیات از سوداگران را دنبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سودهای کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

کد خبر 747175

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد